MARGARITAR....
LUCRURILE CARE SE POT NUMARA NU DUREAZA
Ce cauta multi oameni cu infocare? Ei se afla in cautarea unui lucru. Multe surori au venit sa vor-beasca cu mine - isi doreau din tot sufletul rabdare! Adeseori ma gandeam insa cat de surpasolicitata trebuie sa le fie rabdarea! Ele gandeau asa: Ah, ce bine ar fi daca-as fi mai rabdatoare, ce bine m-as simti! Ele cauta rabdarea de parca ar fi o doza de medicament - aceasta rabdare dureaza poate trei sau chiar cinci zile, insa efectul ei este limitat. Dupa ce sunt rabdatoare un timp, "rabdarea" aceasta se evapora, iar in cele din urma dispare cu totul. Daca e un simplu lucru, la un moment dat se consuma. Chiar daca a fost obtinut prin rugaciune, tot se epuizeaza pana la urma. Pentru a rezolva nevoia urgenta a copiilor Sai, si ca sa arate ingaduinta nesabuintei lor, Dumnezeu le asculta cateodata rugaciunile si le raspunde la cereri. Nu le va raspunde insa de fiecare data, pentru ca o astfel de stare nu trebuie sa dureze mult.
Datorita faptului ca in Cuvantul Sau nu exista altceva decat Cristos - Cristos fiind totul si in toate - Dumnezeu nu va permite ca rabdarea sau smerenia sau dragostea sa ramana la nesfarsit pe pamant in calitate de lucruri. In cele din urma Dumnezeu, ne va arata ca Cristos este rabdare, El este smerenie, El este dragoste. Pe Cristos, nu un lucru, aceasta daruieste El. In ziua cand realtia noastra cu Domnul este cu adevarat normala, vom vedea de la sine ca toate problemele ni s-au rezolvat. Nu e o chestiune de rabdare sau de orice altceva, ci de Cristos. De indata ce relatia noastra cu Cristos va ajunge asa cum a gandit-o Dumnezeu, cele o mie si una de probleme ale noastre se vor rezolva imediat. Caci este vorba de Cristos, nu de unul sau mai multe lucruri.
Trebuie sa-L cunoastem pe Cristos
Inaintea lui Dumnezeu, totul gravitreaza in jurul cunoasterii lui Cristos. Ce inseamna a-L cunoaste pe Cristos? Unii Il cunosc ca fiind dragostea lor, iar altii ca fiind semrenia lor. Unii Il cunosc mai mult pe <cristos, altii mai putin. Masura in care Il cunoastem pe Cristos ca fiind orice lucru pe care-l avem este masura in care-L cunoastem cu adevarat, caci numai aceasta e cunoasterea corecta. A-L cunoaste pe Cristos e un termen abstract, aplicat numai adevarului obiectiv; a-L cunoaste pe Cristos este ceva activ si concret. Inseamna sa-L percepem pe El ca fiind lucrurile noastre: El este si lucrul cu tare si lucrul cutare.
Poate ca cineva s-ar putea ridica sa marturiseasca cum, pana de curand, nu stia nimci despre curatie - pentru ca inima, capul, gandurile si orice altceva nu-i erau curate; insa acum slava Domnului, Cristos a devenit curatia Lui, pentru ca Dumnezeu l-a facut asa. Imediat iti dai seama ca acela nu e un lucru pe care il ai, ci este Cristos. Deoarece >Cristos locuieste in tine, El iti aduce acel lucru. Nu ceea ce-ti apartine tie - ceea ce aduce Cristos u El, acesta este crestinismul.
Avand in vedere tot ce am spus pana aici, permiteti-mi sa spun clar ca, daca Dumnezeu nu-i deschide ochii unui copil al Sau, ca sa vada ca Cristos este orice lucru de-al lui, persoana aceea, nu-i e de prea mult folos lui Dumnezeu. Pentru ca omul respectiv nu are decat faptele lui, ce face el de unul singur. Chiar daca se roaga si primeste lucrurile lui Dumnezeu, ceea ce e al Lui e temporar; si nu are aproape deloc valoare spirituala inaintea lui Dumnezeu.
Vai ce mare parte din harul pe care multi oameni il primesc de la Dumnezeu nu e reprezentat decat de lcururi! Unii insa primesc har ca Persoana: harul lor este Fiul lui Dumnezeu. Asteapta pana in ziua cand Ii vei putea spune lui Dumnezeu: "Te slavesc si-ti multumesc pentru ca harul care L-am primit e Cristos. Harul meu este o Persoana si are personalitate." Vreau sa va spun ca, de indata ce veti vedea aceasta diferenta, veti putea distinge intre viata si moarte. Multi frati nu pot distinge decat intrebine si rau - nu pot discerne intre viata si moarte. Motivul este pur si simplu ca nu reusesc sa vada ca totul este in Cristos. El este si lucru, si situatie. In domeniul spiritual nu exista nici lucru, nici situatie, ci doar Cristos.
Daca Dumnezeu ti-a deschis ochii cu adevarat, incepe imediat sa recunoasti lucrurile cand le vezi. Suna ciudat, dar este adevarat. Un om poate parea rabdator, bland, smerit, loial, iubitor, plin de cal-dura, iertator si indurator - insa tu, caruia ti s-au deschis ochii, vezi ca este plin doar de lucruri. Asa cum oricine poate deosebi inelul de deget, palaria de cap, ochelarii de ochi, si haina de trup, tot asa si omul poate ajunge sa deosebeasca lucrurile de Cristos. Pentru cel neinitiat, asa ceva poate parea de-a dreptul spectaculos, insa, pentru cei care stiu, e ceva foarte simplu. Orice tine de lucruri este mort in interior si produce moarte in exterior. Daca un om are sensibilitatea spirituala, el va simti moartea in timp ce face acel lucru. Rezultatul acestei lucrari exterioare, nu poate fi decat moarte, nu viata.
Un om poate fi foarte amabil, dar influienta lui se poate limita la domeniul binelui si al raului, fara a avea vre-un efect spiritual. Un frate cu un temperament palcut, care e rabdator, care sufera, se jert-feste si iubeste poate fi o persoana foarte agreabila, insa daca aceste caracteristici sunt doar atat - niste trasaturi proprii - ele vor trezi in tine sentimentul mortii. Nu le vei putea aprecia, ci vei simti cum se ridica o impotrivire inlauntrul tau. Nimeni nu poate calcula puterea acestei impotriviri avietii. Uneori oamenii pot spune un cuvant care suna foarte bine, dar care e, cu toate acestea nepotrivit si produce o impotrivire uriasa. Sa zicem, de exemplu, la o intalnire de rugaciune: De ce cateodata ras-punzi cu "Amin"? Pentru ca esti atins de viata. Pentru ca, un frate in timp ce se roaga, ti-a atins viata si atunci spui "amin" in mod spontan. Insa, poate rugaciunea altcuiva, desi suna sincer si frumos, iti da un fior rece. Abia astepti sa se opreasca, pentru ca rugaciunea sa nu e cu nimic diferita de persona-litatea sa. Are ceva, numai ca acel ceva are atingerea mortii. Un lucru produce moartea, nu numai in acea persoana, ci si in cei din jur. Nu exista absolut nici o valoare spirituala in el caci e facut de om.
Daca asta e situatia, nu putem face nimic inaintea lui Dumnezeu, decat sa privim la El si sa asteptam. Tot mai clar si mai clar vom vedea raul faptelor noastre. Caci daca suntem intr-adevar calauziti de Dumnezeu, vom descoperi cu siguranta ca El uraste faptele noastre la fel de mult ca pacatele noastre. Caci cei care pacatuiesc trebuie sa piara; cei care se bazeaza pe faptele proprii nu pot fi mantuiti. Dumnezeu respinge faptele noastre la fel cum ne respinge pacatele. El accepta un singur lucru, si anume pe Fiul Sau Isus Cristos. Cristos este Cel care devine toate lucrurile pentru noi. Slava lui Dumnezeu, Domnul este acela, nu eu. Nu eu incerc sa fiu smerit, ci El se smereste. Nu eu ma zbat sa iubesc, ci El iubeste. El imi da putere, El insusi e puterea mea.
O frati si surori, nu stiu cum sa ma exprim mai bine; in mod special doresc ca cei mantuiti de curand sa inteleaga. Atunci cand esti izbavit de lucrurile spirituale, Il respingi pe Domnul. E mult mai bine sa pricepi atat cat de curand posibil, pentru ca altfel devine dince in ce mai greu ep masura ce trece timpul. Cu cat mai mare s-a facut gramada de lucruri, cu atat mai greu e sa intrezaresti ceva. Mult va trebui sa te mai vanture si sa te scuture Dumnezeu pana va putea sa dea la o parte aceste lucruri, ca sa-L poti primi pe Cristos. Va zic ca asa va face Dumnezeu.
Astept ziua cand toate lucrurile - atat cele din ceruri - cat si cele de pe pamant, vor fi adunate in Cristos. In acea zi se va implini cuvantul lui Dumnezeu care zice ca Cristos e totul. As vrea sa va dau un indemn. Cum va puteti astepta ca Cristos sa fie totul, daca astazi nu Il cunoasteti pe El in acest mod? Chiar acum Cristos vrea sa devina toate lucrurile noastre. Dumnezeu ni l-a dat pe propriul Sau fiu; Dumnezeu ni s-a daruit pe Sine. Asadar, Cristos trebuie sa fie totul pentru noi astazi. N-ar trebui sa fie nici o despartire intre Cristos si lucruri. Nimic nu e spiritual, ci doar Cristos. El e totul si in toate. Aceasta realitate trebuie sa inceaopa sa se manifeste acum in biserica si in noi. Sa declaram astazi ca Cristos este totul si ca El e in toate. El e in rabdarea mea, in blandetea mea, in dragostea mea. El este totul. Cat de mult asteptam acea zi cand Fiul lui Dumnezeu se va arata a fi totul si in toate! Intr-adevar, El are intaietate asupra tuturor lucrurilor; atunci vom sti ca lectiile pe care le invatam azi, ne vor fi de folos pentru ziua aceea. Dumnezeu sa ne binecuvinteze.
Rugaciune
Domnul nostru, stam inaintea Ta si iti cerem har. Doamne, marturisim ca ochii nostri sunt asa de orbi, ca nu putem vedea clar. Cunoastem tot felul de lucruri, dar nu-L cunoastem pe Cristot. Tu, Doamne, ne pari destul de departe. Lucrurile ne par atat de reale, insa Cristos nu ni se pare destul de real. Doamne, te rugam intr-adevar, sa ne faci sa vedem. Fie ca Cristos sa devina real pentru noi. Fie ca lucrurile sa dispara si viata sa ne umple. Doamne, te rugam sincer sa ne izbavesti de lucrurile care pot fi numarate, ca sa-L cunoastem pe Domnul care este o Persoana. Fie ca Domnul nostru personal sa fie toate lucrurile noastre numarabile. Fie ca tot ce e in noi sa fie viu si plin de viata, astfel incat oameni sa-L vada pe Cristos cand vor vedea ceste lucruri. Doamne, fa-ne sa intelegem cat de diferite sunt aceste doua cai. Ce diferita e calea celui drept de calea celui pacatos; si tot asa, ce diferita e calea crestinului adevarat de calea celui fals. Avem nevoie de multa zdrobire. Zdrobeste-ne Doamne. Nu ne lasa sa ne inselam singuri, sa credem ca vedem, cand n-am vazut nimic sau sa credem ca a vazut calea, cand de fapt suntem departe de ea, sa credem ca suntem plini de viata, cand de fapt suntem plini de lucruri. Doamne, atinge-Te de noi. Fie ca Domnia Ta in noi sa creasca tot mai mult si atat interiorul cat si exteriorul nostru sa fie Cristos si doar Cristos.
Doamne, binecuvinteaza aceste cuvinte, ca sa aduca roade si sa intoarca pe multi oameni la Tine. Ce nu a reusit sa spuna omul, spune Tu, Doamne. Acopera Tu slabiciunea omeneasca si iarta nesabuinta noastra. Doamne, fie sa gasesti in mijlocul nostru ceva ce este al Tau. Avem nevie sa fim descoperiti. Fie aceasta zi o zi a descoperirii, pentru multi oameni, ca sa ne putem vedea asa cum ne vezi tu. Trimite-ne o raza de lumina care sa dea la o parte orice fals si sa ne arate clar diferenta dintre Tine si orice inlocuitor. Binecuvinteaza Cuvantul Tau si salveste-Ti Numele. In numele lui Isus. Amin.
Watchman Nee
LUCRURILE CARE SE POT NUMARA NU DUREAZA
Ce cauta multi oameni cu infocare? Ei se afla in cautarea unui lucru. Multe surori au venit sa vor-beasca cu mine - isi doreau din tot sufletul rabdare! Adeseori ma gandeam insa cat de surpasolicitata trebuie sa le fie rabdarea! Ele gandeau asa: Ah, ce bine ar fi daca-as fi mai rabdatoare, ce bine m-as simti! Ele cauta rabdarea de parca ar fi o doza de medicament - aceasta rabdare dureaza poate trei sau chiar cinci zile, insa efectul ei este limitat. Dupa ce sunt rabdatoare un timp, "rabdarea" aceasta se evapora, iar in cele din urma dispare cu totul. Daca e un simplu lucru, la un moment dat se consuma. Chiar daca a fost obtinut prin rugaciune, tot se epuizeaza pana la urma. Pentru a rezolva nevoia urgenta a copiilor Sai, si ca sa arate ingaduinta nesabuintei lor, Dumnezeu le asculta cateodata rugaciunile si le raspunde la cereri. Nu le va raspunde insa de fiecare data, pentru ca o astfel de stare nu trebuie sa dureze mult.
Datorita faptului ca in Cuvantul Sau nu exista altceva decat Cristos - Cristos fiind totul si in toate - Dumnezeu nu va permite ca rabdarea sau smerenia sau dragostea sa ramana la nesfarsit pe pamant in calitate de lucruri. In cele din urma Dumnezeu, ne va arata ca Cristos este rabdare, El este smerenie, El este dragoste. Pe Cristos, nu un lucru, aceasta daruieste El. In ziua cand realtia noastra cu Domnul este cu adevarat normala, vom vedea de la sine ca toate problemele ni s-au rezolvat. Nu e o chestiune de rabdare sau de orice altceva, ci de Cristos. De indata ce relatia noastra cu Cristos va ajunge asa cum a gandit-o Dumnezeu, cele o mie si una de probleme ale noastre se vor rezolva imediat. Caci este vorba de Cristos, nu de unul sau mai multe lucruri.
Trebuie sa-L cunoastem pe Cristos
Inaintea lui Dumnezeu, totul gravitreaza in jurul cunoasterii lui Cristos. Ce inseamna a-L cunoaste pe Cristos? Unii Il cunosc ca fiind dragostea lor, iar altii ca fiind semrenia lor. Unii Il cunosc mai mult pe <cristos, altii mai putin. Masura in care Il cunoastem pe Cristos ca fiind orice lucru pe care-l avem este masura in care-L cunoastem cu adevarat, caci numai aceasta e cunoasterea corecta. A-L cunoaste pe Cristos e un termen abstract, aplicat numai adevarului obiectiv; a-L cunoaste pe Cristos este ceva activ si concret. Inseamna sa-L percepem pe El ca fiind lucrurile noastre: El este si lucrul cu tare si lucrul cutare.
Poate ca cineva s-ar putea ridica sa marturiseasca cum, pana de curand, nu stia nimci despre curatie - pentru ca inima, capul, gandurile si orice altceva nu-i erau curate; insa acum slava Domnului, Cristos a devenit curatia Lui, pentru ca Dumnezeu l-a facut asa. Imediat iti dai seama ca acela nu e un lucru pe care il ai, ci este Cristos. Deoarece >Cristos locuieste in tine, El iti aduce acel lucru. Nu ceea ce-ti apartine tie - ceea ce aduce Cristos u El, acesta este crestinismul.
Avand in vedere tot ce am spus pana aici, permiteti-mi sa spun clar ca, daca Dumnezeu nu-i deschide ochii unui copil al Sau, ca sa vada ca Cristos este orice lucru de-al lui, persoana aceea, nu-i e de prea mult folos lui Dumnezeu. Pentru ca omul respectiv nu are decat faptele lui, ce face el de unul singur. Chiar daca se roaga si primeste lucrurile lui Dumnezeu, ceea ce e al Lui e temporar; si nu are aproape deloc valoare spirituala inaintea lui Dumnezeu.
Vai ce mare parte din harul pe care multi oameni il primesc de la Dumnezeu nu e reprezentat decat de lcururi! Unii insa primesc har ca Persoana: harul lor este Fiul lui Dumnezeu. Asteapta pana in ziua cand Ii vei putea spune lui Dumnezeu: "Te slavesc si-ti multumesc pentru ca harul care L-am primit e Cristos. Harul meu este o Persoana si are personalitate." Vreau sa va spun ca, de indata ce veti vedea aceasta diferenta, veti putea distinge intre viata si moarte. Multi frati nu pot distinge decat intrebine si rau - nu pot discerne intre viata si moarte. Motivul este pur si simplu ca nu reusesc sa vada ca totul este in Cristos. El este si lucru, si situatie. In domeniul spiritual nu exista nici lucru, nici situatie, ci doar Cristos.
Daca Dumnezeu ti-a deschis ochii cu adevarat, incepe imediat sa recunoasti lucrurile cand le vezi. Suna ciudat, dar este adevarat. Un om poate parea rabdator, bland, smerit, loial, iubitor, plin de cal-dura, iertator si indurator - insa tu, caruia ti s-au deschis ochii, vezi ca este plin doar de lucruri. Asa cum oricine poate deosebi inelul de deget, palaria de cap, ochelarii de ochi, si haina de trup, tot asa si omul poate ajunge sa deosebeasca lucrurile de Cristos. Pentru cel neinitiat, asa ceva poate parea de-a dreptul spectaculos, insa, pentru cei care stiu, e ceva foarte simplu. Orice tine de lucruri este mort in interior si produce moarte in exterior. Daca un om are sensibilitatea spirituala, el va simti moartea in timp ce face acel lucru. Rezultatul acestei lucrari exterioare, nu poate fi decat moarte, nu viata.
Un om poate fi foarte amabil, dar influienta lui se poate limita la domeniul binelui si al raului, fara a avea vre-un efect spiritual. Un frate cu un temperament palcut, care e rabdator, care sufera, se jert-feste si iubeste poate fi o persoana foarte agreabila, insa daca aceste caracteristici sunt doar atat - niste trasaturi proprii - ele vor trezi in tine sentimentul mortii. Nu le vei putea aprecia, ci vei simti cum se ridica o impotrivire inlauntrul tau. Nimeni nu poate calcula puterea acestei impotriviri avietii. Uneori oamenii pot spune un cuvant care suna foarte bine, dar care e, cu toate acestea nepotrivit si produce o impotrivire uriasa. Sa zicem, de exemplu, la o intalnire de rugaciune: De ce cateodata ras-punzi cu "Amin"? Pentru ca esti atins de viata. Pentru ca, un frate in timp ce se roaga, ti-a atins viata si atunci spui "amin" in mod spontan. Insa, poate rugaciunea altcuiva, desi suna sincer si frumos, iti da un fior rece. Abia astepti sa se opreasca, pentru ca rugaciunea sa nu e cu nimic diferita de persona-litatea sa. Are ceva, numai ca acel ceva are atingerea mortii. Un lucru produce moartea, nu numai in acea persoana, ci si in cei din jur. Nu exista absolut nici o valoare spirituala in el caci e facut de om.
Daca asta e situatia, nu putem face nimic inaintea lui Dumnezeu, decat sa privim la El si sa asteptam. Tot mai clar si mai clar vom vedea raul faptelor noastre. Caci daca suntem intr-adevar calauziti de Dumnezeu, vom descoperi cu siguranta ca El uraste faptele noastre la fel de mult ca pacatele noastre. Caci cei care pacatuiesc trebuie sa piara; cei care se bazeaza pe faptele proprii nu pot fi mantuiti. Dumnezeu respinge faptele noastre la fel cum ne respinge pacatele. El accepta un singur lucru, si anume pe Fiul Sau Isus Cristos. Cristos este Cel care devine toate lucrurile pentru noi. Slava lui Dumnezeu, Domnul este acela, nu eu. Nu eu incerc sa fiu smerit, ci El se smereste. Nu eu ma zbat sa iubesc, ci El iubeste. El imi da putere, El insusi e puterea mea.
O frati si surori, nu stiu cum sa ma exprim mai bine; in mod special doresc ca cei mantuiti de curand sa inteleaga. Atunci cand esti izbavit de lucrurile spirituale, Il respingi pe Domnul. E mult mai bine sa pricepi atat cat de curand posibil, pentru ca altfel devine dince in ce mai greu ep masura ce trece timpul. Cu cat mai mare s-a facut gramada de lucruri, cu atat mai greu e sa intrezaresti ceva. Mult va trebui sa te mai vanture si sa te scuture Dumnezeu pana va putea sa dea la o parte aceste lucruri, ca sa-L poti primi pe Cristos. Va zic ca asa va face Dumnezeu.
Astept ziua cand toate lucrurile - atat cele din ceruri - cat si cele de pe pamant, vor fi adunate in Cristos. In acea zi se va implini cuvantul lui Dumnezeu care zice ca Cristos e totul. As vrea sa va dau un indemn. Cum va puteti astepta ca Cristos sa fie totul, daca astazi nu Il cunoasteti pe El in acest mod? Chiar acum Cristos vrea sa devina toate lucrurile noastre. Dumnezeu ni l-a dat pe propriul Sau fiu; Dumnezeu ni s-a daruit pe Sine. Asadar, Cristos trebuie sa fie totul pentru noi astazi. N-ar trebui sa fie nici o despartire intre Cristos si lucruri. Nimic nu e spiritual, ci doar Cristos. El e totul si in toate. Aceasta realitate trebuie sa inceaopa sa se manifeste acum in biserica si in noi. Sa declaram astazi ca Cristos este totul si ca El e in toate. El e in rabdarea mea, in blandetea mea, in dragostea mea. El este totul. Cat de mult asteptam acea zi cand Fiul lui Dumnezeu se va arata a fi totul si in toate! Intr-adevar, El are intaietate asupra tuturor lucrurilor; atunci vom sti ca lectiile pe care le invatam azi, ne vor fi de folos pentru ziua aceea. Dumnezeu sa ne binecuvinteze.
Rugaciune
Domnul nostru, stam inaintea Ta si iti cerem har. Doamne, marturisim ca ochii nostri sunt asa de orbi, ca nu putem vedea clar. Cunoastem tot felul de lucruri, dar nu-L cunoastem pe Cristot. Tu, Doamne, ne pari destul de departe. Lucrurile ne par atat de reale, insa Cristos nu ni se pare destul de real. Doamne, te rugam intr-adevar, sa ne faci sa vedem. Fie ca Cristos sa devina real pentru noi. Fie ca lucrurile sa dispara si viata sa ne umple. Doamne, te rugam sincer sa ne izbavesti de lucrurile care pot fi numarate, ca sa-L cunoastem pe Domnul care este o Persoana. Fie ca Domnul nostru personal sa fie toate lucrurile noastre numarabile. Fie ca tot ce e in noi sa fie viu si plin de viata, astfel incat oameni sa-L vada pe Cristos cand vor vedea ceste lucruri. Doamne, fa-ne sa intelegem cat de diferite sunt aceste doua cai. Ce diferita e calea celui drept de calea celui pacatos; si tot asa, ce diferita e calea crestinului adevarat de calea celui fals. Avem nevoie de multa zdrobire. Zdrobeste-ne Doamne. Nu ne lasa sa ne inselam singuri, sa credem ca vedem, cand n-am vazut nimic sau sa credem ca a vazut calea, cand de fapt suntem departe de ea, sa credem ca suntem plini de viata, cand de fapt suntem plini de lucruri. Doamne, atinge-Te de noi. Fie ca Domnia Ta in noi sa creasca tot mai mult si atat interiorul cat si exteriorul nostru sa fie Cristos si doar Cristos.
Doamne, binecuvinteaza aceste cuvinte, ca sa aduca roade si sa intoarca pe multi oameni la Tine. Ce nu a reusit sa spuna omul, spune Tu, Doamne. Acopera Tu slabiciunea omeneasca si iarta nesabuinta noastra. Doamne, fie sa gasesti in mijlocul nostru ceva ce este al Tau. Avem nevie sa fim descoperiti. Fie aceasta zi o zi a descoperirii, pentru multi oameni, ca sa ne putem vedea asa cum ne vezi tu. Trimite-ne o raza de lumina care sa dea la o parte orice fals si sa ne arate clar diferenta dintre Tine si orice inlocuitor. Binecuvinteaza Cuvantul Tau si salveste-Ti Numele. In numele lui Isus. Amin.
Watchman Nee
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu