MARGARITAR... CRISTOS ESTE INVIEREA
Domnul este Domnul invierii. Invierea vorbeste despre ceea ce trece prin moarte, dar nu este tinut de moarte. Biblia foloseste cuvantul "a tine" pentru a descrie puterea mortii. Oamenii intra in moarte si nu mai pot sa se intoarca, pentru ca moartea ii tine strans pe toti cei care au intrat in puterea ei. Dar moartea nu poate sa-L tina pe Cristos, si asta se numeste viata si inviere. Invierea este viata care a fost data mortii si este vie pentru vesnicie. Domnul nostru Isus este viata, pentru ca a fost mort - a intrat in iad, in cele mai adanci cotloane ale pamantului - , dar este viu pentru vesnicie. Moartea nu are putere sa-l tina in stransoarea ei. El iese din moarte. O asemenea viata este numita inviere. Asadar, o viata care poarta semnele mortii, dar traieste, este numita inviere.
Foarte putini oameni se intreaba de ce se relateaza in capitolul 20 din evanghelia dupa Ioan ca, dupa invierea Domnului Isus din morti, El a pastrat semnul cuielor in palmele Sale si semnul sulitei in coasta Sa, ca toma sa le atinga si sa se convinga. Noi stim ca acesta este semnul invierii. Domnul nu a intentionat sa ii arate lui Toma ca a fost ranit si ca a murit, ci faptul ca a fost mort si totusi acumeste viu. El poarta in turpul Sau semnele mortii. In ciuda acestui fapt, El este viu. Aceasta se numeste inviere.
Acest lucru ar trebui sa fie adevarat si in cazul nostru. Avem in viata noastra multe lucruri care nu poarta semnul mortii, si de aceea nu pot fi numite inviere. Numai ceea ce poarta semnul mortii si este viu este numit inviere. Sa nu va imaginati ca este suficient sa aveti elocventa, inteligenta si pricepere. Este foarte posibil sa ai elocventa, inteligenta si pricepere si sa ai semnul morti. Oamenii pot sa judece daca avem sau nu inviere dupa prezenta semnului mortii asupra elocventei, inteligentei si priceperii noastre. Un anumit frate poate fi foarte talentatsi si extrem de capabil; poate ca este foarte viu. Totusi, daca el se bizuie doar pe sine, semnul mortii nu se afla asupra talentului sau. El crede ca nu greseste niciodata, si e sigur ca va avea succes in orice ar intreprinde. Acest om are o mare incredere in sine, este sigur pe sine si se simte puternic, insa nu poarta semnul mortii. Nu vrem sa spunem ca o persoana inviata nu are putere; ceea ce incercam sa afirmam aici este ca puterea unui om inviat poarta semnul mortii. El este instare sa lucreze, dar nu indrazneste sa se bazeze pe sine. El poate sa faca multe, dar si-a pierdut aceasta atitudine de siguranta de sine, iar puterea lu s-a transformat in slabiiune. Aceasta numim noi inviere.
In epistola catre biserica din Corint, apostolul Pavel marturiseste urmatoarele: "... am fost slab, fricos si plin de cutremur" (1Corinteni 2:3) Acestea sunt cuvintele rostite de cineva care Il cunoaste cu adevarat pe Dumnezeu. Cat de tragic este ca sunt atat de multi oameni puternici si siguri pe ei in randul credinciosilor! Dar iata aici un om care se recunoaste a fi slab, fricos si plin de cutremur. In trupul sau exista semnul mortii.
In consecinta, invierea si crucea nu pot fi separate. Crucea realizeaza o eliminare - lucrurile care provin din sinele nostru nu mai poate sa invie, o data ce au trecut prin cruce, caci sunt date mortii. Numai ceea ce trece prin moarte si supravietuieste, ceea ce are semnul mortii si traieste, este inviere. Invierea presupune trecerea prin moarte, iar trecerea prin moarte, intotdeauna da la o parte ceva.
Cand trecem prin cruce scapam de multe lucruri. Vom deveni persoane total diferite, pentru ca multe lucruri din noi vor fi inlaturare. Numai ceea ce este viata, poate experimenta invierea; daca nu exista viata, nu este posibilitatea invierii.
Astfel dar, invierea Domnului Isus se bazeaza pe viata Sa. Datorita vietii Lui care nu poate sa moara, El nu poate fi tinut de moarte. Cu o asemenea viata care nu poate muri, El se scutura de moarte, o data ce ajunge in mijlocul ei. Sa recunoastem ca atunci cand avem experienta crucii, vom lua multe lucruri moarte, fara sa mai avem nici o sansa de a le readuce de acolo. Numai ceea ce este din Dumnezeu poate fi inviat. Viata Domnului poate sa treaca prin moarte si sa se reantoarca. Aceasta este invierea.... (va urma)
Watchman Nee
Domnul este Domnul invierii. Invierea vorbeste despre ceea ce trece prin moarte, dar nu este tinut de moarte. Biblia foloseste cuvantul "a tine" pentru a descrie puterea mortii. Oamenii intra in moarte si nu mai pot sa se intoarca, pentru ca moartea ii tine strans pe toti cei care au intrat in puterea ei. Dar moartea nu poate sa-L tina pe Cristos, si asta se numeste viata si inviere. Invierea este viata care a fost data mortii si este vie pentru vesnicie. Domnul nostru Isus este viata, pentru ca a fost mort - a intrat in iad, in cele mai adanci cotloane ale pamantului - , dar este viu pentru vesnicie. Moartea nu are putere sa-l tina in stransoarea ei. El iese din moarte. O asemenea viata este numita inviere. Asadar, o viata care poarta semnele mortii, dar traieste, este numita inviere.
Foarte putini oameni se intreaba de ce se relateaza in capitolul 20 din evanghelia dupa Ioan ca, dupa invierea Domnului Isus din morti, El a pastrat semnul cuielor in palmele Sale si semnul sulitei in coasta Sa, ca toma sa le atinga si sa se convinga. Noi stim ca acesta este semnul invierii. Domnul nu a intentionat sa ii arate lui Toma ca a fost ranit si ca a murit, ci faptul ca a fost mort si totusi acumeste viu. El poarta in turpul Sau semnele mortii. In ciuda acestui fapt, El este viu. Aceasta se numeste inviere.
Acest lucru ar trebui sa fie adevarat si in cazul nostru. Avem in viata noastra multe lucruri care nu poarta semnul mortii, si de aceea nu pot fi numite inviere. Numai ceea ce poarta semnul mortii si este viu este numit inviere. Sa nu va imaginati ca este suficient sa aveti elocventa, inteligenta si pricepere. Este foarte posibil sa ai elocventa, inteligenta si pricepere si sa ai semnul morti. Oamenii pot sa judece daca avem sau nu inviere dupa prezenta semnului mortii asupra elocventei, inteligentei si priceperii noastre. Un anumit frate poate fi foarte talentatsi si extrem de capabil; poate ca este foarte viu. Totusi, daca el se bizuie doar pe sine, semnul mortii nu se afla asupra talentului sau. El crede ca nu greseste niciodata, si e sigur ca va avea succes in orice ar intreprinde. Acest om are o mare incredere in sine, este sigur pe sine si se simte puternic, insa nu poarta semnul mortii. Nu vrem sa spunem ca o persoana inviata nu are putere; ceea ce incercam sa afirmam aici este ca puterea unui om inviat poarta semnul mortii. El este instare sa lucreze, dar nu indrazneste sa se bazeze pe sine. El poate sa faca multe, dar si-a pierdut aceasta atitudine de siguranta de sine, iar puterea lu s-a transformat in slabiiune. Aceasta numim noi inviere.
In epistola catre biserica din Corint, apostolul Pavel marturiseste urmatoarele: "... am fost slab, fricos si plin de cutremur" (1Corinteni 2:3) Acestea sunt cuvintele rostite de cineva care Il cunoaste cu adevarat pe Dumnezeu. Cat de tragic este ca sunt atat de multi oameni puternici si siguri pe ei in randul credinciosilor! Dar iata aici un om care se recunoaste a fi slab, fricos si plin de cutremur. In trupul sau exista semnul mortii.
In consecinta, invierea si crucea nu pot fi separate. Crucea realizeaza o eliminare - lucrurile care provin din sinele nostru nu mai poate sa invie, o data ce au trecut prin cruce, caci sunt date mortii. Numai ceea ce trece prin moarte si supravietuieste, ceea ce are semnul mortii si traieste, este inviere. Invierea presupune trecerea prin moarte, iar trecerea prin moarte, intotdeauna da la o parte ceva.
Cand trecem prin cruce scapam de multe lucruri. Vom deveni persoane total diferite, pentru ca multe lucruri din noi vor fi inlaturare. Numai ceea ce este viata, poate experimenta invierea; daca nu exista viata, nu este posibilitatea invierii.
Astfel dar, invierea Domnului Isus se bazeaza pe viata Sa. Datorita vietii Lui care nu poate sa moara, El nu poate fi tinut de moarte. Cu o asemenea viata care nu poate muri, El se scutura de moarte, o data ce ajunge in mijlocul ei. Sa recunoastem ca atunci cand avem experienta crucii, vom lua multe lucruri moarte, fara sa mai avem nici o sansa de a le readuce de acolo. Numai ceea ce este din Dumnezeu poate fi inviat. Viata Domnului poate sa treaca prin moarte si sa se reantoarca. Aceasta este invierea.... (va urma)
Watchman Nee
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu