MARGARITAR...
PASTRATI FARA VINA
Corabia rodoca ancora si isi intinde in vant panzele albe ca zapada, porneste la drum cu fanioanele fluturand si cu inimile batand tare, pline de speranta. Va avea insa de intampinat urletul furtunii si mania marii, pentru a ajunge in portul indepartat. Prima experienta , pentru multi dintre noi - poate pentru cei mai multi - a inceput, dar ce va urma de acum inainte? Si ce fagaduinte avem in privinta calatoriei si a limanului spre care ne indreptam? Cum vor parea toate acestea maine, si peste inca o zi, si peste cateva luni, cand incercarile concrete ale viatii ne vor fi pus la proba teoriile si vor fi masurat adevarata forta vie a principiilor noastre de traire si actriune?
Am fost sfintiti pe deplin; cum vom fi pastrati fara vina? Multumiri fie aduse lui Dumnezeu - pentru amandoua a vem aceleasi resurse si amandoura li se aplica promisiunea de incheiere: "Cel ce v-a chemat este credincios si va face lucrul acesta" (1Tesaloniceni 5:24).Sa privim la resursele lui Dumnezeu pentru oamenii consacrati Lui si la conditiile de care depind aceste fagaduinte.
Promisiunea ocrotirii noastre
O gasim binecuvantarea din Vechiul Testament: "Domnul sa te binecuvinteze si sa te pazeasca" (Numeri 6:24). O gasim iar si iar in Psalmi si porunci: "Domnul este pazitorul tau" (Psalmul 121:5); "Domnul te va pazi de orice rau" (Psalmul 121:7); "Domnul te va pazi la plecare si la venire de acum si pana in veac" (Psalmul 121:8). Chiar si bietului si sovaitorului Iacov El ii jura: "Iata eu sunt cu tine; te voi pazi pretutindeni unde vei merge, si te voi aduce inapoi in tara aceasta; caci nu te voi parasipana nu voi implini ce-ti spun (Gensa 28:15) Despre voia Lui El spune: "Eu Domnul sunt Pazitorul ei, Eu o ud in fiecare clipa; Eu o pazesc zi si noapte ca sa n-o vatame nimeni" (Isaia 27:3) "El va pazi pasii preaiubitilor Lui" (1Samuel 2:9), canta Ana in camaruta ei de biruinta. Si chiar si atunci cand ne impotmolim, David declara ca "daca se intampla sa cada, nu este doborat de tot, caci Domnul Il apuca de mana" (Psalmul 37:24).
Despre cei care raman in stransa partasie, Isaia spune: "Tu il pastrezi intr-o pace desavarsita pe cel a carui minte este neclintita, caci se increde in Tine." (Isaia 26:3,KJV) Aceasta a fost si rugaciunea Mantuitorului inainte de a se desparti de ucenicii Lui: "Sfinte Tata, pazeste in Numele Tau, pe aceia pe care mi i-ai dat, pentru ca ei sa fie una, cum suntem si noi" (Ioan 17:11); "Nu te rog sa-i iei din lume, ci sa-i pazesti de cel rau" (Ioan 17:15).
Petru declara ca noi suntem "paziti de puterea lui Dumnezeu, prin credinta, pentru mantuirea gata sa fie descoperita in vremurile de apoi" (1Petru 1:5). Pavel ne spune ca "pacea lui Dumnezeu, care intrece orice pricepere, va va pazi inimile si gandurile in Cristos Isus" (Filipeni 4:7). Iar Iuda isi adreseaza epistola celor care su fost "chemati, care sunt iubiti de Dumnezeu Tatal si pastrati pentru Isus Cristos" (Iuda v 1) si o incheie cu o doxologie pentru Acela care "poate sa va pazeasca de orice cadere si sa va faca sa va infatisati fara prihana si plini de bucurie inaintea slavei Sale" (Iuda v 24). Apostolul Pavel isi incepe ultima scrisoare cu aceasta marturisire triumfatoare: "Stiu in cine am crezut. Si sunt incredintat ca El are putere sa pazeasca ce i-am incredintat pana in ziua aceea" (2Timotei 1:12) si termina cu o afirmatie indrazneata: "Domnul ma va izbavi de orice lucru rau si ma va mantui, ca sa intru in Inparatia Lui cereasca" (2Timotei 4:18). Acestea sunt, asadar, cateva dintre promisiunile harului ocrotitor al lui Dumnezeu.
Cum suntem ocrotiti?
Prin ispasirea facuta de Cristos. "Caci printr-o singura jertfa El a facut desavarsiti pentru totdeauna pe cei ce sunt sfintiti" (Evrei 10:14). Moartea lui Cristos a platit pentru mantuirea noastra completa si definitiva, daca suntm daruiti Lui pe deplin si nu ne smulgem din proprie initiativa din mainile Lui, renuntand la harul si credinciosia Lui.
Ocrotirea noastra este continua prin mijlocirea lui Cristos. "De aceea si poate sa mantuiasca in chip desavarsit (sau cum se mai traduce "pentru totdeauna") pe cei ce se apropie de Dumnezeu prin El, pentru ca traieste pururea ca sa mijloceasca pentru ei (Evrei 7:25). Pentru ca El traieste pururea ca sa mijloceasca, suntem ocrotiti; pentru ca El traieste, si noi vom trai.
Aceasta vrea sa spuna Pavel cand afirma: "Daca atunci cand eram vrajmasi, am fost impacati cu Dumnezeu prin moartea Fiului Sau, cu mult mai mult acum, cand suntem impacati cu El, vom fi mantuiti prin viata Lui".(Romani 5:10) Si tot asa in Romani 8, el declara: "Cristos a murit! Ba mai mult, El a inviat, sta la dreapta lui Dumnezeu si mijloceste pentru noi!" (v34). Iar apoi urmeaza intrebarea: "Cine ne va desparti pe noi de dragostea lui Cristos?" (Romani 8:35)
Sangele lui Isus Cristos asigura ocrotirea. Ioan zice: "Daca umblam in lumina, dupa cum El insusi este lumina, avem partasie unii cu altii; si sangele lui Isus Cristos Fiul Lui, ne curateste de orice pacat". (1Ioan 1:7) Vechea porunca referitoare la vaca rosie, din Numeri capitolul 19, este o frumoasa prefigurare a puterii curatitoare a lui Cristos. Cenusa este pastrata si amestecata cu apa, folosita apoi ca apa a separarii; ea este stropita pe ceea ce era necurat, ferind de intinarea contractata dupa curatire. Ea nu avea de-a face cu curatirea initiala, ci cu contaminarea in urma atingerii unui cadavru.
Noi, desi in intregime separati de rau, dedicati lui Dumnezeu, venim in contact, in mod constant cu raul, intinandu-ne prin lucrurile care ne inconjoara de peste tot. Avem nevoie permanent, precum spalarea picioarelor ucenicilor sau scaldarea florii in roua critalina in fiecare dimineata, sa fim stropiti din nou cu sangele Lui.
Daca veti intreba ce inseamna acest sange, raspunsul este, poate unul dublu: apelam din nou , prin credinta, la jertfa Sa ispasitoare si ne insusim viata Lui pentru fiintele noastre, caci sangele este viata. Sangele lui Isus este viata Sa divina si inviata, impartasita noua prin insuflarea Duhului Sfant si prin puterea stapanitoare a unei credinte vii. Viata Sa curata, umplandu-ne, da afara orice rau, ne innoieste si ne invioreaza intreaga fiinta in mod continuu, pastrandu-ne mereu curati si puri, tot asa cum uleiul proaspat din candela mentine flacara ori cum paraul curgator spala si pastreaza curata piatra din albia nisipoasa.
Prezenta permanenta a lui Cristos si Duhul Sfant sunt mijloacele principale prin care Dumnezeu ii pa-zeste pe cei ce se incred in El. El este Cel care Ii pazeste si ii pazeste dinauntru."Voi pune Duhul Meu in voi, si va voi face sa urmati poruncile Mele si sa paziti si sa impliniti legile Mele. (Ezechiel 36:27); "Cine ramane in Mine si in cine raman Eu, aduce multa roada" (Ioan 15:5); "Oricine ramane in El nu pacatuieste" (1Ioan 3:6); "Domnul este Pazitorul tau (Psalmul 121:5) "Domnul te va pazi de orice rau" (Psalmul 121:7). Un alt verset care vorbeste clar despre aceasta prezenta permanenta este in 1Ioan 3:9: "Oricine este nascut din Dumnezeu nu pacatuieste, pentru ca samanta lui Dumnezeu rama-ne in El; si nu poate pacatui, fiindca este nascut din Dumnezeu". Prezenta lui Isus intervine intre noi si orice ispita si il intampina pe vrajmas cu un discernamant vigilent, respingandu-l si invingandu-l.
A.B. Simpson
PASTRATI FARA VINA
Corabia rodoca ancora si isi intinde in vant panzele albe ca zapada, porneste la drum cu fanioanele fluturand si cu inimile batand tare, pline de speranta. Va avea insa de intampinat urletul furtunii si mania marii, pentru a ajunge in portul indepartat. Prima experienta , pentru multi dintre noi - poate pentru cei mai multi - a inceput, dar ce va urma de acum inainte? Si ce fagaduinte avem in privinta calatoriei si a limanului spre care ne indreptam? Cum vor parea toate acestea maine, si peste inca o zi, si peste cateva luni, cand incercarile concrete ale viatii ne vor fi pus la proba teoriile si vor fi masurat adevarata forta vie a principiilor noastre de traire si actriune?
Am fost sfintiti pe deplin; cum vom fi pastrati fara vina? Multumiri fie aduse lui Dumnezeu - pentru amandoua a vem aceleasi resurse si amandoura li se aplica promisiunea de incheiere: "Cel ce v-a chemat este credincios si va face lucrul acesta" (1Tesaloniceni 5:24).Sa privim la resursele lui Dumnezeu pentru oamenii consacrati Lui si la conditiile de care depind aceste fagaduinte.
Promisiunea ocrotirii noastre
O gasim binecuvantarea din Vechiul Testament: "Domnul sa te binecuvinteze si sa te pazeasca" (Numeri 6:24). O gasim iar si iar in Psalmi si porunci: "Domnul este pazitorul tau" (Psalmul 121:5); "Domnul te va pazi de orice rau" (Psalmul 121:7); "Domnul te va pazi la plecare si la venire de acum si pana in veac" (Psalmul 121:8). Chiar si bietului si sovaitorului Iacov El ii jura: "Iata eu sunt cu tine; te voi pazi pretutindeni unde vei merge, si te voi aduce inapoi in tara aceasta; caci nu te voi parasipana nu voi implini ce-ti spun (Gensa 28:15) Despre voia Lui El spune: "Eu Domnul sunt Pazitorul ei, Eu o ud in fiecare clipa; Eu o pazesc zi si noapte ca sa n-o vatame nimeni" (Isaia 27:3) "El va pazi pasii preaiubitilor Lui" (1Samuel 2:9), canta Ana in camaruta ei de biruinta. Si chiar si atunci cand ne impotmolim, David declara ca "daca se intampla sa cada, nu este doborat de tot, caci Domnul Il apuca de mana" (Psalmul 37:24).
Despre cei care raman in stransa partasie, Isaia spune: "Tu il pastrezi intr-o pace desavarsita pe cel a carui minte este neclintita, caci se increde in Tine." (Isaia 26:3,KJV) Aceasta a fost si rugaciunea Mantuitorului inainte de a se desparti de ucenicii Lui: "Sfinte Tata, pazeste in Numele Tau, pe aceia pe care mi i-ai dat, pentru ca ei sa fie una, cum suntem si noi" (Ioan 17:11); "Nu te rog sa-i iei din lume, ci sa-i pazesti de cel rau" (Ioan 17:15).
Petru declara ca noi suntem "paziti de puterea lui Dumnezeu, prin credinta, pentru mantuirea gata sa fie descoperita in vremurile de apoi" (1Petru 1:5). Pavel ne spune ca "pacea lui Dumnezeu, care intrece orice pricepere, va va pazi inimile si gandurile in Cristos Isus" (Filipeni 4:7). Iar Iuda isi adreseaza epistola celor care su fost "chemati, care sunt iubiti de Dumnezeu Tatal si pastrati pentru Isus Cristos" (Iuda v 1) si o incheie cu o doxologie pentru Acela care "poate sa va pazeasca de orice cadere si sa va faca sa va infatisati fara prihana si plini de bucurie inaintea slavei Sale" (Iuda v 24). Apostolul Pavel isi incepe ultima scrisoare cu aceasta marturisire triumfatoare: "Stiu in cine am crezut. Si sunt incredintat ca El are putere sa pazeasca ce i-am incredintat pana in ziua aceea" (2Timotei 1:12) si termina cu o afirmatie indrazneata: "Domnul ma va izbavi de orice lucru rau si ma va mantui, ca sa intru in Inparatia Lui cereasca" (2Timotei 4:18). Acestea sunt, asadar, cateva dintre promisiunile harului ocrotitor al lui Dumnezeu.
Cum suntem ocrotiti?
Prin ispasirea facuta de Cristos. "Caci printr-o singura jertfa El a facut desavarsiti pentru totdeauna pe cei ce sunt sfintiti" (Evrei 10:14). Moartea lui Cristos a platit pentru mantuirea noastra completa si definitiva, daca suntm daruiti Lui pe deplin si nu ne smulgem din proprie initiativa din mainile Lui, renuntand la harul si credinciosia Lui.
Ocrotirea noastra este continua prin mijlocirea lui Cristos. "De aceea si poate sa mantuiasca in chip desavarsit (sau cum se mai traduce "pentru totdeauna") pe cei ce se apropie de Dumnezeu prin El, pentru ca traieste pururea ca sa mijloceasca pentru ei (Evrei 7:25). Pentru ca El traieste pururea ca sa mijloceasca, suntem ocrotiti; pentru ca El traieste, si noi vom trai.
Aceasta vrea sa spuna Pavel cand afirma: "Daca atunci cand eram vrajmasi, am fost impacati cu Dumnezeu prin moartea Fiului Sau, cu mult mai mult acum, cand suntem impacati cu El, vom fi mantuiti prin viata Lui".(Romani 5:10) Si tot asa in Romani 8, el declara: "Cristos a murit! Ba mai mult, El a inviat, sta la dreapta lui Dumnezeu si mijloceste pentru noi!" (v34). Iar apoi urmeaza intrebarea: "Cine ne va desparti pe noi de dragostea lui Cristos?" (Romani 8:35)
Sangele lui Isus Cristos asigura ocrotirea. Ioan zice: "Daca umblam in lumina, dupa cum El insusi este lumina, avem partasie unii cu altii; si sangele lui Isus Cristos Fiul Lui, ne curateste de orice pacat". (1Ioan 1:7) Vechea porunca referitoare la vaca rosie, din Numeri capitolul 19, este o frumoasa prefigurare a puterii curatitoare a lui Cristos. Cenusa este pastrata si amestecata cu apa, folosita apoi ca apa a separarii; ea este stropita pe ceea ce era necurat, ferind de intinarea contractata dupa curatire. Ea nu avea de-a face cu curatirea initiala, ci cu contaminarea in urma atingerii unui cadavru.
Noi, desi in intregime separati de rau, dedicati lui Dumnezeu, venim in contact, in mod constant cu raul, intinandu-ne prin lucrurile care ne inconjoara de peste tot. Avem nevoie permanent, precum spalarea picioarelor ucenicilor sau scaldarea florii in roua critalina in fiecare dimineata, sa fim stropiti din nou cu sangele Lui.
Daca veti intreba ce inseamna acest sange, raspunsul este, poate unul dublu: apelam din nou , prin credinta, la jertfa Sa ispasitoare si ne insusim viata Lui pentru fiintele noastre, caci sangele este viata. Sangele lui Isus este viata Sa divina si inviata, impartasita noua prin insuflarea Duhului Sfant si prin puterea stapanitoare a unei credinte vii. Viata Sa curata, umplandu-ne, da afara orice rau, ne innoieste si ne invioreaza intreaga fiinta in mod continuu, pastrandu-ne mereu curati si puri, tot asa cum uleiul proaspat din candela mentine flacara ori cum paraul curgator spala si pastreaza curata piatra din albia nisipoasa.
Prezenta permanenta a lui Cristos si Duhul Sfant sunt mijloacele principale prin care Dumnezeu ii pa-zeste pe cei ce se incred in El. El este Cel care Ii pazeste si ii pazeste dinauntru."Voi pune Duhul Meu in voi, si va voi face sa urmati poruncile Mele si sa paziti si sa impliniti legile Mele. (Ezechiel 36:27); "Cine ramane in Mine si in cine raman Eu, aduce multa roada" (Ioan 15:5); "Oricine ramane in El nu pacatuieste" (1Ioan 3:6); "Domnul este Pazitorul tau (Psalmul 121:5) "Domnul te va pazi de orice rau" (Psalmul 121:7). Un alt verset care vorbeste clar despre aceasta prezenta permanenta este in 1Ioan 3:9: "Oricine este nascut din Dumnezeu nu pacatuieste, pentru ca samanta lui Dumnezeu rama-ne in El; si nu poate pacatui, fiindca este nascut din Dumnezeu". Prezenta lui Isus intervine intre noi si orice ispita si il intampina pe vrajmas cu un discernamant vigilent, respingandu-l si invingandu-l.
A.B. Simpson
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu