MARGARITAR...
CRISTOS ESTE INVIEREA SI VIATA
"Isus a spus: "Eu sunt invierea si viata"." Ioan 11:25
In Ioan capitolul 11 ni se arata cum Domnul Isus a dat viata unui om care murise - cu alte cuvinte, cum a inviat pe cineva din morti. El putea sa invieze mortii si a facut ca un mort sa se trezeasca la viata; dar in loc sa spuna: "Eu inviez mortii", El a spus: "Eu sunt invierea". Imediat dupa ce a spus aceste cuvinte, El l-a inviat pe cel mort. Atat Marta cat si Maria erau de fata; dupa cum simteau ele, ar fi fost mult mai potrivit ca Domnul Isus sa spuna: "Nu va ingrijorati de moartea fratelui vostru, caci Eu pot sa-l inviez." Ne place sa auzim asemenea cuvinte. Ceea ce admiram si asteptam cu nerabdare este ca Dumnezeu sa faca mai mult pentru noi. Deseori rugaciunile si asteptarile noastre sunt ca Domnul sa faca una sau alta pentru noi. Dar El doreste in mod special sa vedem ca important nu este ceea ce poate sa faca, ci ceea ce este El insusi, caci ceea ce face se bazeaza pe ceea ce este El.
Sa ne gandim la Marta, care credea in puterea Domnului. Ea I-a spus: "Doamne daca ai fi fost aici, nu ar fi murit fratele meu." La fel credea si Maria. Dar nici una nu si-a dat seama ca Domnul Insusi este invierea si viata. Sa observam ca tot ceea ce poate face Dumnezeu este inclus in ceea ce este El. "Caci cine se apropie de Dumnezeu, trebuie sa creada ca El este si ca rasplateste pe cei ce-L cauta". (Evrei 11:6)
Domnul Isus nu doreste sa ne spuna aici ca El poate tinea pe cineva in viata, ci ca El Insusi este viata; nu ca El poate invia mortii, ci ca El Insusi este invierea. Sa-I cerem lui Dumnezeu sa ne deschida ochii pentru a vedea cine este Domnul. Trebuie sa vedem ca inaintea lui Dumnezeu, Cristos este totul in noi. Intelegand acest lucru vom progresa cu adevarat in cele spirituale. ERste absolut necesar sa ne dam seama ca pentru Dumnezeu nu este nimic altceva decat Cristos! Adevaratul nostru progres spiritual depinde de perceptia noastra asupra acestei realitati spirituale - Il cunoastem pe Dumnezeu Insusi sau cunoastem doar lucrurile pe care le-a facut Dumnezeu?
Tema capitolului 11 din Ioan nu este: cum L-a invita Domnul Isus pe Lazar, ci mai degraba, cum El a fost invierea pentru Lazar. Vedem noi diferenta? Domnul este invierea. Pentru ca El a fost invierea lui Lazar, Lazar a fost inviat. El nu i-a dat lui Lazar ceea ce se numea inviere, El Insusi a fost invierea lui Lazar. Cu alte cuvinte, ceea ce a facut Domnul a fost ceva exterior, dar ceea ce era El este esenta. Nu vrem sa sugeram ca Domnul Isus nu l-a inviat pe Lazar; sustinem ca El a fost inviere pentru el si astfel Lazar a fost inviat din morti.
E bine sa intelegem ca toate lucrarile lui Dumnezeu prin Cristos sunt cuprinse in acest principiu. Daca Domnul este un anume lucru in noi, atunci noi avem acel lucru. Mai intai fiinta apoi posesia. Multi crestini au tendinta de a vorbi despre Dadator si despre darurile Sale in mod separat. Insa, intr-o buna zi ne dam seama ca dadatorul este El insusi darul. Caci Dumnezeu nu vine cu lucruri multe si variate pe care ni le da pe bucati; Cristos este ceea ce ne ofera El. Este bine daca intr-o zi ni se deschid ochii si recunoastem ca toate lucrurile sunt in Cristos.
Aici Domnul declara cine este El, El spune: "Eu sunt invierea si viata". De vreme ce El este invierea, nu este nici o greutate ca Lazar sa fie inviat. Noi credem ca Domnul L-a inviat pe Lazar din morti, dar important este de a_l avea pe Domnul Insusi. Invierea lui Lazar nu este chiar un fenomen atat de important; dar a-L cunoaste pe Domnul Isus ca fiind invierea este o chestiune foarte semnificativa. Multi oameni pot crede in Domnul Isus ca fiind dadatorul vietii, dar a crede ca El este viata este o alta chestiune. El nu este dadator de viata, El este viata insasi. El este viata pe care o da, si tot El este dadatorul vietii. El este si Domnul invierii, si invierea insasi. O data ce ajungem la acest lucru, imediat intelegem ca orice este in Cristos are viata. Dumnezeu li-L da oamenilor pe Cristos. Speram sa vina asupra noastra cel putin o raza de lumina care sa ne faca sa realizam ca Domnul este totul. "Eu sunt invierea si viata", spune Domnul nostru. Invierea si viata include intreaga Biblie; a cunoaste invierea si viata este deci o chestiune serioasa.
Cristos este viata
Dumnezeu l-a pus in gradina Edenului pe omul pe care l-a creat. Doua posibilitati i-au fost date acestui om: putea sa aibe viata sau sa moara. Daca avea sa manance din fructul pomului cunoasterii binelui si raului, avea sa moara; daca avea sa manace din pomul vietii , avea sa traiasca. Omul pe care L-a creat Dumnezeu, era intr-adevar bun, dar mai ramanea o problema hotaratoare - cea a vietii sau a mortii. In acel moment, omul avea capacitatea de a gandi si de a se misca, dar nu avea viata. Nu vrem sa spunem ca nu era viu - judecand dupa viata naturala, el traia cu siguranta. Genesa 2:7 ne spune ca, "omul a fost facut un suflet viu". Cu toate acestea , judecand dupa ceea ce este reprezentat in pomul vietii, el nu are viata. El poseda puterea gandirii si a sentimentului - acestea fiind functiile principale ale sufletului omului - si totusi , el nu are viata, asa cum era aceasta simbolizata de pomul vietii. Aici ni se arata ca viata este mai adanca dfecat simtirea si mult mai puternica decat gandul.
Desigur nu vrem sa spunem aici ca in viata nu este gandire, sentiment sau actiune; doar afirmam ca viata nu este nici sentiment, nici gandire, nici actiune; doar afirmam ca viata nu este nici sentiment, nici gandire, nici actiune. Ascultand acelasi mesaj bun, la o persoana poti simti viata, in timp ce la alta nu observi decat ratiune. La o persoana poti fi martor doiar la declansarea unei emotii, dar la alta poti intalni viata. Multi frati considera anumite senzatii ca fiind viata, dar cei care au experienta stiu mai bine ca, pur si simplu, nu este asa. Multi considera anumite idei pe care le au ca fiind viata, dar credinciosii experimentati vor declara ca aceasta nu este deloc viata.
Doi frati s-ar putea sa impartaseasca aceeasi viziune si sa dea aceeasi interpretare unui pasaj din Scriptura, si totusi, pentru crestinii experimentati, cei doi sunt diferiti - unul are doar ratiune, in timp ce celalalt are si viata si ratiune. Intr-adevar este posibil sa intalnesti viata impreuna cu ratiunea - acest lucru este adeseori adevarat; dar a avea doar ratiune, nu inseamna a vea viata. Sunt doua situatii total diferite. Exista tat de multi oameni care cred ca, de vreme ce spun aceleasi cuvinte, cu siguranta sunt la fel. Dar acest lucru nu este adevarat. Este posibil ca, pentru o persoana, aceste cuvinte sa fie doar gandire, iar o alta persoana sa fie viata. "Eu sunt viata", spune Domnul. Viata, asadar, nu este vre-un lucru in afara lui Cristos; este Cristos Insusi. Daca este doar un lucru, este mort. Viata despre care vorbesc multi crestini, este doar ceea ce ei insisi produc - un lucru. Avem cu adevarat nevoie de mila lui Dumnezeu in cest sens. Stim ce este gandirea, ce este sentimentul si ce este activitatea; si totusi, nu putem aprecia ce este viata. Haideti sa-L rugam pe Domnul sa ne arate ce este cu adevarat viata. In ziua in care vom primi aceasta revelatie, vom cunoaste in mod natural ce este viata si atunci vom putea sa-L atingem pe Domnul.
Watchman Nee
CRISTOS ESTE INVIEREA SI VIATA
"Isus a spus: "Eu sunt invierea si viata"." Ioan 11:25
In Ioan capitolul 11 ni se arata cum Domnul Isus a dat viata unui om care murise - cu alte cuvinte, cum a inviat pe cineva din morti. El putea sa invieze mortii si a facut ca un mort sa se trezeasca la viata; dar in loc sa spuna: "Eu inviez mortii", El a spus: "Eu sunt invierea". Imediat dupa ce a spus aceste cuvinte, El l-a inviat pe cel mort. Atat Marta cat si Maria erau de fata; dupa cum simteau ele, ar fi fost mult mai potrivit ca Domnul Isus sa spuna: "Nu va ingrijorati de moartea fratelui vostru, caci Eu pot sa-l inviez." Ne place sa auzim asemenea cuvinte. Ceea ce admiram si asteptam cu nerabdare este ca Dumnezeu sa faca mai mult pentru noi. Deseori rugaciunile si asteptarile noastre sunt ca Domnul sa faca una sau alta pentru noi. Dar El doreste in mod special sa vedem ca important nu este ceea ce poate sa faca, ci ceea ce este El insusi, caci ceea ce face se bazeaza pe ceea ce este El.
Sa ne gandim la Marta, care credea in puterea Domnului. Ea I-a spus: "Doamne daca ai fi fost aici, nu ar fi murit fratele meu." La fel credea si Maria. Dar nici una nu si-a dat seama ca Domnul Insusi este invierea si viata. Sa observam ca tot ceea ce poate face Dumnezeu este inclus in ceea ce este El. "Caci cine se apropie de Dumnezeu, trebuie sa creada ca El este si ca rasplateste pe cei ce-L cauta". (Evrei 11:6)
Domnul Isus nu doreste sa ne spuna aici ca El poate tinea pe cineva in viata, ci ca El Insusi este viata; nu ca El poate invia mortii, ci ca El Insusi este invierea. Sa-I cerem lui Dumnezeu sa ne deschida ochii pentru a vedea cine este Domnul. Trebuie sa vedem ca inaintea lui Dumnezeu, Cristos este totul in noi. Intelegand acest lucru vom progresa cu adevarat in cele spirituale. ERste absolut necesar sa ne dam seama ca pentru Dumnezeu nu este nimic altceva decat Cristos! Adevaratul nostru progres spiritual depinde de perceptia noastra asupra acestei realitati spirituale - Il cunoastem pe Dumnezeu Insusi sau cunoastem doar lucrurile pe care le-a facut Dumnezeu?
Tema capitolului 11 din Ioan nu este: cum L-a invita Domnul Isus pe Lazar, ci mai degraba, cum El a fost invierea pentru Lazar. Vedem noi diferenta? Domnul este invierea. Pentru ca El a fost invierea lui Lazar, Lazar a fost inviat. El nu i-a dat lui Lazar ceea ce se numea inviere, El Insusi a fost invierea lui Lazar. Cu alte cuvinte, ceea ce a facut Domnul a fost ceva exterior, dar ceea ce era El este esenta. Nu vrem sa sugeram ca Domnul Isus nu l-a inviat pe Lazar; sustinem ca El a fost inviere pentru el si astfel Lazar a fost inviat din morti.
E bine sa intelegem ca toate lucrarile lui Dumnezeu prin Cristos sunt cuprinse in acest principiu. Daca Domnul este un anume lucru in noi, atunci noi avem acel lucru. Mai intai fiinta apoi posesia. Multi crestini au tendinta de a vorbi despre Dadator si despre darurile Sale in mod separat. Insa, intr-o buna zi ne dam seama ca dadatorul este El insusi darul. Caci Dumnezeu nu vine cu lucruri multe si variate pe care ni le da pe bucati; Cristos este ceea ce ne ofera El. Este bine daca intr-o zi ni se deschid ochii si recunoastem ca toate lucrurile sunt in Cristos.
Aici Domnul declara cine este El, El spune: "Eu sunt invierea si viata". De vreme ce El este invierea, nu este nici o greutate ca Lazar sa fie inviat. Noi credem ca Domnul L-a inviat pe Lazar din morti, dar important este de a_l avea pe Domnul Insusi. Invierea lui Lazar nu este chiar un fenomen atat de important; dar a-L cunoaste pe Domnul Isus ca fiind invierea este o chestiune foarte semnificativa. Multi oameni pot crede in Domnul Isus ca fiind dadatorul vietii, dar a crede ca El este viata este o alta chestiune. El nu este dadator de viata, El este viata insasi. El este viata pe care o da, si tot El este dadatorul vietii. El este si Domnul invierii, si invierea insasi. O data ce ajungem la acest lucru, imediat intelegem ca orice este in Cristos are viata. Dumnezeu li-L da oamenilor pe Cristos. Speram sa vina asupra noastra cel putin o raza de lumina care sa ne faca sa realizam ca Domnul este totul. "Eu sunt invierea si viata", spune Domnul nostru. Invierea si viata include intreaga Biblie; a cunoaste invierea si viata este deci o chestiune serioasa.
Cristos este viata
Dumnezeu l-a pus in gradina Edenului pe omul pe care l-a creat. Doua posibilitati i-au fost date acestui om: putea sa aibe viata sau sa moara. Daca avea sa manance din fructul pomului cunoasterii binelui si raului, avea sa moara; daca avea sa manace din pomul vietii , avea sa traiasca. Omul pe care L-a creat Dumnezeu, era intr-adevar bun, dar mai ramanea o problema hotaratoare - cea a vietii sau a mortii. In acel moment, omul avea capacitatea de a gandi si de a se misca, dar nu avea viata. Nu vrem sa spunem ca nu era viu - judecand dupa viata naturala, el traia cu siguranta. Genesa 2:7 ne spune ca, "omul a fost facut un suflet viu". Cu toate acestea , judecand dupa ceea ce este reprezentat in pomul vietii, el nu are viata. El poseda puterea gandirii si a sentimentului - acestea fiind functiile principale ale sufletului omului - si totusi , el nu are viata, asa cum era aceasta simbolizata de pomul vietii. Aici ni se arata ca viata este mai adanca dfecat simtirea si mult mai puternica decat gandul.
Desigur nu vrem sa spunem aici ca in viata nu este gandire, sentiment sau actiune; doar afirmam ca viata nu este nici sentiment, nici gandire, nici actiune; doar afirmam ca viata nu este nici sentiment, nici gandire, nici actiune. Ascultand acelasi mesaj bun, la o persoana poti simti viata, in timp ce la alta nu observi decat ratiune. La o persoana poti fi martor doiar la declansarea unei emotii, dar la alta poti intalni viata. Multi frati considera anumite senzatii ca fiind viata, dar cei care au experienta stiu mai bine ca, pur si simplu, nu este asa. Multi considera anumite idei pe care le au ca fiind viata, dar credinciosii experimentati vor declara ca aceasta nu este deloc viata.
Doi frati s-ar putea sa impartaseasca aceeasi viziune si sa dea aceeasi interpretare unui pasaj din Scriptura, si totusi, pentru crestinii experimentati, cei doi sunt diferiti - unul are doar ratiune, in timp ce celalalt are si viata si ratiune. Intr-adevar este posibil sa intalnesti viata impreuna cu ratiunea - acest lucru este adeseori adevarat; dar a avea doar ratiune, nu inseamna a vea viata. Sunt doua situatii total diferite. Exista tat de multi oameni care cred ca, de vreme ce spun aceleasi cuvinte, cu siguranta sunt la fel. Dar acest lucru nu este adevarat. Este posibil ca, pentru o persoana, aceste cuvinte sa fie doar gandire, iar o alta persoana sa fie viata. "Eu sunt viata", spune Domnul. Viata, asadar, nu este vre-un lucru in afara lui Cristos; este Cristos Insusi. Daca este doar un lucru, este mort. Viata despre care vorbesc multi crestini, este doar ceea ce ei insisi produc - un lucru. Avem cu adevarat nevoie de mila lui Dumnezeu in cest sens. Stim ce este gandirea, ce este sentimentul si ce este activitatea; si totusi, nu putem aprecia ce este viata. Haideti sa-L rugam pe Domnul sa ne arate ce este cu adevarat viata. In ziua in care vom primi aceasta revelatie, vom cunoaste in mod natural ce este viata si atunci vom putea sa-L atingem pe Domnul.
Watchman Nee
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu