MARGARITAR... CUM COBORI DE PE CRUCE
Poate ca intre timp, cineva deja se intreaba: "Ce vrei sa spui mai exact prin a cobori de pe cruce?" Raspunsul meu este acela ca orice salvare a sinelui este o coborare de pe cruce. Orice alegere a caii usoare acolo unde sunt implicate principii spirituale este o coborare de pe cruce. Ca sa fiu explicit si exact: Toate eforturile de a ne scuza, apara, proteja, dezvinovati sau de a ne salva sinele inseamna de fapt, o coborare de pe cruce.
Autocompatimirea, este o coborare de pe cruce; ea este o forma de autoaparare. Inseamna ca tu crezi ca ti s-a facut o nedreptate si iti pare rau pentru tine insuti vazandu-te neputincios in fata ei. Cand te lasi in voia autocompatimirii, cobori de pe cruce. A te lasa condus de sentimente este o coborare de pe cruce. Resentimentul este autoaparare. Inseamna ca simti ca ti s-a facut o rautate si esti suparat fiindca nu poti face nimic. Razbunarea este coborare de pe cruce, pentru ca razbunarea este o forma de autoaparare. Cate necazuri n-au rezultat din razbunare! Biserici intregi s-au destramat si suflete au fost ruinate, pentru ca cineva nu s-a putut abtine sa nu se razbune. Ca sa te razbuni trebuie sa te cobori de pe cruce.
Refuzul de a accepta vina si aruncarea ei asupra altora inseamna coborare de pe cruce. Stii cat de greu este sa fii invinovatit de cineva, si cat de usor este sa arunci vina pe altii. Aceasta este o forma de autoaparare si este coborire de pe cruce. Cand esti inteles gresit, eforturile exagerate de a te autoexplica pe tine insuti ajung realmente sa insemne acelasi lucru. Nu avem credinta de a face asa cum a spus Isus: sa ne incredintam sufletele lui Dumnezeu ca unui creator credincios.
Autojustificarea inseamna ca noi am coborat de pe cruce. A ne ofensa din cauza unei nesocotiri reale sau inchipuite inseamna a cobori de pe cruce. Majoritatea crucilor aspre, daca nu chiar toate, reprezinta o forma de autoaparare si autojustificare si este, rin urmare o coborare de pe cruce. Spiritul de partida, care nu e nimic mai mult decat sustinerea propriului punct de vederer, avand drept urmare o suspiciune hotarata cu privire la capacitatea de intelegere sau la sinceritatea tuturor celor care nu sunt de acord cu mine, este doar o forma subtila de autojustificare si salvare a sinelui.
Cred ca nici o persoana onesta si informata nu va contesta afirmatia ca aprope toate aceste lucruri sunt, practic, daca nu predominante, cel putin comune in fiecare denominatiune a sfinteniei si in multe asanumite biserici umplute cu Duhul. N-o sa va contrazic daca veti spune ca lucruri chiar mai rele decat acestea predomina sau sunt comune in multe denominatiuni mari, dar aceasta nu justifica catusi de putin tolerarea lor in mijlocul nostru, ci doar dovedeste, ceea ce tocmai am afirmat, si anume ca, desi multi dintre noi putem confirma ca am fost salvati si sfintiti, sau umpluti cu Duhul Sfant, foarte putini am indrazni sa spunem ca traim o viata rastignita.
Crucea, secretul biruintei
Si totusi, chiar aici se gaseste secretul biruintei: nu, in principal, o criza de trecut, ci o predare prezenta zi de zi, fata de cruce. Exista un singur loc de autoritate asupra lui Satan si aceasta este crucea. Pe cruce si prin cruce, Cristos l-a invins. Crucea a insemnat distrugerea lui. Si acela este singurul loc unde satan poate fi mereu infrant. Singurul timp cand satan nu ne poate atinge este atunci cand suntem pe cruce. Singura parte a naturii noastre pe care satan n-o poate atinge este acea parte care a fost rastignita si care ramane pe cruce.
Daca privesti inapoi in viata ta, singurele momente cand ai fost infrant au fost acelea cand ai coborat de pe cruce. Si intotdeauna ai fost infrant cand ai fost convins sa cobori de pe cruce. Daca satan l-ar fi putut ademeni pe Cristos sa coboare de pe cruce, atunci l-ar fi invins. Daca ne poate face sa coboram de pe cruce, ne are in puterea sa. Dar cat timp ramanem pe cruce, el nu ne poate atinge, pentru ca aco-lo el a fost infrant. Crucea este desfiintarea lui. Noi continuam sa fim infranti pana cand nu ne intoar-cem pe cruce. Crucea este singurul nostru loc sigur. Este singurul loc, unde avem autoritatea peste toata puterea vrajmasului. Necunoscand aceasta, multi dintre noi care am trait o criza clara a sfintirii sau am cunoscut umplerea cu Duhul, nu stim cum sa folosim crucea ca arma impotriva lui satan. Co-borand de pe cruce, luam lucrurile in propriile maini, ne urmam propria judecata, cadem la autocom-patimire si suferim infrangere, pana cand renuntam la toate acestea si acceptam sa ne intoarcem pe cruce. Vom avea o biruinta constanta numai atunci cand vom invata sa ramanem pe cruce.
Chiar si ceea ce este legitim trebuie sa moara
Unii oameni resping accentul pe care il pun pe sfintirea progresiva, deoarece ei considera sfintirea o lucrare instantanee. Nimic din ceea ce am afirmat n-a fost destinat sa conteste in vre-un fel aceasta pozitie si nu incerc dor sa aduc un continut moral in practicarea sfintirii de care cred ca este foarte mare nevoie astazi. Crucea nu este doar pentru pacate si pacat, ci, la fel de bine, ea se aplica si sinelui nostru legitim.
Poate ca intre timp, cineva deja se intreaba: "Ce vrei sa spui mai exact prin a cobori de pe cruce?" Raspunsul meu este acela ca orice salvare a sinelui este o coborare de pe cruce. Orice alegere a caii usoare acolo unde sunt implicate principii spirituale este o coborare de pe cruce. Ca sa fiu explicit si exact: Toate eforturile de a ne scuza, apara, proteja, dezvinovati sau de a ne salva sinele inseamna de fapt, o coborare de pe cruce.
Autocompatimirea, este o coborare de pe cruce; ea este o forma de autoaparare. Inseamna ca tu crezi ca ti s-a facut o nedreptate si iti pare rau pentru tine insuti vazandu-te neputincios in fata ei. Cand te lasi in voia autocompatimirii, cobori de pe cruce. A te lasa condus de sentimente este o coborare de pe cruce. Resentimentul este autoaparare. Inseamna ca simti ca ti s-a facut o rautate si esti suparat fiindca nu poti face nimic. Razbunarea este coborare de pe cruce, pentru ca razbunarea este o forma de autoaparare. Cate necazuri n-au rezultat din razbunare! Biserici intregi s-au destramat si suflete au fost ruinate, pentru ca cineva nu s-a putut abtine sa nu se razbune. Ca sa te razbuni trebuie sa te cobori de pe cruce.
Refuzul de a accepta vina si aruncarea ei asupra altora inseamna coborare de pe cruce. Stii cat de greu este sa fii invinovatit de cineva, si cat de usor este sa arunci vina pe altii. Aceasta este o forma de autoaparare si este coborire de pe cruce. Cand esti inteles gresit, eforturile exagerate de a te autoexplica pe tine insuti ajung realmente sa insemne acelasi lucru. Nu avem credinta de a face asa cum a spus Isus: sa ne incredintam sufletele lui Dumnezeu ca unui creator credincios.
Autojustificarea inseamna ca noi am coborat de pe cruce. A ne ofensa din cauza unei nesocotiri reale sau inchipuite inseamna a cobori de pe cruce. Majoritatea crucilor aspre, daca nu chiar toate, reprezinta o forma de autoaparare si autojustificare si este, rin urmare o coborare de pe cruce. Spiritul de partida, care nu e nimic mai mult decat sustinerea propriului punct de vederer, avand drept urmare o suspiciune hotarata cu privire la capacitatea de intelegere sau la sinceritatea tuturor celor care nu sunt de acord cu mine, este doar o forma subtila de autojustificare si salvare a sinelui.
Cred ca nici o persoana onesta si informata nu va contesta afirmatia ca aprope toate aceste lucruri sunt, practic, daca nu predominante, cel putin comune in fiecare denominatiune a sfinteniei si in multe asanumite biserici umplute cu Duhul. N-o sa va contrazic daca veti spune ca lucruri chiar mai rele decat acestea predomina sau sunt comune in multe denominatiuni mari, dar aceasta nu justifica catusi de putin tolerarea lor in mijlocul nostru, ci doar dovedeste, ceea ce tocmai am afirmat, si anume ca, desi multi dintre noi putem confirma ca am fost salvati si sfintiti, sau umpluti cu Duhul Sfant, foarte putini am indrazni sa spunem ca traim o viata rastignita.
Crucea, secretul biruintei
Si totusi, chiar aici se gaseste secretul biruintei: nu, in principal, o criza de trecut, ci o predare prezenta zi de zi, fata de cruce. Exista un singur loc de autoritate asupra lui Satan si aceasta este crucea. Pe cruce si prin cruce, Cristos l-a invins. Crucea a insemnat distrugerea lui. Si acela este singurul loc unde satan poate fi mereu infrant. Singurul timp cand satan nu ne poate atinge este atunci cand suntem pe cruce. Singura parte a naturii noastre pe care satan n-o poate atinge este acea parte care a fost rastignita si care ramane pe cruce.
Daca privesti inapoi in viata ta, singurele momente cand ai fost infrant au fost acelea cand ai coborat de pe cruce. Si intotdeauna ai fost infrant cand ai fost convins sa cobori de pe cruce. Daca satan l-ar fi putut ademeni pe Cristos sa coboare de pe cruce, atunci l-ar fi invins. Daca ne poate face sa coboram de pe cruce, ne are in puterea sa. Dar cat timp ramanem pe cruce, el nu ne poate atinge, pentru ca aco-lo el a fost infrant. Crucea este desfiintarea lui. Noi continuam sa fim infranti pana cand nu ne intoar-cem pe cruce. Crucea este singurul nostru loc sigur. Este singurul loc, unde avem autoritatea peste toata puterea vrajmasului. Necunoscand aceasta, multi dintre noi care am trait o criza clara a sfintirii sau am cunoscut umplerea cu Duhul, nu stim cum sa folosim crucea ca arma impotriva lui satan. Co-borand de pe cruce, luam lucrurile in propriile maini, ne urmam propria judecata, cadem la autocom-patimire si suferim infrangere, pana cand renuntam la toate acestea si acceptam sa ne intoarcem pe cruce. Vom avea o biruinta constanta numai atunci cand vom invata sa ramanem pe cruce.
Chiar si ceea ce este legitim trebuie sa moara
Unii oameni resping accentul pe care il pun pe sfintirea progresiva, deoarece ei considera sfintirea o lucrare instantanee. Nimic din ceea ce am afirmat n-a fost destinat sa conteste in vre-un fel aceasta pozitie si nu incerc dor sa aduc un continut moral in practicarea sfintirii de care cred ca este foarte mare nevoie astazi. Crucea nu este doar pentru pacate si pacat, ci, la fel de bine, ea se aplica si sinelui nostru legitim.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu