MARGARITAR...
REALITATEA SPIRITUALA - CAZUL 2
Frangerea paini - cina
Acelasi lucru este adevarat si in legatura cu frangerea paini.In noaptea in care a fost vandut, Domnul Isus "a luat o paine si, dupa ce a binecuvantat-o, a frant-o si a dat-o ucenicilor, zicand: "Luati mancati, acesta este trupul meu". Apoi a luat un pahar, si, dupa ce a multumit lui Dumnezeu li l-a dat zicand: "Beti toti din el; caci el este sangele Meu, sangele legamantului celui nou, care se varsa pentru multi spre iertarea pacatelor. Va spun ca de acum incolo nu voi mai bea din acest rod al vitei..." (Matei 26;:26-29) Unii privesc aceasta din punct de vedere fizic si, astfel, sustin ca intrucat painea si vinul sunt binecuvantate, intreaga substanta a painii este schimbata in trupul Domnului si intreaga substanta a rodului vitei se transforma in sangele Domnului. Alti privesc aceasta dintr-o mperspectiva rationala, argumentand ca painea si vinul nu se transforma in altceva (ca in cazul de mai sus), ci ele reprezinta, pur si simplu, trupul si sangele Domnului.
Judecand dupa propriile cuvinte ale Domnului Isus, vedem ca El nu pune accentul nici pe transformare,nici pe reprezentare, ci pe realitatea spirituala. In spatele a ceea ce se mananca si se bea se afla realitatea spirituala. : Isus spune: "Acesta este trupul meu"; El nu spune: "Acesta reprezinta trupul Meu." Si dupa ce spune: "Acesta este sangele legamantului celui nou", Domnul continua cu "Nu voi bea din acest rod al vitei" - aratand clar ca vinul nici nu a fost transformat, nici nu este reprezentant al sangelui. Cand Domnul vorbeste despre paine si despre pahar, accentul este pus in intregime pe realitate. In ochii Lui nu este nici o reprezentare, nici transformare.
Pavel spune acelasi lucru cand declara: "Paharul binecuvantarii pe care-l binecuvantam, nu este el partasia cu sangele lui Cristos? Painea pe care o frangem, nu este ea partasia cu trupul lui Cristos?" (1Corinteni 10:16KJV) Este vorba de paine si totusi, el recunoaste ca fiind trupul lui Cristos. Este vorba de pahar si totusi el accepta ca fiind sangele lui Cristos. In ochii lui Pavel nu este nici reprezentare, nici transformare, ci numai realitate spirituala. El explica mai departe: "noi care suntem multi, suntem o singura paine, un singur trup" (versetul 17 ASV). Cum ar putea spune el aceasta daca nu ar fi atins realitatea spirituala?
Cand cineva vorbeste sau relateaza un fapt, sau foloseste o alegorie - adica, limbajul lui este literal, sau simbolic. Nu asa a fost in cazul lui Pavel. "Noi care suntem multi" este literal; "suntem o singura paine" este simbolic. El pune impreuna literalul cu simbolicul, deoarece, pentru el, atat, noi, care suntem multi", cat si "suntem o singura paine" sunt fapte. Realitatea spirituala pe care a atins-o el este asa de concreta, incat pare sa uneasca pe "noi, care suntem multi", cu "suntem o singura paine, un singur trup". El a trecut dincolo de gramatica si de roterica. Iata-l aici pe unul care il cunoaste cu adevarat pe Domnul. Cand ia din paine, el este cu adevarat in comuniune cu trupul lui Cristos, caci uita de paine si este acum in atingere cu realitatea spirituala. Cand ia un pahar, el este, intr-adevar in comuniune cu sangele lui Cristos, caci uita de rodul vitei si atinge realitatea spirituala. Odata ce a atins realitatea spirituala, pentru el cuvantul sau doctrina nu mai reprezinta o problema.
Watchman Nee
REALITATEA SPIRITUALA - CAZUL 2
Frangerea paini - cina
Acelasi lucru este adevarat si in legatura cu frangerea paini.In noaptea in care a fost vandut, Domnul Isus "a luat o paine si, dupa ce a binecuvantat-o, a frant-o si a dat-o ucenicilor, zicand: "Luati mancati, acesta este trupul meu". Apoi a luat un pahar, si, dupa ce a multumit lui Dumnezeu li l-a dat zicand: "Beti toti din el; caci el este sangele Meu, sangele legamantului celui nou, care se varsa pentru multi spre iertarea pacatelor. Va spun ca de acum incolo nu voi mai bea din acest rod al vitei..." (Matei 26;:26-29) Unii privesc aceasta din punct de vedere fizic si, astfel, sustin ca intrucat painea si vinul sunt binecuvantate, intreaga substanta a painii este schimbata in trupul Domnului si intreaga substanta a rodului vitei se transforma in sangele Domnului. Alti privesc aceasta dintr-o mperspectiva rationala, argumentand ca painea si vinul nu se transforma in altceva (ca in cazul de mai sus), ci ele reprezinta, pur si simplu, trupul si sangele Domnului.
Judecand dupa propriile cuvinte ale Domnului Isus, vedem ca El nu pune accentul nici pe transformare,nici pe reprezentare, ci pe realitatea spirituala. In spatele a ceea ce se mananca si se bea se afla realitatea spirituala. : Isus spune: "Acesta este trupul meu"; El nu spune: "Acesta reprezinta trupul Meu." Si dupa ce spune: "Acesta este sangele legamantului celui nou", Domnul continua cu "Nu voi bea din acest rod al vitei" - aratand clar ca vinul nici nu a fost transformat, nici nu este reprezentant al sangelui. Cand Domnul vorbeste despre paine si despre pahar, accentul este pus in intregime pe realitate. In ochii Lui nu este nici o reprezentare, nici transformare.
Pavel spune acelasi lucru cand declara: "Paharul binecuvantarii pe care-l binecuvantam, nu este el partasia cu sangele lui Cristos? Painea pe care o frangem, nu este ea partasia cu trupul lui Cristos?" (1Corinteni 10:16KJV) Este vorba de paine si totusi, el recunoaste ca fiind trupul lui Cristos. Este vorba de pahar si totusi el accepta ca fiind sangele lui Cristos. In ochii lui Pavel nu este nici reprezentare, nici transformare, ci numai realitate spirituala. El explica mai departe: "noi care suntem multi, suntem o singura paine, un singur trup" (versetul 17 ASV). Cum ar putea spune el aceasta daca nu ar fi atins realitatea spirituala?
Cand cineva vorbeste sau relateaza un fapt, sau foloseste o alegorie - adica, limbajul lui este literal, sau simbolic. Nu asa a fost in cazul lui Pavel. "Noi care suntem multi" este literal; "suntem o singura paine" este simbolic. El pune impreuna literalul cu simbolicul, deoarece, pentru el, atat, noi, care suntem multi", cat si "suntem o singura paine" sunt fapte. Realitatea spirituala pe care a atins-o el este asa de concreta, incat pare sa uneasca pe "noi, care suntem multi", cu "suntem o singura paine, un singur trup". El a trecut dincolo de gramatica si de roterica. Iata-l aici pe unul care il cunoaste cu adevarat pe Domnul. Cand ia din paine, el este cu adevarat in comuniune cu trupul lui Cristos, caci uita de paine si este acum in atingere cu realitatea spirituala. Cand ia un pahar, el este, intr-adevar in comuniune cu sangele lui Cristos, caci uita de rodul vitei si atinge realitatea spirituala. Odata ce a atins realitatea spirituala, pentru el cuvantul sau doctrina nu mai reprezinta o problema.
Watchman Nee
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu