MARGARITAR,,,
INIMA SI INSELACIUNEA EI
David nu ar fi cazut niciodata intr-un
pacat mare, exterior, daca nu ar fi fost prea familiarizat cu el in
inima lui; acolo a fost savarsit raul deseori inainte de a iesi la
suprafata sub forma acelei fapte josnice. Nici nu ar fi numarat
poporul, daca nu s-ar fi indepartat de prezenta lui Dumnezeu
umplandu-se astfel de mandrie. (2Samuel 11; 2 Cronici 21)
Credinciosii rareori vad vina duhului
de cartire, de necredinta, desi simt tulburarea si slabiciunea pe
care le cauzeaza acestea. Cat de mare este inselaciunea pacatului,
care poate ascunde o asemenea vina din fata constiintei unui copil al
lui Dumnezeu! Domnul vrea sa ne ocupam intr-un mod real de starea
noastra, de inima noastra. Altfel nu putem avea o comunicare
autentica cu El.
Cand dorim o calauzire speciala, sa
privim la starea inimii noastre. Noi avem ratiune naturala; sa avem
grija sa nu o punem in mainile deavolului, prin incapatanare, ci in
mainile lui Dumnezeu. Greseala din nestiinta e un lucru, si ea se
poate produce chiar daca ochiul este curat; orbirea incapatanarii
este cu totul altceva.
Este bine pentru copilul lui Dumnezeu
sa isi cerceteze inima, ca sa vada daca prin natura lui, sau prin har
e pazit de raul din exterior. Teama de rusine, iubirea bunului nume,
puterea constiintei, afectiunea naturala, interesul propriu ii pazesc
in mare masura pe cei neregenerati de savarsirea de pacate, si s-ar
putea ca, in parte, sa-i pazeasca si pe copii lui Dumnezeu de
intinarea hainelor lor. Dar numai prin puterea harului, si numai cand
inima pazeste viata, “purtarea noastra buna” este o mireasma
placuta inaintea lui Dumnezeu.
Marele canal de iesire al pacatului
este limba; marile canale de intrare a pacatului sunt urechea si
ochiul. Dar, dintre toate organele trupului, inima este stapana. De
aceea, sa lasam harul sa stapaneasca in inima si atunci intregul om
va fi supus.
FORMA FARA EVLAVIE
Vrajmasia gandirii carnale tinde sa se
ascunda imitand formele exterioare ale Imparatiei lui Dumnezeu. Harul
lui Dumnezeu, care face ca inima sa se supuna lui Cristos, este
semnul nasterii de sus. Betivul si hotul sunt in mod evident pe calea
cea larga care duce la pierzare. Fariseul pare a calca pe calea
ingusta, dar, de fapt, merge pe partea curata a caii largi.
Toti cei care isi cladesc nadejdea
vietii vesnice pe rugaciunile lor, pe citirea scripturii si pe alte
cai exterioare drepte nu ajung la odihna care este in Cristos si la
mantuirea care se gaseste in El. Mainile pacatosului trebuie golite
de toate aceste autorecomandari. Cu saracia lui, si numai cu saracia
lui, trebuie el sa vina la Fiul lui Dumnezeu cel rastignit.
Pacatosul care vine cu propriile fapte
bune la Dumnezeu pentru a primi viata vesnica este un datornic care
aduce un sac de monede false facute de el, pentru a-si plati cu ele
creditorul. Faptele bune ale carnii, desi atat de placute gandirii
carnale, la monetaria Imparatului sunt socotite moneda falsa, atunci
cand sunt probate de justitia lui Dumnezeu.
Robert C. Chapman
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu