MARGARITAT.... LEGEA SI EVANGHELIA
Daca cel pacatos se priveste in oglinda sfinteniei lui Dumnezeu, trebuie sa-si vada propria condamnare; dar, prin credinta in Isus, el se vede scapat de condamnare si sta inaintea lui Dumnezeu, in Cristos, asa cum sta Cristos Insusi.
Legea a fost inaltata de Cristos si facuta vrednica de cinste; prin urmare, Dumnezeu in dreptatea Lui, trebuie sa-L preamareasca pe vecie pe Cristos impreuna cu madularele Lui. Sub Lege oamenii au lucrat mai intai si apoi s-au odihnit (Exod 20:11), dar sub Evanghelie, noi intram mai intai in odihna, prin credinta in Isus si apoi lucram.
Legea incepe cu porunci si se farseste cu binecuvintati. Dar binecuvintarile sunt fructe aflate pe ramuri inalte, la care omul cazut nu poate ajunge niciodata; el nu poate si nici nu vrea sa se urce in pom. Evanghelia, din contra, incepe cu promisiuni, iar promisiunile dau nastere la invataturi. Legea cere dreptate; Evanghelia isi gaseste placere in mila, prin dreptatea implinita. Moise il binecuvin-teaza pe omul care implineste legea; Isus il iarta pe cel vinovat si il mantuieste pe cel pierdut.
Oricui aude Evanghelia, ai sta inainte o usa deschisa, ca sa scape de mania viitoare. In ziua judecatii, oamenii isi vor cunoaste tot trecutul. Ascultatorii uituci ai Evangheliei isi vor aminti atunci scrasnind din dinti, ca au ignorat candva, o mantuire asa de mare.( Evrei 2:3); viermele lor nu va muri niciodata, focul lor nu se va stinge niciodata. (Marcu 9:44)
Nici un copil al lui Adam nu are vre-un drept de a primi ceva de la Dumnezeu decat plata pscatului. Dreptatea fara harul care este in Cristos Isus, trebuie sa dea fiecarui pacatos iadul ca plata si parte a lui. Pentru a avea viata vesnica, pacatosul trebuie sa o primeasca in dar din partea lui Dumnezeu. Vai, mii de pacatosi care aud Evanghelia nu vor sa o primeasca, pentru ca sunt prea mandri ca sa fie mantuiti pe baza termenilor stabiliti de Dumnezeu, si anume doar prin har!
Ce altceva inseamna a asculta Evanghelia decat a crede in Evanghelie? Necredinta spune: "Nu vreau sa-l primesc pe Cristos Isus ca dar al lui Dumnezeu." Credinta, dimpotriva spune: "Il vreau pe Cristos in plinatatea Lui. Saracia mea lucie ma face sa ma bucur de un mantuitor atat de bogat si care este indeajuns pentru orice."
Robert C. Chapman
Daca cel pacatos se priveste in oglinda sfinteniei lui Dumnezeu, trebuie sa-si vada propria condamnare; dar, prin credinta in Isus, el se vede scapat de condamnare si sta inaintea lui Dumnezeu, in Cristos, asa cum sta Cristos Insusi.
Legea a fost inaltata de Cristos si facuta vrednica de cinste; prin urmare, Dumnezeu in dreptatea Lui, trebuie sa-L preamareasca pe vecie pe Cristos impreuna cu madularele Lui. Sub Lege oamenii au lucrat mai intai si apoi s-au odihnit (Exod 20:11), dar sub Evanghelie, noi intram mai intai in odihna, prin credinta in Isus si apoi lucram.
Legea incepe cu porunci si se farseste cu binecuvintati. Dar binecuvintarile sunt fructe aflate pe ramuri inalte, la care omul cazut nu poate ajunge niciodata; el nu poate si nici nu vrea sa se urce in pom. Evanghelia, din contra, incepe cu promisiuni, iar promisiunile dau nastere la invataturi. Legea cere dreptate; Evanghelia isi gaseste placere in mila, prin dreptatea implinita. Moise il binecuvin-teaza pe omul care implineste legea; Isus il iarta pe cel vinovat si il mantuieste pe cel pierdut.
Oricui aude Evanghelia, ai sta inainte o usa deschisa, ca sa scape de mania viitoare. In ziua judecatii, oamenii isi vor cunoaste tot trecutul. Ascultatorii uituci ai Evangheliei isi vor aminti atunci scrasnind din dinti, ca au ignorat candva, o mantuire asa de mare.( Evrei 2:3); viermele lor nu va muri niciodata, focul lor nu se va stinge niciodata. (Marcu 9:44)
Nici un copil al lui Adam nu are vre-un drept de a primi ceva de la Dumnezeu decat plata pscatului. Dreptatea fara harul care este in Cristos Isus, trebuie sa dea fiecarui pacatos iadul ca plata si parte a lui. Pentru a avea viata vesnica, pacatosul trebuie sa o primeasca in dar din partea lui Dumnezeu. Vai, mii de pacatosi care aud Evanghelia nu vor sa o primeasca, pentru ca sunt prea mandri ca sa fie mantuiti pe baza termenilor stabiliti de Dumnezeu, si anume doar prin har!
Ce altceva inseamna a asculta Evanghelia decat a crede in Evanghelie? Necredinta spune: "Nu vreau sa-l primesc pe Cristos Isus ca dar al lui Dumnezeu." Credinta, dimpotriva spune: "Il vreau pe Cristos in plinatatea Lui. Saracia mea lucie ma face sa ma bucur de un mantuitor atat de bogat si care este indeajuns pentru orice."
Robert C. Chapman
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu