MARGARITAR...INCERCAREA CREDINTEI
Ieremia 32:17b "Nimic nu este prea greu pentru Tine."
Ieremia 32:27b "Este ceva greu pentru Mine?"
Ieremia 33:3 "Cheama-Ma si-ti voi raspunde si-ti voi vesti lucruri mari, lucruri ascunse pe care nu le cunosti."
Cea mai grea incercare a credintei a venit peste Ieremia in ceasul cel mai intunecat al existentei vechiului Ierusalim. Nici o proprietate nu mai avea valoare, fiindca tot tinutul fusese impanzit de caldeeni si Ieremia stia ca cetatea insasi este pe punctul de a cadea. Dar chiar atunci Dumnezeu i-a vorbit prorocului si i-a poruncit sa investeasca tot ce avea intr-o bucata de pamint asezata la Anatot, locul sau de bastina, in afara zidurilor cetatii osandite. Cu siguranta ca aceasta era cea mai aventuroasa tranzactie in care se putea lansa cineva. Dumnezeu i-a poruncit sa faca aceasta ca un semn de credinta in viitoarea restabilire a tarii si, dupa ce Ieremia a implinit porunca, Iehova a adaugat urmatoarea fagaduinta: "Iarasi se vor mai cumpara case, ogoare si vii in tara aceasta."
Prorocul s-a supru ciudatei porunci, a implinit actul de credinta si, dupa aceea, I-a facut Domnului rugaciunea de credinta. Nu putem inalta rugaciunea de credinta pina nu am facut pasul care sa dovedeasca credinta. Iata cum s-a rugat Ieremia: "Ah! Doamne Dumnezeule, iata, Tu ai facut cerurile si pamantul cu puterea Ta cea mare si cu bratul Tau intins: nimic nu este prea greu pentru tine!" Nici vorba de evolutie aici. Evolutia n-are nimic de-a face cu credinta. Trebuie sa credem intr-un Dumnezeu care poate crea din nimic, inainte ca rugaciunile sa ajunga foarte departe.
Raspunsul se intoarece ca un ecou: "Iata eu sunt Domnul Dumnezeul oricarei fapturi. Este ceva greu pentru Mine?" Se poate face aici o frumoasa asociere cu cuvantul Anatot care inseamna "ecou" si sugereaza ca credinta este ca un ecou al lui Dumnezeu.. Iehova ai spune mai departe prorocului cum ai va implini rugaciunea si cum ai va intrece asteptarile in binecuvintarile ce vor veni.
Versetul al treilea din introducere este punctul culminant al mesajului divin. "Cheama-ma si-ti voi raspunde si iti voi vesti lucruri mari, lucruri ascunse pe care nu le cunosto." Un rezumat minunat al celei mai inalte forme de rugaciune!
Mai antai aceasta rugaciune ne indeamna sa cerem lucrurile cele mai marete ale lui Dumnezeu. Ne inalta in taramul maretiei ceresti si al splendorii resurselor lui Dumnezeu. Lui ai este mai usor sa implineasca lucruri mari si dificile decat ceva simplu si neansemnat. Credinta ai aduce cinste atunci cand ea se bizuie pe infinitele Lui resurse. Cand unul din apropiatii lui Alexandru i-a cerut acestuia ceva de valoare aproape cat o imparatie, imparatul a spus: "Se prea poate ca Parmento sa ceara prea mult, dar nu este prea mult pentru Alexandru sa dea." CERETI IMPOSIBILUL IN RUGACIUNE poate parea un indemn neasteptat de indraznet, dar nu este mai indraznet decat chiar cuvintele Invatatorului: "La Dumnezeu toate lucrurile sunt posibile."
In al doilea rand, astfel de rugaciune ne indeamna sa ne adresam lui Dumnezeu pentru lucruri care ne depasesc complet experientele trecute si valorile anterioare. El ne spune sa cerem "lucruri mari", pe care nu le cunoastem. Noi ne miscam constant intr-un cerc: El ne cere sa rupem monotonia si sa ne ridicam la planuri, la valori, idealuri si intreprinderi noi in acea imensitate despre care sta scris:"Lucruri pe care ochiul nu le-a vazut, urechea nu le-a auzit si la inima omului nu s-au suit, asa sunt lucrurile pe care le-a pregatit Dumnezeu pentru cei ce-l iubesc."
Mai mult, El ne spune ca ne va raspunde. Este neandoielnic vorba despre mesajul pe care Duhul Sau il va aduce mai intai inimii si credintei noastre. El ne da siguranta raspunsului si ne cere inainte de a vedea implinirea rugaciunii, sa credem ca vom primi lucrul cerut.
In cele din urma, El promite ca, dupa ce ne-a raspuns, sa ne arate in toata realitatea manifestarea a ceea ce am crezut. Prima dintre aceste promisiuni se aseamana cu un mesaj telefonic. A doua este asemenea unuia in care ne este adusa binecuvintarea fagaduita. De multe ori suntem aidoma lui Iacov si asteptam sa vedem mai intai carele de la Iosif, inainte de a crede in Iosif si de a fi pe deplin linistiti in privinta binecuvintarii. Fie ca Duhul Sfant sa ne ridice la locuri largi si sa ne ajute sa auzim vorbele Stapanului: "Pina acum n-ati cerut nimic in Numele Meu; cereti si veti primi, pentru ca bucuria voastra sa fie deplina."
A.B Simpson
Ieremia 32:17b "Nimic nu este prea greu pentru Tine."
Ieremia 32:27b "Este ceva greu pentru Mine?"
Ieremia 33:3 "Cheama-Ma si-ti voi raspunde si-ti voi vesti lucruri mari, lucruri ascunse pe care nu le cunosti."
Cea mai grea incercare a credintei a venit peste Ieremia in ceasul cel mai intunecat al existentei vechiului Ierusalim. Nici o proprietate nu mai avea valoare, fiindca tot tinutul fusese impanzit de caldeeni si Ieremia stia ca cetatea insasi este pe punctul de a cadea. Dar chiar atunci Dumnezeu i-a vorbit prorocului si i-a poruncit sa investeasca tot ce avea intr-o bucata de pamint asezata la Anatot, locul sau de bastina, in afara zidurilor cetatii osandite. Cu siguranta ca aceasta era cea mai aventuroasa tranzactie in care se putea lansa cineva. Dumnezeu i-a poruncit sa faca aceasta ca un semn de credinta in viitoarea restabilire a tarii si, dupa ce Ieremia a implinit porunca, Iehova a adaugat urmatoarea fagaduinta: "Iarasi se vor mai cumpara case, ogoare si vii in tara aceasta."
Prorocul s-a supru ciudatei porunci, a implinit actul de credinta si, dupa aceea, I-a facut Domnului rugaciunea de credinta. Nu putem inalta rugaciunea de credinta pina nu am facut pasul care sa dovedeasca credinta. Iata cum s-a rugat Ieremia: "Ah! Doamne Dumnezeule, iata, Tu ai facut cerurile si pamantul cu puterea Ta cea mare si cu bratul Tau intins: nimic nu este prea greu pentru tine!" Nici vorba de evolutie aici. Evolutia n-are nimic de-a face cu credinta. Trebuie sa credem intr-un Dumnezeu care poate crea din nimic, inainte ca rugaciunile sa ajunga foarte departe.
Raspunsul se intoarece ca un ecou: "Iata eu sunt Domnul Dumnezeul oricarei fapturi. Este ceva greu pentru Mine?" Se poate face aici o frumoasa asociere cu cuvantul Anatot care inseamna "ecou" si sugereaza ca credinta este ca un ecou al lui Dumnezeu.. Iehova ai spune mai departe prorocului cum ai va implini rugaciunea si cum ai va intrece asteptarile in binecuvintarile ce vor veni.
Versetul al treilea din introducere este punctul culminant al mesajului divin. "Cheama-ma si-ti voi raspunde si iti voi vesti lucruri mari, lucruri ascunse pe care nu le cunosto." Un rezumat minunat al celei mai inalte forme de rugaciune!
Mai antai aceasta rugaciune ne indeamna sa cerem lucrurile cele mai marete ale lui Dumnezeu. Ne inalta in taramul maretiei ceresti si al splendorii resurselor lui Dumnezeu. Lui ai este mai usor sa implineasca lucruri mari si dificile decat ceva simplu si neansemnat. Credinta ai aduce cinste atunci cand ea se bizuie pe infinitele Lui resurse. Cand unul din apropiatii lui Alexandru i-a cerut acestuia ceva de valoare aproape cat o imparatie, imparatul a spus: "Se prea poate ca Parmento sa ceara prea mult, dar nu este prea mult pentru Alexandru sa dea." CERETI IMPOSIBILUL IN RUGACIUNE poate parea un indemn neasteptat de indraznet, dar nu este mai indraznet decat chiar cuvintele Invatatorului: "La Dumnezeu toate lucrurile sunt posibile."
In al doilea rand, astfel de rugaciune ne indeamna sa ne adresam lui Dumnezeu pentru lucruri care ne depasesc complet experientele trecute si valorile anterioare. El ne spune sa cerem "lucruri mari", pe care nu le cunoastem. Noi ne miscam constant intr-un cerc: El ne cere sa rupem monotonia si sa ne ridicam la planuri, la valori, idealuri si intreprinderi noi in acea imensitate despre care sta scris:"Lucruri pe care ochiul nu le-a vazut, urechea nu le-a auzit si la inima omului nu s-au suit, asa sunt lucrurile pe care le-a pregatit Dumnezeu pentru cei ce-l iubesc."
Mai mult, El ne spune ca ne va raspunde. Este neandoielnic vorba despre mesajul pe care Duhul Sau il va aduce mai intai inimii si credintei noastre. El ne da siguranta raspunsului si ne cere inainte de a vedea implinirea rugaciunii, sa credem ca vom primi lucrul cerut.
In cele din urma, El promite ca, dupa ce ne-a raspuns, sa ne arate in toata realitatea manifestarea a ceea ce am crezut. Prima dintre aceste promisiuni se aseamana cu un mesaj telefonic. A doua este asemenea unuia in care ne este adusa binecuvintarea fagaduita. De multe ori suntem aidoma lui Iacov si asteptam sa vedem mai intai carele de la Iosif, inainte de a crede in Iosif si de a fi pe deplin linistiti in privinta binecuvintarii. Fie ca Duhul Sfant sa ne ridice la locuri largi si sa ne ajute sa auzim vorbele Stapanului: "Pina acum n-ati cerut nimic in Numele Meu; cereti si veti primi, pentru ca bucuria voastra sa fie deplina."
A.B Simpson
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu