MARGARITAR...
IERTAREA CARMUITOARE..
Exista patru feluri de iertari in biblie. De dragul unei intelegeri mai usoare vom da fiecareia un nume:
- iertarea vesnica
- iertarea incredintata
- iertarea care restabileste partasia
- iertarea carmuitoare
IERTAREA VESNICA
Iertarea pe care o primim in clipa cand suntem mantuiti o numim iertare vesnica. Despre aceasta iertare a vorbit Domnul Isus atunci cand a spus: "Si sa se propovaduiasca in Numele Sau pocainta spre iertarea de pacate la toate neamurile, incepand de la Ierusalim" (Luca 24:47, C2). La aceasta se refera si versetul din Romani 4:7: "Fericiti sunt aceia ale caror nelegiuiri au fost iertate si ale caror pacate au fost acoperite" (C2).
Noi numim o astfel de iertare, iertare vesnica, pentru ca o data ce Dumnezeu ne iarta pacatele, El ni le iarta pentru totdeauna. El arunca pacatele noastre in mare, in strafundurile marii astfel incat nu le mai vede si snu-si mai aduce aminte de ele. Aceasta este iertarea pe care o primim atunci cand suntem mantuiti. Noua celor care am crezut in Domnul Isus, El ne-a iertat toate pacatele si a indepartat toate faradelegile noastre, astfel incat nici unul nu a ramas inaintea lui Dumnezeu. Aceasta este iertarea vesnica.
IERTAREA INCREDINTATA
De multe ori Dumnezeu insusi spune: "Te iert". Totusi cateodata El isi exprima iertarea prin adunare: "Dumnezeu ti-a iertat pacatele!" Acest gen de iertare il numim iertare incredintata. "Dupa aceste vorbe, a suflat peste ei si le-a zis: Luati Duh Sfant. Celor ce le veti ierta pacatele, vor fi iertate; si celor ce le veti tinea, vor fi tinute". (Ioan 20:22-23) Aici Domnul da Duhul Sfant adunarii, astfel incat ea sa-L poata reprezenta pe El pe pamant si sa fie instrumentul Sau in a ierta pacatele oamenilor. Desi noi numim aceasta iertare incredintata, trebuie sa avem foarte mare grija sa nu cadem in ratacirea Bisericii romano-catolice. Notati ceea ce Domnul Isus a spus. Iertarea aici se bazeaza pe faptul ca El a suflat asupra adunarii spunand: "Luati Duh Sfant". Consecinta primirii Duhului Sfant este ca adunarea stie ale cui pacate sunt tinute si ale cui sunt iertate. Retineti aceasta: adunarea are o astfel de autoritate numai pentru ca ea insasi se afla sub autoritatea Duhului Sfant. "Celor ce le veti ierta pacatele vor fi iertate; si celor ce le veti tinea vor fi tinute" - aceste cuvinte vin dupa "luati Duh Sfant". Iertarea incredintata este atunci cand Dumnezeu iarta pacatele oamenilor prin itermediul adunarii. Uneori ne intalnim cu un pacatos ce se simte vinovat dupa auzirea evangheliei. Noi il aducem la Dumnezeu si el marturiseste ca este un pacatos. Ii cere lui Dumnezeu sa-i ierte pacatele. Striga, varsa lacrimi, se caieste si il primeste in mod sincer pe Domnul Isus. Dar, fiind pagan, el nu stie nimic despre adevarul mantuirii. Daca in acel moment exista cineva care sa reprezinte adunarea si sa-i declare: "Dumnezeu ti-a iertat pacatele!", acesta ar fi un lucru foarte bun, caci l-ar scuti pe acel om de multa tristete si de multe indoieli. Ori de cate ori vezi o persoana care a crezut cu adevarat, poti sa ii spui: "Astazi tu l-ai primit pe Domnul; acum poti sa-i multumesti lui Dumnezeu caci El ti-a iertat deja pacatele, atunci, cum poate ea sa hotarasca cine sa fie botezat si cine nu? De ce botezati pe unii oameni si refuzati sa botezati pe altii? De ce primiti pe unii la fangerea painii si refuzati pe altii? Acestea sunt cazuri in care adunarea isi exercita autoritatea pe care i-a dat-o Domnul ca sa declare cine ester mantuit si cine nu este, ale cui pacate sunt iertate si ale cui nu sunt iertate. Nu este ingaduit a rosti cu usuratate astfel de cuvinte, ci numai sub autoritatea Duhului Sfant. Adunarea, prin faptul ca a primit Duhul Sfant, se afla sub autoritatea Sa si este, astfel, ca o mana imprumutata lui Dumnezeu.
Domnul imprumuta mana adunarii pentru a declara ale cui pacate sunt iertate si ale cui sunt tinute. Aceasta este deci, cel ce-al doilea fel de iertare din Biblie: in loc de a ierta pacatele in mod direct, Dumnezeu foloseste mana adunarii pentru a ierta pacatele oamenilor. In cazul iertarii vesnice, Dumnezeu iarta in mod direct pacatele, dar in cazul iertarii incredintate, Dumnezeu isi rosteste iertarea prin intermediul omuluo.
Watchman Nee
IERTAREA CARMUITOARE..
Exista patru feluri de iertari in biblie. De dragul unei intelegeri mai usoare vom da fiecareia un nume:
- iertarea vesnica
- iertarea incredintata
- iertarea care restabileste partasia
- iertarea carmuitoare
IERTAREA VESNICA
Iertarea pe care o primim in clipa cand suntem mantuiti o numim iertare vesnica. Despre aceasta iertare a vorbit Domnul Isus atunci cand a spus: "Si sa se propovaduiasca in Numele Sau pocainta spre iertarea de pacate la toate neamurile, incepand de la Ierusalim" (Luca 24:47, C2). La aceasta se refera si versetul din Romani 4:7: "Fericiti sunt aceia ale caror nelegiuiri au fost iertate si ale caror pacate au fost acoperite" (C2).
Noi numim o astfel de iertare, iertare vesnica, pentru ca o data ce Dumnezeu ne iarta pacatele, El ni le iarta pentru totdeauna. El arunca pacatele noastre in mare, in strafundurile marii astfel incat nu le mai vede si snu-si mai aduce aminte de ele. Aceasta este iertarea pe care o primim atunci cand suntem mantuiti. Noua celor care am crezut in Domnul Isus, El ne-a iertat toate pacatele si a indepartat toate faradelegile noastre, astfel incat nici unul nu a ramas inaintea lui Dumnezeu. Aceasta este iertarea vesnica.
IERTAREA INCREDINTATA
De multe ori Dumnezeu insusi spune: "Te iert". Totusi cateodata El isi exprima iertarea prin adunare: "Dumnezeu ti-a iertat pacatele!" Acest gen de iertare il numim iertare incredintata. "Dupa aceste vorbe, a suflat peste ei si le-a zis: Luati Duh Sfant. Celor ce le veti ierta pacatele, vor fi iertate; si celor ce le veti tinea, vor fi tinute". (Ioan 20:22-23) Aici Domnul da Duhul Sfant adunarii, astfel incat ea sa-L poata reprezenta pe El pe pamant si sa fie instrumentul Sau in a ierta pacatele oamenilor. Desi noi numim aceasta iertare incredintata, trebuie sa avem foarte mare grija sa nu cadem in ratacirea Bisericii romano-catolice. Notati ceea ce Domnul Isus a spus. Iertarea aici se bazeaza pe faptul ca El a suflat asupra adunarii spunand: "Luati Duh Sfant". Consecinta primirii Duhului Sfant este ca adunarea stie ale cui pacate sunt tinute si ale cui sunt iertate. Retineti aceasta: adunarea are o astfel de autoritate numai pentru ca ea insasi se afla sub autoritatea Duhului Sfant. "Celor ce le veti ierta pacatele vor fi iertate; si celor ce le veti tinea vor fi tinute" - aceste cuvinte vin dupa "luati Duh Sfant". Iertarea incredintata este atunci cand Dumnezeu iarta pacatele oamenilor prin itermediul adunarii. Uneori ne intalnim cu un pacatos ce se simte vinovat dupa auzirea evangheliei. Noi il aducem la Dumnezeu si el marturiseste ca este un pacatos. Ii cere lui Dumnezeu sa-i ierte pacatele. Striga, varsa lacrimi, se caieste si il primeste in mod sincer pe Domnul Isus. Dar, fiind pagan, el nu stie nimic despre adevarul mantuirii. Daca in acel moment exista cineva care sa reprezinte adunarea si sa-i declare: "Dumnezeu ti-a iertat pacatele!", acesta ar fi un lucru foarte bun, caci l-ar scuti pe acel om de multa tristete si de multe indoieli. Ori de cate ori vezi o persoana care a crezut cu adevarat, poti sa ii spui: "Astazi tu l-ai primit pe Domnul; acum poti sa-i multumesti lui Dumnezeu caci El ti-a iertat deja pacatele, atunci, cum poate ea sa hotarasca cine sa fie botezat si cine nu? De ce botezati pe unii oameni si refuzati sa botezati pe altii? De ce primiti pe unii la fangerea painii si refuzati pe altii? Acestea sunt cazuri in care adunarea isi exercita autoritatea pe care i-a dat-o Domnul ca sa declare cine ester mantuit si cine nu este, ale cui pacate sunt iertate si ale cui nu sunt iertate. Nu este ingaduit a rosti cu usuratate astfel de cuvinte, ci numai sub autoritatea Duhului Sfant. Adunarea, prin faptul ca a primit Duhul Sfant, se afla sub autoritatea Sa si este, astfel, ca o mana imprumutata lui Dumnezeu.
Domnul imprumuta mana adunarii pentru a declara ale cui pacate sunt iertate si ale cui sunt tinute. Aceasta este deci, cel ce-al doilea fel de iertare din Biblie: in loc de a ierta pacatele in mod direct, Dumnezeu foloseste mana adunarii pentru a ierta pacatele oamenilor. In cazul iertarii vesnice, Dumnezeu iarta in mod direct pacatele, dar in cazul iertarii incredintate, Dumnezeu isi rosteste iertarea prin intermediul omuluo.
Watchman Nee
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu