MARGARITAR...
LUAT! LUATI! LUATI!
continuare
Multi oameni pun intotdeauna situatiile in care se afla in cercul cel mai din interior, langa inima, iar pe Dumnezeu il pun in exterior si privesc la El prin prisma nevoilor si a situatiilot lor. Aceasta e ca si cum te-ai uita la soare
PRIN CEATA LONDREI
Sunt alti oameni care Il pun pe Dumnezeu langa ei, iar situatiile lor pe dealuri, alaturi de Sanherib. Pentru cei care au invatat sa se increada in Dumnezeu, locuintele lor sunt linistite in siguranta. Pune-L pe Dumnezeu intre tine si orice altceva! Inima obosita, tulburata, pune-L pe Isus intre tine si valulamenintarilor!
Plicul e util pentru ca protejeaza scrisoarea pe care o contine, ca sa nu fie murdarita sau deteriorata. Astfel, cand cineva traieste in Dumnezeu, este protejat deoarece este acoperit. Dumnezeu este pentru el imprejmuire, zid de foc, rau si parau.
Se spune ca semnele regale ale unui anumit oras din Europa, sunt pastrate nu ca cele din Turnul Londrei, inconjurate cu drugi de fier, ci pe cea care se pare a fi o masa neprotejajta. Dar mi-ar fi mila de omul care ar incerca sa scoata vre-un giuvaier din acea coroana! Masa e inconjurata de un curent electric atat de puternic, incat daca cineva ar indrazni sa o atinga cu mana, si-ar trage-o inapoi teapana.
Aceasta este calea de a trai. Dumnezeu este in tine, in jurul tau. Traieste cu constiinta permanenta a prezentei Lui Dumnezeu. Asa s-a intamplat cu Ierusalimul. Gloriosul Domn a fost de jur imprejurul lui, deasupra lui, dedesuptul lui, inauntru, inafara. Iar rezultatul a fost ca intr-o zi
"Ingerul Mortii si-a intins aripile purtatoare de nenorocire
Si in trecerea lui, a suflat peste-a dusmanului ostire",
Si corturile sirienilor s-au umplut cu oameni morti. Atunci s-au deschis portile, si locuitorii Ierusalimului au dat buzna afara, au trecut paraul Chedron si au inceèut sa ia prada. Sarmanul, ologul Ierusalim s-a imbogatit de pe urma prazilor.
Imi imaginez ca, daca erau ologi in cetate, si-au spus unii altora: "Sa ne luam si noi partea noastra!" Parca ii vad mergand spre vale schiopatand, sprijinindu-se in carje, coborand cu grija panta dealului si intrand apoi, in corturi de unde au luat tot ce au dorit.
Stii tu ce inseamna sa iei prada din ispita, sa te alegi cu castig din tristete, sa fii imbogatit prin Sanherib? Te temi de durere, de ispita, de necaz? O, daca ai sti ce inseamna sa fii mai mult decat biruitor! Nu doar sa fii la adapost de Sanherib, ci
SA IEI PRADA DE PE URMA ATACURILOR LUI!
Iti voi arata cum sa faci. Cand vine Satan si te ispiteste cu necuratie, intoarce-te spre Isus si ia din nou curatia Lui. Cand cel rau te ispiteste sa te enervezi, intoarce-te spre Isus si ia o mana plina cu rabda-rea Lui. Cand te ispiteste sa fii fricos si slab, intoarce-te spre Isus si ia o inima plina din curajul Lui. Pe masura ce slabiciunea ta t face sa apelezi din ce in ce mai mult la ajutorul Lui Isus Cristos, si te sprijini tot mai mult pe El, transformi intr-o etapa de inaintare ceea ce vrajmasul a menit sa fie o pia-tra de poticnire pentru tine. O viata e glorioasa cand e traita in acest fel! Singuratatea, izolarea, dis-par; frica de esec dispare; teama constanta de a fi invins de ispita, dispare, si ai sentimentul ca totul este sub picioarele tale, deoarece tu te afli in gloriosul Domn Isus Cristos si esti constient ca El Insusi iti da intelepciune, dreptate, sfintire si rascumparare. O viata slavita, lipsita de rauri, care ma fac sa cunosc protectia Lui! O, singurate de dori, care ma invata prietenia fratelui mai mare - Cristos! O, infirmitate, lipsa, tristete - va reclam pe toate! Daca nu s-ar fi inmultit pacatul, nu am fi cunoscut ni-ciodata ca harul Lui s-a inmultit si mai mult. Gloriosul nostru Domn este un loc de rauri si paraie late.
Daca asa stau lucrurile, cu totii am ajuns in pozitia din care putem invata sa luam. Eu cred ca aproape cea mai importanta deosebire pe care poate invata sa o faca cineva este aceea dintre a se ruga pentru un lucru si a-l lua. Cei schiopi iau prada. Nu se spune ca se roaga pentru ea.
Poate cineva spune: "Ma bucur ca am venit aici sa ascult. Sper ca voi trage foloase de pe urma scurtei dumneavoastre sederi in orasul nostru. Am fost intrucantva ajutat in seara aceasta."
Intreb: "In ce fel ai fost ajutat in seara aceasta?"
"In felul urmator: Cred ca de acum incolo m voi ruga mai mult decat am facut-o pana acum."
La aceasta trebuie sa-i raspund categoric:"Prietene nu este vorba de a te ruga mai mult, ci de a lua mai mult."
Este o diferenta enorma intre rugaciune care cere si credinta care primeste. Sunt multe lucruri in viata pentru care putem sa ne asteptam la un raspuns, deoarece ele sunt in concordanta cu voia lui Dumnezeu. Nu e nevoie sa te rogi lui Dumnezeu sa faca asa cum ai spus, ci sa iei ceea ce El ofera. "Cei schiopi vor lua prada". Sa invatam cu totii aceasta lectie. Sa stim ca viata e plina de Dumnezeu cum a fost in odaia de sus, la Rusalii. Dar nu ne este de nici un folos sa stim aceasta, daca nu am invatat sa luam. "Cei schiopi vor lua prada."
Mi-am lasat casa din Hmpstead si am mers sa locuiesc intr-un apartament din apropierea bisericii mele din Londra. La inceput mi-a lipsit casa mea de pe malul racoros din Hampstead, dar, in cele din urma, am ajuns sa-mi dau seama cat de mult confort ofera apartamentele, si astfel am fost din ce in ce mai multumit de noua mea locuinta. Curent electric, incalzire, gaz, apa calda etc - totul e foarte confortabil. Dar, m-am gandit uneori, ca daca as fi luat o sercitoare care a fost crescuta intr-o casa de la tara, unde focul se face la patru sau cinci dimineata, cu surcele, lemne si chibrituri, si unde se curata periodic lampa cu ulei folosita la iluminatul casei, si poate ca, venind acasa pe la 11 noaptea, as fi gasit-o stand jos in mijlocul camerei in intuneric, si plangand: "Acesta este cel mai rau loc in care am fost vreodata!"
"Ce s-a intamplat? Este lumina, este caldura, este apa. Nu te poti bucura de aceasta?
"E intunderic, e frig si e un loc neplacut."
Imediat apas pe intrerupator, rasucesc cheia, deschid robinetul si locul se umple de lumina, caldura si curge apa calda la robinet. In ce consta deosebirea intre ea si mine? In faptul ca eu stiu cum sa folosesc lucrurile, cum sa le iau, pe cand ea nu stie.
Ei bine, aceasta este toata deosebirea intre copii lui Dumnezeu. Dumnezeu e acelasi ca si in ziua de rusalii. Cristos este la fel aici ca si in cer. Exista aceeasi putere binecuvantata pentru viata crestina. Unii au invatat binecuvantata arta de a lua, in timp ce altii doar se raoga. Daca v-as putea invata nu sa va rugati, ci sa incepeti sa luati, ati pasi automat intr-o noua experienta.
Si pe vremea lui Alfred cel Mare era la fel de mult curent electric precum este astazi. Singura diferenta e ca Edison ne-a invatat cum sa obtinem curent electric din nori si vazduh, din razele soarelui si din pamant, si cum sa-l inhamam la caruta noastra. Edison a stiut cum sa ia, si i-a invatat pe oameni acest lucru.
O, cat as vrea sa va pot invata sa luati electricitatea divina in vietile voastre astazi! Ea nu se obtine prin riugaciune ci prin luare. Sa ne gandim la viata de fiecare zi. Dimineata cand te trezesti, daca traiesti in felul acesta, , iti prevezi ziua in felul urmator: "Urmeaza sa iau micul dejun cu niste oameni care nu-mi sunt simpatici si mi-e frica sa nu-mi ies din fire. Doamne iau har pentru acel timp de la micul dejun! La ora 10, trebuie sa ma intalnesc cu doi sau trei oameni pentru a discuta o problema foarte dificila. Doamne, cer si iau intelepciune pentru ora 10! La ora 12, s-ar putea sa fiu intru totul prins cu treburi intre oameni, si sa fiu putenic ispitit de a vorbi prea mult sau de a barfi sau de a innegri caracterul cuiva. Doamne, pentru ora 12 iau duhul dragostei desavarsite!" Astfel iti prevezi intreaga zi si iei lucruri de la Dumnezeu. Mai mult, crezi ca ai ceea ce iei. Apoi te bazezi pe Dumnezeu. Nu continui sa te rogi, ci te ridici de pe genunchi spunand: "Multumesc Tata! Da-mi de asemenea, ceea ce Tu consideri ca am nevoie", si iti vezi de drum bazandu-te pe Dumnezeu.
Cineva m-a intrebat odata: "Daca va rugati in felul acesta, nu este rugaciunea dumneavoastra prea scurat?"
I-am raspuns: "Poate, aceasta face rugaciunea sa fie mai scurta si mai expeditiva sub aspectul cererii, dar sunt atat de multe lucruri pentru care trebuie aduse multumiri - atatea raspunsuri primite - incat acest aspect suplineste cu prisosinta putinatatea cererii directe."
Poate esti slab, plin de caderi, de pacate. Poate esti la capatul puterilor tale, dar esti foarte aproape de Dumnezeu. Ologul Mefiboset a stat la masa imparatului. Iar sarmanul om de la Poarta Frumoasa a Templului a fost vindecat. pe deplin.
Asadar, suflete olog, ia! Ce anume vrei de la Isus? Ia-L pe El drept acel lucru. Ia-L pe gloriosul Domn ca sa fie ceea ce doresti cel mai mult. Du-te acasa si, pe drum spune: "Da, da, Il iau pe Isus, gloriosul meu Domn, ca sa fie pentru mine un loc de rauri largi, pentru protectie si izvor pentru a-mi domoli setea si a-mi iriga ogorul. Atunci, voi avea o locuinta ferita de neliniste, ferita de agitatie, ferita de frica. Tarusii nu vor fi scosi niciodata. Sanherib nu va ajunge niciodata inauntru. Inima mea se va odihni pe insasi inima lui Dumnezeu, fiind multumita si in siguranta"
F.B. Meyer
LUAT! LUATI! LUATI!
continuare
Multi oameni pun intotdeauna situatiile in care se afla in cercul cel mai din interior, langa inima, iar pe Dumnezeu il pun in exterior si privesc la El prin prisma nevoilor si a situatiilot lor. Aceasta e ca si cum te-ai uita la soare
PRIN CEATA LONDREI
Sunt alti oameni care Il pun pe Dumnezeu langa ei, iar situatiile lor pe dealuri, alaturi de Sanherib. Pentru cei care au invatat sa se increada in Dumnezeu, locuintele lor sunt linistite in siguranta. Pune-L pe Dumnezeu intre tine si orice altceva! Inima obosita, tulburata, pune-L pe Isus intre tine si valulamenintarilor!
Plicul e util pentru ca protejeaza scrisoarea pe care o contine, ca sa nu fie murdarita sau deteriorata. Astfel, cand cineva traieste in Dumnezeu, este protejat deoarece este acoperit. Dumnezeu este pentru el imprejmuire, zid de foc, rau si parau.
Se spune ca semnele regale ale unui anumit oras din Europa, sunt pastrate nu ca cele din Turnul Londrei, inconjurate cu drugi de fier, ci pe cea care se pare a fi o masa neprotejajta. Dar mi-ar fi mila de omul care ar incerca sa scoata vre-un giuvaier din acea coroana! Masa e inconjurata de un curent electric atat de puternic, incat daca cineva ar indrazni sa o atinga cu mana, si-ar trage-o inapoi teapana.
Aceasta este calea de a trai. Dumnezeu este in tine, in jurul tau. Traieste cu constiinta permanenta a prezentei Lui Dumnezeu. Asa s-a intamplat cu Ierusalimul. Gloriosul Domn a fost de jur imprejurul lui, deasupra lui, dedesuptul lui, inauntru, inafara. Iar rezultatul a fost ca intr-o zi
"Ingerul Mortii si-a intins aripile purtatoare de nenorocire
Si in trecerea lui, a suflat peste-a dusmanului ostire",
Si corturile sirienilor s-au umplut cu oameni morti. Atunci s-au deschis portile, si locuitorii Ierusalimului au dat buzna afara, au trecut paraul Chedron si au inceèut sa ia prada. Sarmanul, ologul Ierusalim s-a imbogatit de pe urma prazilor.
Imi imaginez ca, daca erau ologi in cetate, si-au spus unii altora: "Sa ne luam si noi partea noastra!" Parca ii vad mergand spre vale schiopatand, sprijinindu-se in carje, coborand cu grija panta dealului si intrand apoi, in corturi de unde au luat tot ce au dorit.
Stii tu ce inseamna sa iei prada din ispita, sa te alegi cu castig din tristete, sa fii imbogatit prin Sanherib? Te temi de durere, de ispita, de necaz? O, daca ai sti ce inseamna sa fii mai mult decat biruitor! Nu doar sa fii la adapost de Sanherib, ci
SA IEI PRADA DE PE URMA ATACURILOR LUI!
Iti voi arata cum sa faci. Cand vine Satan si te ispiteste cu necuratie, intoarce-te spre Isus si ia din nou curatia Lui. Cand cel rau te ispiteste sa te enervezi, intoarce-te spre Isus si ia o mana plina cu rabda-rea Lui. Cand te ispiteste sa fii fricos si slab, intoarce-te spre Isus si ia o inima plina din curajul Lui. Pe masura ce slabiciunea ta t face sa apelezi din ce in ce mai mult la ajutorul Lui Isus Cristos, si te sprijini tot mai mult pe El, transformi intr-o etapa de inaintare ceea ce vrajmasul a menit sa fie o pia-tra de poticnire pentru tine. O viata e glorioasa cand e traita in acest fel! Singuratatea, izolarea, dis-par; frica de esec dispare; teama constanta de a fi invins de ispita, dispare, si ai sentimentul ca totul este sub picioarele tale, deoarece tu te afli in gloriosul Domn Isus Cristos si esti constient ca El Insusi iti da intelepciune, dreptate, sfintire si rascumparare. O viata slavita, lipsita de rauri, care ma fac sa cunosc protectia Lui! O, singurate de dori, care ma invata prietenia fratelui mai mare - Cristos! O, infirmitate, lipsa, tristete - va reclam pe toate! Daca nu s-ar fi inmultit pacatul, nu am fi cunoscut ni-ciodata ca harul Lui s-a inmultit si mai mult. Gloriosul nostru Domn este un loc de rauri si paraie late.
Daca asa stau lucrurile, cu totii am ajuns in pozitia din care putem invata sa luam. Eu cred ca aproape cea mai importanta deosebire pe care poate invata sa o faca cineva este aceea dintre a se ruga pentru un lucru si a-l lua. Cei schiopi iau prada. Nu se spune ca se roaga pentru ea.
Poate cineva spune: "Ma bucur ca am venit aici sa ascult. Sper ca voi trage foloase de pe urma scurtei dumneavoastre sederi in orasul nostru. Am fost intrucantva ajutat in seara aceasta."
Intreb: "In ce fel ai fost ajutat in seara aceasta?"
"In felul urmator: Cred ca de acum incolo m voi ruga mai mult decat am facut-o pana acum."
La aceasta trebuie sa-i raspund categoric:"Prietene nu este vorba de a te ruga mai mult, ci de a lua mai mult."
Este o diferenta enorma intre rugaciune care cere si credinta care primeste. Sunt multe lucruri in viata pentru care putem sa ne asteptam la un raspuns, deoarece ele sunt in concordanta cu voia lui Dumnezeu. Nu e nevoie sa te rogi lui Dumnezeu sa faca asa cum ai spus, ci sa iei ceea ce El ofera. "Cei schiopi vor lua prada". Sa invatam cu totii aceasta lectie. Sa stim ca viata e plina de Dumnezeu cum a fost in odaia de sus, la Rusalii. Dar nu ne este de nici un folos sa stim aceasta, daca nu am invatat sa luam. "Cei schiopi vor lua prada."
Mi-am lasat casa din Hmpstead si am mers sa locuiesc intr-un apartament din apropierea bisericii mele din Londra. La inceput mi-a lipsit casa mea de pe malul racoros din Hampstead, dar, in cele din urma, am ajuns sa-mi dau seama cat de mult confort ofera apartamentele, si astfel am fost din ce in ce mai multumit de noua mea locuinta. Curent electric, incalzire, gaz, apa calda etc - totul e foarte confortabil. Dar, m-am gandit uneori, ca daca as fi luat o sercitoare care a fost crescuta intr-o casa de la tara, unde focul se face la patru sau cinci dimineata, cu surcele, lemne si chibrituri, si unde se curata periodic lampa cu ulei folosita la iluminatul casei, si poate ca, venind acasa pe la 11 noaptea, as fi gasit-o stand jos in mijlocul camerei in intuneric, si plangand: "Acesta este cel mai rau loc in care am fost vreodata!"
"Ce s-a intamplat? Este lumina, este caldura, este apa. Nu te poti bucura de aceasta?
"E intunderic, e frig si e un loc neplacut."
Imediat apas pe intrerupator, rasucesc cheia, deschid robinetul si locul se umple de lumina, caldura si curge apa calda la robinet. In ce consta deosebirea intre ea si mine? In faptul ca eu stiu cum sa folosesc lucrurile, cum sa le iau, pe cand ea nu stie.
Ei bine, aceasta este toata deosebirea intre copii lui Dumnezeu. Dumnezeu e acelasi ca si in ziua de rusalii. Cristos este la fel aici ca si in cer. Exista aceeasi putere binecuvantata pentru viata crestina. Unii au invatat binecuvantata arta de a lua, in timp ce altii doar se raoga. Daca v-as putea invata nu sa va rugati, ci sa incepeti sa luati, ati pasi automat intr-o noua experienta.
Si pe vremea lui Alfred cel Mare era la fel de mult curent electric precum este astazi. Singura diferenta e ca Edison ne-a invatat cum sa obtinem curent electric din nori si vazduh, din razele soarelui si din pamant, si cum sa-l inhamam la caruta noastra. Edison a stiut cum sa ia, si i-a invatat pe oameni acest lucru.
O, cat as vrea sa va pot invata sa luati electricitatea divina in vietile voastre astazi! Ea nu se obtine prin riugaciune ci prin luare. Sa ne gandim la viata de fiecare zi. Dimineata cand te trezesti, daca traiesti in felul acesta, , iti prevezi ziua in felul urmator: "Urmeaza sa iau micul dejun cu niste oameni care nu-mi sunt simpatici si mi-e frica sa nu-mi ies din fire. Doamne iau har pentru acel timp de la micul dejun! La ora 10, trebuie sa ma intalnesc cu doi sau trei oameni pentru a discuta o problema foarte dificila. Doamne, cer si iau intelepciune pentru ora 10! La ora 12, s-ar putea sa fiu intru totul prins cu treburi intre oameni, si sa fiu putenic ispitit de a vorbi prea mult sau de a barfi sau de a innegri caracterul cuiva. Doamne, pentru ora 12 iau duhul dragostei desavarsite!" Astfel iti prevezi intreaga zi si iei lucruri de la Dumnezeu. Mai mult, crezi ca ai ceea ce iei. Apoi te bazezi pe Dumnezeu. Nu continui sa te rogi, ci te ridici de pe genunchi spunand: "Multumesc Tata! Da-mi de asemenea, ceea ce Tu consideri ca am nevoie", si iti vezi de drum bazandu-te pe Dumnezeu.
Cineva m-a intrebat odata: "Daca va rugati in felul acesta, nu este rugaciunea dumneavoastra prea scurat?"
I-am raspuns: "Poate, aceasta face rugaciunea sa fie mai scurta si mai expeditiva sub aspectul cererii, dar sunt atat de multe lucruri pentru care trebuie aduse multumiri - atatea raspunsuri primite - incat acest aspect suplineste cu prisosinta putinatatea cererii directe."
Poate esti slab, plin de caderi, de pacate. Poate esti la capatul puterilor tale, dar esti foarte aproape de Dumnezeu. Ologul Mefiboset a stat la masa imparatului. Iar sarmanul om de la Poarta Frumoasa a Templului a fost vindecat. pe deplin.
Asadar, suflete olog, ia! Ce anume vrei de la Isus? Ia-L pe El drept acel lucru. Ia-L pe gloriosul Domn ca sa fie ceea ce doresti cel mai mult. Du-te acasa si, pe drum spune: "Da, da, Il iau pe Isus, gloriosul meu Domn, ca sa fie pentru mine un loc de rauri largi, pentru protectie si izvor pentru a-mi domoli setea si a-mi iriga ogorul. Atunci, voi avea o locuinta ferita de neliniste, ferita de agitatie, ferita de frica. Tarusii nu vor fi scosi niciodata. Sanherib nu va ajunge niciodata inauntru. Inima mea se va odihni pe insasi inima lui Dumnezeu, fiind multumita si in siguranta"
F.B. Meyer
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu