MARGARITAR... CALEA SPRE O VIATA FARA VINA
este aratata prin cuvintele: "duhul, sufletul si trupul vostru". Apostolul se roaga ca Dumnezeu sa-i sfinteasca pe deplin, in duh, trup si suflet.
Stiti ca Templul se afla pe muntele Sion, fiind inconjurat de un parapet din marmura alba si un portic unde Mantuitorul se plimba si ii invata pe oameni. In aceasta zona se afla si Templul insusi. Doua treimi din Templu, alcatuiau Locul sfant, iar o treime - Locul preasfant. Locul Sfant era destinat lucrarii preotilor; locul preasfant era destinat luminii din interior, dintre aripile heruvimilor.
Ei bine, acestea trei - curtea exterioara, Locul sfant si Locul preasfant, unde stralucea Sekina - repre-zinta trupul nostru (care intra in contact cu lumea dinafara), sufletul nostru (care este sediul vointei, al mintii si personalitatii noastre) si duhul nostru (prin care intram in contact cu Tatal nostru ceresc).
Ma rog lui Dumnezeu, spune apostolul, ca El sa va sfinteasca pe delin - nu duhul, fara suflet; nu sufletul, fara trup; ci duhul, sufletul si trupul sa fie stapanite de puterea Duhului Sfant al lui Dumnezeu, care locuieste in locul prea sfant al duhului, straluceste prin intreaga natura a omului, facand imposibila existenta intunericului, a necuratiei, a raului, si, in cele din urma, face sa straluceasca insasi trupul de lumina si frumusete.
Cand un om se naste in aceasta lume, el este inzestrat cu duh, trup si suflet. Dar duhul este inca nelocuit; este asemenea locului prea sfant inainte de a intra in el Sekina - lumina prezentei lui Dumnezeu. Duhul omului are potentialul de a intra in legatura cu Dumnezeu, dar nu este inca deschis pentru a-L primi pe Dumnezeu.
La nasterea din nou, Duhul sfant aduce in duhul nostru germenul noii vieti, care este Isus Cristos Insusi. "Cine are pe Fiul, are viata, " - iar cel ce are viata are pe Fiul. Astfel, apostolul, spune deslusit tuturor convertitilor lui din Corint: "Nu recunoasteti voi ca Isus Cristos este in voi? Decat numai daca sunteti descalificati" (2Corinteni 13:5 TBS). Din momentul nasterii din nou, Domnul Isus isi are literalmente resedinta in noi. Se pare ca noi nu I-am auzit pasii cand a intrat in locul tainic al naturii noastre, dar El a intrat cu adevarat si nu mai pleaca de acolo.
In momentul nasterii din nou - si adeseori catva timp si dupa aceea - se poate ca nu ne dam seama de binecuvantatul Locatar din natura noastra. El e acolo, dar noi nu-L cunoastem. E ascuns de noi, pana cand Dumnezeu gaseste cu cale sa rupa valuyl de sus pana jos si sa ni-l descopere (vezi Galateni 1:16).
Incet, ca lumina diminetii a intrat si viata lui Cristos in inima ta. Este inlauntrul tau dar este acoperita. Daca doar ai trage la o parte perdeaua, daca ea ar fi rupta in doua, cum s-a intamplat la rastignire, atunci Fiul lui Dumnezeu care este in tine ar straluci prin toate locurile intunecate ale fiintei tale, luminand, penetrand, umpland, sfintind viata ta, si facand-o sa fie fara vina.
Adeseori ma gandesc la Enoh Arden, eroul uneia dintre cele mai frumoase lucrari scrise de Tennyson; cum se reantoarce el acasa, dupa ce a fost considerat mort; cum se furiseaza pe langa gradina si, la adapostul intunericului, priveste inauntru prin fereastra si isi vede sotia cu un alt barbat, si copii lui alaturi de copii celuilalt barbat. Atunci, se retrage si duce o viata solitara, iar in final are parte de o moarte in singuratate la micul han unde "valurile se izbesc de zid". Dar Tennyson spune ca eroul lui nu a fost complet nefericit. Credinta ferma si rugaciunea, asemenea unor izvoare de apa dulce in ocean, au facut ca sufletul lui sa ramana plin de viata.
Adeseori ma gandesc la acele isvoare de apa dulce. Isus Insusi, devine un izvor de apa dulce in mijlocul unei vieti pustii si istovite.
CARE ESTE VALUL
ce se interpune intre tine si prezenta lui Isus? Poate este vreo neintelegere intre tine si altcineva. Ceea ce il separa pe om de om il separa si pe om de Dumnezeu. Cine nu iubeste pe fratele lui, pe care-l vede, nu-L poate iubi pe Dumnezeu pe care nu-L vede. Poate nu esti dispus sa ierti pe cineva care te-a nedreptatit; sau poate nu vrei sa ceri iertare de la cineva pe care tu l-ai nedreptatit. Poate nu ai restituit banii pe care ii datorai sau i-ai furat in urma cu douazeci sau treizeci de ani. O, gandul acesta, convingerea ca trebuie sa indrepti lucrurile este un val gros intre tine si Domnul tau! Sau poate e vorba de o in datorire, de o ascultare, de o porunca clara, de la care te-ai eschivat si te-ai dat inapoi. Orice lucru de acest gen e suficient ca sa Il ascunda pe Isus din launtrul tau si sa dea nastere la incertitudine cu privire la prezenta lui acolo.
O, lasa-L pe Dumnezeu sa dezvaluie cauza experientei tale umbrite! Apoi indrazneste sa asculti de El cu orice pret. Indreapta ce ai gresit, plateste ce datorezi, fa ce esti dator sa faci. Fa aceasta chiar u pretul unui cutremur si al unei rastigniri. Pacea lui Dumnezeu va cobori imediat asupra ta, iar lumina din interirorul tau va tasni inafara cu repeziciune.
Aceasta invatatura ar aduce o inflorire in orice domeniu al vietii. Daca oamenii ar actiona conform ei, si-ar plati facturile. Femeile si-ar plati ultimele rochii comandate. Barbatii s-ar duce si ar plati ultimele costume comandate. Oamenii care datoreaza undeva bani de doi sau trei ani ar completa o fila de cec, achitandu-si datoriile. Rude care nu si-au vorbit de zece sau doisprezece ani, ar cauta sa rezolve neantelegerile dintre ele. S-ar produce o smulgere si o rupere a valului dintre barbat si femeie, dinte femeie si femeie, si atunci s-ar arata fata lui Cristos.
Isus este in tine, dar asteapta sa te umple. Da la o parte orice piedica si lasa-L sa te sfinteasca pe depli! Pe masura ce El te va umple, va alunga pacatul, asa cum aerul cald alunga frigul cand pornesti radiatotul. Radiatorul este o bucata urata de fier. E la fel de lipsit de caldura ca si noi de sfintenie. Daca vrei sa ai caldura in el, trebuie sa o lasi sa patrunda dinafara, intocmai cum, daca vrei sfintenie, trebuie sa o obtii de la Cel sfant. Daca rasucesti comutatorul doar putin, numai pe jumatate, putina caldura se va obtine, in schimb, forta aburului, va face un zgomot ingrozitor. Aceasta intotdeauna ma face sa ma gandesc la oamenii care au doar atata sfintenie cat sa-i faca nefericit. Dar, cand rasucesti comutatorul pana la capat, si intregul orificiu este deschis, curentul de aer cald sau aburul tasneste neangradit. O, daca ar fi un simbol adevarat al starii inimii noastre fata de Dumnezeu - intreaga noastra natura sa stea neacoperita inaintea Lui, pentru ca fiecare parte a ei sa fie sfintita, fiind umpluta de Dumnezeu!
Niciodata nu-ti trece prin minte sa alungi intunericul inainte de a lasa lumina inlauntru ci,
LASI LUMINA INAUNTRU
si ea alunga intunericul dinaintea ei. Nu poti sa dai afara raul, ci poti doar sa iti deschizi in intregime inima spre Isus, care este inlauntrul tau, si El va alunga raul dinaintea Lui si va sfinti fiecare parte a ta prin prezenta Lui care umple totul.
Este bine sa incepi fiecare zi spunand urmatoarele cuvinte si meditand la ele: "Cred in Numele Fiului lui Dumnezeu. Eu sunt in El, avand reascumparare si viata prin Duhul Lui, iar El este in mine, si totul este in stare buna in El. Ii apartin Lui prin cumparare, cucerire si predare. El este al meu pentru nevoia fiecarui ceas. Nu este nici un val sau nor intre Domnul meu si mine. Nu este nici un obstacol in calea locuirii Lui in mine si a umplerii mele. Imi predau intreaga fiinta Lui. Iar ceea ce nu pot face, El poate".
Aceasta este sfintirea. Isus in noi, prin Duhul Sfant, pazindu-ne de pacat si implinind, prin noi, intregul scop al voii Sale.
F.B. Meyer
este aratata prin cuvintele: "duhul, sufletul si trupul vostru". Apostolul se roaga ca Dumnezeu sa-i sfinteasca pe deplin, in duh, trup si suflet.
Stiti ca Templul se afla pe muntele Sion, fiind inconjurat de un parapet din marmura alba si un portic unde Mantuitorul se plimba si ii invata pe oameni. In aceasta zona se afla si Templul insusi. Doua treimi din Templu, alcatuiau Locul sfant, iar o treime - Locul preasfant. Locul Sfant era destinat lucrarii preotilor; locul preasfant era destinat luminii din interior, dintre aripile heruvimilor.
Ei bine, acestea trei - curtea exterioara, Locul sfant si Locul preasfant, unde stralucea Sekina - repre-zinta trupul nostru (care intra in contact cu lumea dinafara), sufletul nostru (care este sediul vointei, al mintii si personalitatii noastre) si duhul nostru (prin care intram in contact cu Tatal nostru ceresc).
Ma rog lui Dumnezeu, spune apostolul, ca El sa va sfinteasca pe delin - nu duhul, fara suflet; nu sufletul, fara trup; ci duhul, sufletul si trupul sa fie stapanite de puterea Duhului Sfant al lui Dumnezeu, care locuieste in locul prea sfant al duhului, straluceste prin intreaga natura a omului, facand imposibila existenta intunericului, a necuratiei, a raului, si, in cele din urma, face sa straluceasca insasi trupul de lumina si frumusete.
Cand un om se naste in aceasta lume, el este inzestrat cu duh, trup si suflet. Dar duhul este inca nelocuit; este asemenea locului prea sfant inainte de a intra in el Sekina - lumina prezentei lui Dumnezeu. Duhul omului are potentialul de a intra in legatura cu Dumnezeu, dar nu este inca deschis pentru a-L primi pe Dumnezeu.
La nasterea din nou, Duhul sfant aduce in duhul nostru germenul noii vieti, care este Isus Cristos Insusi. "Cine are pe Fiul, are viata, " - iar cel ce are viata are pe Fiul. Astfel, apostolul, spune deslusit tuturor convertitilor lui din Corint: "Nu recunoasteti voi ca Isus Cristos este in voi? Decat numai daca sunteti descalificati" (2Corinteni 13:5 TBS). Din momentul nasterii din nou, Domnul Isus isi are literalmente resedinta in noi. Se pare ca noi nu I-am auzit pasii cand a intrat in locul tainic al naturii noastre, dar El a intrat cu adevarat si nu mai pleaca de acolo.
In momentul nasterii din nou - si adeseori catva timp si dupa aceea - se poate ca nu ne dam seama de binecuvantatul Locatar din natura noastra. El e acolo, dar noi nu-L cunoastem. E ascuns de noi, pana cand Dumnezeu gaseste cu cale sa rupa valuyl de sus pana jos si sa ni-l descopere (vezi Galateni 1:16).
Incet, ca lumina diminetii a intrat si viata lui Cristos in inima ta. Este inlauntrul tau dar este acoperita. Daca doar ai trage la o parte perdeaua, daca ea ar fi rupta in doua, cum s-a intamplat la rastignire, atunci Fiul lui Dumnezeu care este in tine ar straluci prin toate locurile intunecate ale fiintei tale, luminand, penetrand, umpland, sfintind viata ta, si facand-o sa fie fara vina.
Adeseori ma gandesc la Enoh Arden, eroul uneia dintre cele mai frumoase lucrari scrise de Tennyson; cum se reantoarce el acasa, dupa ce a fost considerat mort; cum se furiseaza pe langa gradina si, la adapostul intunericului, priveste inauntru prin fereastra si isi vede sotia cu un alt barbat, si copii lui alaturi de copii celuilalt barbat. Atunci, se retrage si duce o viata solitara, iar in final are parte de o moarte in singuratate la micul han unde "valurile se izbesc de zid". Dar Tennyson spune ca eroul lui nu a fost complet nefericit. Credinta ferma si rugaciunea, asemenea unor izvoare de apa dulce in ocean, au facut ca sufletul lui sa ramana plin de viata.
Adeseori ma gandesc la acele isvoare de apa dulce. Isus Insusi, devine un izvor de apa dulce in mijlocul unei vieti pustii si istovite.
CARE ESTE VALUL
ce se interpune intre tine si prezenta lui Isus? Poate este vreo neintelegere intre tine si altcineva. Ceea ce il separa pe om de om il separa si pe om de Dumnezeu. Cine nu iubeste pe fratele lui, pe care-l vede, nu-L poate iubi pe Dumnezeu pe care nu-L vede. Poate nu esti dispus sa ierti pe cineva care te-a nedreptatit; sau poate nu vrei sa ceri iertare de la cineva pe care tu l-ai nedreptatit. Poate nu ai restituit banii pe care ii datorai sau i-ai furat in urma cu douazeci sau treizeci de ani. O, gandul acesta, convingerea ca trebuie sa indrepti lucrurile este un val gros intre tine si Domnul tau! Sau poate e vorba de o in datorire, de o ascultare, de o porunca clara, de la care te-ai eschivat si te-ai dat inapoi. Orice lucru de acest gen e suficient ca sa Il ascunda pe Isus din launtrul tau si sa dea nastere la incertitudine cu privire la prezenta lui acolo.
O, lasa-L pe Dumnezeu sa dezvaluie cauza experientei tale umbrite! Apoi indrazneste sa asculti de El cu orice pret. Indreapta ce ai gresit, plateste ce datorezi, fa ce esti dator sa faci. Fa aceasta chiar u pretul unui cutremur si al unei rastigniri. Pacea lui Dumnezeu va cobori imediat asupra ta, iar lumina din interirorul tau va tasni inafara cu repeziciune.
Aceasta invatatura ar aduce o inflorire in orice domeniu al vietii. Daca oamenii ar actiona conform ei, si-ar plati facturile. Femeile si-ar plati ultimele rochii comandate. Barbatii s-ar duce si ar plati ultimele costume comandate. Oamenii care datoreaza undeva bani de doi sau trei ani ar completa o fila de cec, achitandu-si datoriile. Rude care nu si-au vorbit de zece sau doisprezece ani, ar cauta sa rezolve neantelegerile dintre ele. S-ar produce o smulgere si o rupere a valului dintre barbat si femeie, dinte femeie si femeie, si atunci s-ar arata fata lui Cristos.
Isus este in tine, dar asteapta sa te umple. Da la o parte orice piedica si lasa-L sa te sfinteasca pe depli! Pe masura ce El te va umple, va alunga pacatul, asa cum aerul cald alunga frigul cand pornesti radiatotul. Radiatorul este o bucata urata de fier. E la fel de lipsit de caldura ca si noi de sfintenie. Daca vrei sa ai caldura in el, trebuie sa o lasi sa patrunda dinafara, intocmai cum, daca vrei sfintenie, trebuie sa o obtii de la Cel sfant. Daca rasucesti comutatorul doar putin, numai pe jumatate, putina caldura se va obtine, in schimb, forta aburului, va face un zgomot ingrozitor. Aceasta intotdeauna ma face sa ma gandesc la oamenii care au doar atata sfintenie cat sa-i faca nefericit. Dar, cand rasucesti comutatorul pana la capat, si intregul orificiu este deschis, curentul de aer cald sau aburul tasneste neangradit. O, daca ar fi un simbol adevarat al starii inimii noastre fata de Dumnezeu - intreaga noastra natura sa stea neacoperita inaintea Lui, pentru ca fiecare parte a ei sa fie sfintita, fiind umpluta de Dumnezeu!
Niciodata nu-ti trece prin minte sa alungi intunericul inainte de a lasa lumina inlauntru ci,
LASI LUMINA INAUNTRU
si ea alunga intunericul dinaintea ei. Nu poti sa dai afara raul, ci poti doar sa iti deschizi in intregime inima spre Isus, care este inlauntrul tau, si El va alunga raul dinaintea Lui si va sfinti fiecare parte a ta prin prezenta Lui care umple totul.
Este bine sa incepi fiecare zi spunand urmatoarele cuvinte si meditand la ele: "Cred in Numele Fiului lui Dumnezeu. Eu sunt in El, avand reascumparare si viata prin Duhul Lui, iar El este in mine, si totul este in stare buna in El. Ii apartin Lui prin cumparare, cucerire si predare. El este al meu pentru nevoia fiecarui ceas. Nu este nici un val sau nor intre Domnul meu si mine. Nu este nici un obstacol in calea locuirii Lui in mine si a umplerii mele. Imi predau intreaga fiinta Lui. Iar ceea ce nu pot face, El poate".
Aceasta este sfintirea. Isus in noi, prin Duhul Sfant, pazindu-ne de pacat si implinind, prin noi, intregul scop al voii Sale.
F.B. Meyer
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu