MARGARITAR....
SECRETUL RODNICIEI
"Te voi face nespus de roditos" (Genesa 17:6, AV)
Cand Dumnezeu ii spune unui om: "Te voi face nespus de roditor", se cuvine ca ceilalti sa urmareasca cu atentie imprejurarile si conditiile in care s-a facut acea promisiune.
In ultimele luni a avut loc o mare cercetare a inimilor in randul bisericii, din cauza numarului mic de convertiti. Mari comunitati de crestini, dupa o truda de un an intreg, au fost nevoite sa adminta ca numarul lor nu a sporit nici macar cu un singur suflet. Slujitori bine echipati pentru lucrare nu au adus nici un snop de pe lanurile coapte, iar numarul total al convertitilor din lume nu e suficient pentru a face fata secatuirii cauzate de o scurgere inevitabila. O, daca Dumnezeu ar spune catorva dintre noi: "Te voi face nespus de roditor, si voi face neamuri din tine", cu ce nadejde innoita am intra in lucrare! Nu ar fi acea zi pentru care au fost facute si pe care au asteptat-o toate celelalte zile, daca Dumnezeul cel vesnic i-ar vorbi unui copil al Sau cu aceste cuvinte, adaugand: "Nu te vei numi Avram, ci numele tau va fi Avraam, caci te fac tatal multor neamuri"?
1. Vremea
"Cand Avram a fost in varsta de nouazeci si noua de ani". El era un om batran, foarte inaintat in varsta. Potrivit legilor vietii omenesti, nu mai era posibil sa aibe copii. Daca am fi intrebat pe orice om apartinand clanurilor invecinate: "Cine va fi mostenitorul lui Avram"?, raspunsul ar fi fost: "Fiul unei roabe, numit Ismael. Avram nu are copii cu Sara, sotia lui legitima, si nici nu se intrevede vreo posibilitate de a avea cu ea. Bietul om, e ciudat ca toata averea lui uriasa sa-i revina unui astfel de mostenitor!"
Asa vorbeau oamenii! Si tocmai intr-un astfel de timp, Dumnezeu a intervenit si a spus: "Te voi face nespus de roditor".
Cu ani in urma te-ai gandit ca vei putea realiza ceva in viata. Aveai energie, aptitudini, darul de orator, puterea de atractie si a farmecului personal. Aveai autoritate asupra oamenilor - acestia se adunau in jurul tau, recunoscand in tine un conducator inascut. Poate erai un bun organizator: la cuvantul tau si sub mana ta priceputa, o gloata dezorganizata devenea o armata disciplinata. Aveai capacitatea de a alege, un curaj neanfrant; dadeai sfaturi intelepte, erai gata sa simti cu altii. Poate ca aveai si bani si credeai ca nu e nevoie decat de a angaja oamenii cei mai talentati si de ati dota cat se poate de bine lucratorii. Dar toate acestea s-au terminat acum, si esti nevoit sa recunoasti ca rezultatul total este dezamagitor. In cel mai bun caz, Ismaelul tau este ca manzul unui magar salbatic. Ai ajuns sa te gandesti ca viata care ti-a mai ramas nu se va ridica niciodata desupra nivelelor moarte din trecut, nu va obtine niciodata vre-un succes mare pentru Dumnezeu, nu va fi niciodata roditoare in privinta convertirii oamenilor.
Iti spui: "Voi face tot ce voi putea ca sa-i zidesc pe credinciosi, daca nu pot sa-i castig pe cei din lume; sa educ copii, daca nu pot avea proprii mei copii; sa slefuiesc pietrele, daca nu le pot scoate din cariera".
Unui asemenea om, Dumnezeu ii adreseaza un cuvant de imbarbatare: "Eu pot sa te fac nespus de roditor". Implineste conditiile divine, si atunci nu va fi nici un motiv ca multimi mari de oameni sa nu te numeasca "Parinte".
"Nu se poate asa ceva! Natura dezminte aceasta. Experienta din trecut dezminte aceasta. Declinul maretiei darului si al puterii dezminte aceasta. Alte ramuri, recent altoite in vita, se pot pleca pana la pamant incarcate de rod, dar eu voi fi intotdeauna ca un copac uscat".
Stai putin! Cugeta din nou la aceste cuvinte! Scrie-le pe tablitele inimii tale: "Cand a fost Avra in varsta de nouazeci si noua de ani, Domnul I s-a aratat si i-a zis: "Eu sunt Domnul Diumnezeul cel Atotputernic". "Ceea ce natura nu poate face, Atotputernicul poate. Ceea ce energia umana nu poate realiza, Duhul divin poate. Pana acum puterea ta a fost piedica pentru Mine, M-a silit sa stept. In aceste multe decenii, puterea Mea a fost contracarata, zadarnicita, neutralizata de increderea ta in tine insuti. Dar acum, odata ce aceasta incredere a disparut, este loc ca puterea Mea sa lucreze; si Eu Dumnezeul Atotputernic, jur pe Mine Insumi - intrucat nu pot jura pe un altul mai mare - ca daca vei implini conditiile legamantului Meu, te voi face nespus de roditor, si vei fi tatal multor neamuri.
2. Conditia
"Umbla inaintea Mea si fii desavarsit" (Genesa 17:1, AV)
Aceasta este conditia primordiala si inevitabila pe care o avea o viata roditoare. Am umblat inaintea prietenilor nostri, a vecinilor nostri, a bisericii noastre si a lumii, dornici sa le castigam respectul si aprobarea. Am facut fiecare pas cu constiinta ca suntem priviti si cu dorinta ascunsa de a fi aprobati. Toate acestea trebuie sa se schimbe. "Umbla inaintea Mea", spune Cel ai carui ochi sunt ca para focului. "Ochiul tau sa fie curat. Intentia ta sa fie indreptata spre Dumnezeu. Tinta ta sa fie de a fi placut inaintea Mea. "Domnul isi intinde privirile pe intreg pamantul..." "Ochii mei sunt in continuu indreptati spre Domnul" (Psalmul 25:15, AV).
Cuvantul "desavarsit" nu se refera la acea neprihanire morala de care suntem obisnuiti s-o asociem acestui cuvant, ci el sugereaza ideea de adorare deplina, predare totala, consacrare absoluta, in functie de lumina avuta. Fii desavarsit: nu trebuie sa existe nici o retinere din partea ta. Fii desavarsit: nu trebuie sa existe nici un vesmant babilonian care sa fie crutat de foc. Fii desavarsit: nu trebuie sa existe aur, argint sau pietre pretioase care sa nu fie expuse de buna voie limbilor scormonitoare ale focului. Fii desavarsit: nu trebuie sa se auda nici behait de oi, nici muget de boi care sa nu fie predati lui Dumnezeu.
Aceasta este conditia primordiala a rodniciei. O indeplinim noi? Exista o acceptare bucuroasa din partea noastra a fiecarei porunci a lui Dumnezeu? Ne-am adus pe noi insine ca jertfa vie? Suntem noi gata ca Dumnezue sa aibe totul din viata noastra? Recunoastem noi voia Lui drept singura norma binecuvantat a vietii? Si suntem noi pregatiti sa umblam in felul acesta, pas cu pas, chiar daca picioarele ne vor sangera in timp ce vom croi cu greutate drum prin hatisuri sau vom trece peste stanci colturoase? Daca da, atunci nu-ti fie teama, caci unor astfel de oameni le spune Dumnezeu: "Te voi face nespus de roditor".
3 Certitudinea
"Voi face un legamant intre Mine si tine si te voi face nespus de roditor".
Nu este nici o indoiala cu privire la acest lucru. Cand Dumnezeu se leaga printr-un legamant, El nu se da inapoi. Cand Isi da cuvantul, El este legat de acel cuvant. Au mai venit vreodata apele potopului ca sa inece lumea? A pierdut El vre-un suflet cuprins in acordul vesnic, ratificat prin sangele de la cru-ce? A incalcat El legamintele privitoare la zi si noapte, la succesiunea anotimpurilor, la grija Lui pentru om?
Legamintele lui Dumnezeu isi au originea in El Insusi: "Intre Mine si tine". Toate promisiunile izvorasc din inima lui Dumnezeu. Din har, spune El: "te voi face nespus de roditor". Noi nu putem sa dobandim, sa meritam, sa castigam nimic prin noi insine, ci doar sa cadem cu fata la pamnt si sa Il lasam pe Dumnezeu sa vorbeasca.
Legamantul lui Dumnezeu este individual si personal: "intre Mine si tine". Fiecare credincios este inclus in legamantul in care a intrat Critos, Capul lui, dar sunt momente marete in viata unui crestin, cand Dumnezeu il acosteaza - intr-un moment de reverie sau de singuratate - si-i spune: "Iata, astazi fac un legamant cu tine. Eu sunt de partea Ta; fii si tu de partea Mea. Eu sunt intru totul de partea ta, fii si tu intru totul de partea Mea. Ma voi arata tie intr-un mod mai profund, daca si tu te vei da pe tine insuti Mie printr-o consacrare tot mai profund".
Ti-a vorbit vreodata Dumnezeu in acest fel? Repeta promisiunile noului legamant, pana cand una va straluci ca o raza venita direct de la Tro. Si lasa ca aceasta sa fie atitudinea ta, in special iei parte la Cina Domnului, care este simbolul sangelui prin care a fost ratificat legamantul. Dumnezeu se va apropia de sufletul tau insetat, si, in timp ce tu vei sta cu fata la pamant, in umilinta si uimire, El iti va vorbi astfel: "Iata Eu fac un legamant cu tine".
4. Semnul
"Acesta este legamantul Meu... tot ce este de parte barbateasca intre voi sa fie taiat imprejur".
In acest context nu se poate sa nu ne aducem aminte de cuvintele apostolului Pavel: "In El (in Cristos) ati fost taiati imprejur, nu cu o taiere facuta de mana, ci cu taierea imprejur a lui Cristos, in dezbracarea de trupul poftelor carnii" (Coloseni 2:11).
Si acest lucru este inevitabil. Nu poate fi nici o rodnicie spirituala daca, mai inainte, nu a avut loc actiunea cutitului ascutit. Aici intalnim una dintre acele revelatii prifunde ale scopului lui Dumnezeu in simbolismul Vechiului Testament, care vorbesc despre originea lui divina. Avram, inainte de a deveni tatal multor neamuri, a trebuit sa treaca prin suferinta. Dar cat de exact se potriveste acest simbol cu analogia spirituala despre care vorbim acum! In cei care vor sa fie rodnici din punct de vedere spiritual trebuie sa aibe loc darea la o parte a obiceiurilor vechi, a afectiunilor si placerilor reale ale naturii vechi, a dorintei dupa glorie desarta, admiratie si aluda din partea oamenilor. Totul trebuie adus la cruce.
Odata, un slujitor consacrat al lui Dumnezeu a spus ca s-a inconjurat cu crucea lui Cristos, pentru ca orice oferta care i se facea, sau orice cuvinte care i se spuneau, sa trebuiasca sa treaca prin acel gard de foc pentru a ajunge la el. Nimic altceva nu ne va ajuta.
Te dai inapoi din fata acestei taieri ascutite? Retine ca ea e facuta fara maini - este taierea imprejur a lui Cristos; adica e realizata de maini care, din dragoste, au fost tintuite pe Cruce si a caror atingere blanda a adus adeseori vindecare si mangaiere celor aflati in suferinte adanci. In mainile Tale, Fiule a lui Dumnezeu, ne incredintam duhurile, ca Tu sa ne eliberezi de tot ceea ce impiedica rodnicia noastra.
Ia aceste asigurari. Dumnezue invie mortii si cheama lucrurile care nu sunt ca si cum ar fi. Crede si nadajduieste. Fara a slabi in credinta, indrazneste sa te consideri acum mort. Indrazneste sa privesti la atingerea mortii care este asupra bisericii si a vecinatatii tale. Apoi priveste la promisiunea lui Dumnezeu. Tine-te de ea. Numai asa nu te vei clatina prin necredinta. Numai asa te vei intari prin credinta. Da-I slava Lui, conteaza pe credinciosia Celui care a facut promisiunea, si chicotitul neincrederii se va transforma in rasul lui Isac in timp ce spui bun venit unei seminte care se va inmulti, o data cu trecerea anilor, ca si nisipul de pe tarmul marii si stelele din Calea Lactee.
F.B. Meyer
SECRETUL RODNICIEI
"Te voi face nespus de roditos" (Genesa 17:6, AV)
Cand Dumnezeu ii spune unui om: "Te voi face nespus de roditor", se cuvine ca ceilalti sa urmareasca cu atentie imprejurarile si conditiile in care s-a facut acea promisiune.
In ultimele luni a avut loc o mare cercetare a inimilor in randul bisericii, din cauza numarului mic de convertiti. Mari comunitati de crestini, dupa o truda de un an intreg, au fost nevoite sa adminta ca numarul lor nu a sporit nici macar cu un singur suflet. Slujitori bine echipati pentru lucrare nu au adus nici un snop de pe lanurile coapte, iar numarul total al convertitilor din lume nu e suficient pentru a face fata secatuirii cauzate de o scurgere inevitabila. O, daca Dumnezeu ar spune catorva dintre noi: "Te voi face nespus de roditor, si voi face neamuri din tine", cu ce nadejde innoita am intra in lucrare! Nu ar fi acea zi pentru care au fost facute si pe care au asteptat-o toate celelalte zile, daca Dumnezeul cel vesnic i-ar vorbi unui copil al Sau cu aceste cuvinte, adaugand: "Nu te vei numi Avram, ci numele tau va fi Avraam, caci te fac tatal multor neamuri"?
1. Vremea
"Cand Avram a fost in varsta de nouazeci si noua de ani". El era un om batran, foarte inaintat in varsta. Potrivit legilor vietii omenesti, nu mai era posibil sa aibe copii. Daca am fi intrebat pe orice om apartinand clanurilor invecinate: "Cine va fi mostenitorul lui Avram"?, raspunsul ar fi fost: "Fiul unei roabe, numit Ismael. Avram nu are copii cu Sara, sotia lui legitima, si nici nu se intrevede vreo posibilitate de a avea cu ea. Bietul om, e ciudat ca toata averea lui uriasa sa-i revina unui astfel de mostenitor!"
Asa vorbeau oamenii! Si tocmai intr-un astfel de timp, Dumnezeu a intervenit si a spus: "Te voi face nespus de roditor".
Cu ani in urma te-ai gandit ca vei putea realiza ceva in viata. Aveai energie, aptitudini, darul de orator, puterea de atractie si a farmecului personal. Aveai autoritate asupra oamenilor - acestia se adunau in jurul tau, recunoscand in tine un conducator inascut. Poate erai un bun organizator: la cuvantul tau si sub mana ta priceputa, o gloata dezorganizata devenea o armata disciplinata. Aveai capacitatea de a alege, un curaj neanfrant; dadeai sfaturi intelepte, erai gata sa simti cu altii. Poate ca aveai si bani si credeai ca nu e nevoie decat de a angaja oamenii cei mai talentati si de ati dota cat se poate de bine lucratorii. Dar toate acestea s-au terminat acum, si esti nevoit sa recunoasti ca rezultatul total este dezamagitor. In cel mai bun caz, Ismaelul tau este ca manzul unui magar salbatic. Ai ajuns sa te gandesti ca viata care ti-a mai ramas nu se va ridica niciodata desupra nivelelor moarte din trecut, nu va obtine niciodata vre-un succes mare pentru Dumnezeu, nu va fi niciodata roditoare in privinta convertirii oamenilor.
Iti spui: "Voi face tot ce voi putea ca sa-i zidesc pe credinciosi, daca nu pot sa-i castig pe cei din lume; sa educ copii, daca nu pot avea proprii mei copii; sa slefuiesc pietrele, daca nu le pot scoate din cariera".
Unui asemenea om, Dumnezeu ii adreseaza un cuvant de imbarbatare: "Eu pot sa te fac nespus de roditor". Implineste conditiile divine, si atunci nu va fi nici un motiv ca multimi mari de oameni sa nu te numeasca "Parinte".
"Nu se poate asa ceva! Natura dezminte aceasta. Experienta din trecut dezminte aceasta. Declinul maretiei darului si al puterii dezminte aceasta. Alte ramuri, recent altoite in vita, se pot pleca pana la pamant incarcate de rod, dar eu voi fi intotdeauna ca un copac uscat".
Stai putin! Cugeta din nou la aceste cuvinte! Scrie-le pe tablitele inimii tale: "Cand a fost Avra in varsta de nouazeci si noua de ani, Domnul I s-a aratat si i-a zis: "Eu sunt Domnul Diumnezeul cel Atotputernic". "Ceea ce natura nu poate face, Atotputernicul poate. Ceea ce energia umana nu poate realiza, Duhul divin poate. Pana acum puterea ta a fost piedica pentru Mine, M-a silit sa stept. In aceste multe decenii, puterea Mea a fost contracarata, zadarnicita, neutralizata de increderea ta in tine insuti. Dar acum, odata ce aceasta incredere a disparut, este loc ca puterea Mea sa lucreze; si Eu Dumnezeul Atotputernic, jur pe Mine Insumi - intrucat nu pot jura pe un altul mai mare - ca daca vei implini conditiile legamantului Meu, te voi face nespus de roditor, si vei fi tatal multor neamuri.
2. Conditia
"Umbla inaintea Mea si fii desavarsit" (Genesa 17:1, AV)
Aceasta este conditia primordiala si inevitabila pe care o avea o viata roditoare. Am umblat inaintea prietenilor nostri, a vecinilor nostri, a bisericii noastre si a lumii, dornici sa le castigam respectul si aprobarea. Am facut fiecare pas cu constiinta ca suntem priviti si cu dorinta ascunsa de a fi aprobati. Toate acestea trebuie sa se schimbe. "Umbla inaintea Mea", spune Cel ai carui ochi sunt ca para focului. "Ochiul tau sa fie curat. Intentia ta sa fie indreptata spre Dumnezeu. Tinta ta sa fie de a fi placut inaintea Mea. "Domnul isi intinde privirile pe intreg pamantul..." "Ochii mei sunt in continuu indreptati spre Domnul" (Psalmul 25:15, AV).
Cuvantul "desavarsit" nu se refera la acea neprihanire morala de care suntem obisnuiti s-o asociem acestui cuvant, ci el sugereaza ideea de adorare deplina, predare totala, consacrare absoluta, in functie de lumina avuta. Fii desavarsit: nu trebuie sa existe nici o retinere din partea ta. Fii desavarsit: nu trebuie sa existe nici un vesmant babilonian care sa fie crutat de foc. Fii desavarsit: nu trebuie sa existe aur, argint sau pietre pretioase care sa nu fie expuse de buna voie limbilor scormonitoare ale focului. Fii desavarsit: nu trebuie sa se auda nici behait de oi, nici muget de boi care sa nu fie predati lui Dumnezeu.
Aceasta este conditia primordiala a rodniciei. O indeplinim noi? Exista o acceptare bucuroasa din partea noastra a fiecarei porunci a lui Dumnezeu? Ne-am adus pe noi insine ca jertfa vie? Suntem noi gata ca Dumnezue sa aibe totul din viata noastra? Recunoastem noi voia Lui drept singura norma binecuvantat a vietii? Si suntem noi pregatiti sa umblam in felul acesta, pas cu pas, chiar daca picioarele ne vor sangera in timp ce vom croi cu greutate drum prin hatisuri sau vom trece peste stanci colturoase? Daca da, atunci nu-ti fie teama, caci unor astfel de oameni le spune Dumnezeu: "Te voi face nespus de roditor".
3 Certitudinea
"Voi face un legamant intre Mine si tine si te voi face nespus de roditor".
Nu este nici o indoiala cu privire la acest lucru. Cand Dumnezeu se leaga printr-un legamant, El nu se da inapoi. Cand Isi da cuvantul, El este legat de acel cuvant. Au mai venit vreodata apele potopului ca sa inece lumea? A pierdut El vre-un suflet cuprins in acordul vesnic, ratificat prin sangele de la cru-ce? A incalcat El legamintele privitoare la zi si noapte, la succesiunea anotimpurilor, la grija Lui pentru om?
Legamintele lui Dumnezeu isi au originea in El Insusi: "Intre Mine si tine". Toate promisiunile izvorasc din inima lui Dumnezeu. Din har, spune El: "te voi face nespus de roditor". Noi nu putem sa dobandim, sa meritam, sa castigam nimic prin noi insine, ci doar sa cadem cu fata la pamnt si sa Il lasam pe Dumnezeu sa vorbeasca.
Legamantul lui Dumnezeu este individual si personal: "intre Mine si tine". Fiecare credincios este inclus in legamantul in care a intrat Critos, Capul lui, dar sunt momente marete in viata unui crestin, cand Dumnezeu il acosteaza - intr-un moment de reverie sau de singuratate - si-i spune: "Iata, astazi fac un legamant cu tine. Eu sunt de partea Ta; fii si tu de partea Mea. Eu sunt intru totul de partea ta, fii si tu intru totul de partea Mea. Ma voi arata tie intr-un mod mai profund, daca si tu te vei da pe tine insuti Mie printr-o consacrare tot mai profund".
Ti-a vorbit vreodata Dumnezeu in acest fel? Repeta promisiunile noului legamant, pana cand una va straluci ca o raza venita direct de la Tro. Si lasa ca aceasta sa fie atitudinea ta, in special iei parte la Cina Domnului, care este simbolul sangelui prin care a fost ratificat legamantul. Dumnezeu se va apropia de sufletul tau insetat, si, in timp ce tu vei sta cu fata la pamant, in umilinta si uimire, El iti va vorbi astfel: "Iata Eu fac un legamant cu tine".
4. Semnul
"Acesta este legamantul Meu... tot ce este de parte barbateasca intre voi sa fie taiat imprejur".
In acest context nu se poate sa nu ne aducem aminte de cuvintele apostolului Pavel: "In El (in Cristos) ati fost taiati imprejur, nu cu o taiere facuta de mana, ci cu taierea imprejur a lui Cristos, in dezbracarea de trupul poftelor carnii" (Coloseni 2:11).
Si acest lucru este inevitabil. Nu poate fi nici o rodnicie spirituala daca, mai inainte, nu a avut loc actiunea cutitului ascutit. Aici intalnim una dintre acele revelatii prifunde ale scopului lui Dumnezeu in simbolismul Vechiului Testament, care vorbesc despre originea lui divina. Avram, inainte de a deveni tatal multor neamuri, a trebuit sa treaca prin suferinta. Dar cat de exact se potriveste acest simbol cu analogia spirituala despre care vorbim acum! In cei care vor sa fie rodnici din punct de vedere spiritual trebuie sa aibe loc darea la o parte a obiceiurilor vechi, a afectiunilor si placerilor reale ale naturii vechi, a dorintei dupa glorie desarta, admiratie si aluda din partea oamenilor. Totul trebuie adus la cruce.
Odata, un slujitor consacrat al lui Dumnezeu a spus ca s-a inconjurat cu crucea lui Cristos, pentru ca orice oferta care i se facea, sau orice cuvinte care i se spuneau, sa trebuiasca sa treaca prin acel gard de foc pentru a ajunge la el. Nimic altceva nu ne va ajuta.
Te dai inapoi din fata acestei taieri ascutite? Retine ca ea e facuta fara maini - este taierea imprejur a lui Cristos; adica e realizata de maini care, din dragoste, au fost tintuite pe Cruce si a caror atingere blanda a adus adeseori vindecare si mangaiere celor aflati in suferinte adanci. In mainile Tale, Fiule a lui Dumnezeu, ne incredintam duhurile, ca Tu sa ne eliberezi de tot ceea ce impiedica rodnicia noastra.
Ia aceste asigurari. Dumnezue invie mortii si cheama lucrurile care nu sunt ca si cum ar fi. Crede si nadajduieste. Fara a slabi in credinta, indrazneste sa te consideri acum mort. Indrazneste sa privesti la atingerea mortii care este asupra bisericii si a vecinatatii tale. Apoi priveste la promisiunea lui Dumnezeu. Tine-te de ea. Numai asa nu te vei clatina prin necredinta. Numai asa te vei intari prin credinta. Da-I slava Lui, conteaza pe credinciosia Celui care a facut promisiunea, si chicotitul neincrederii se va transforma in rasul lui Isac in timp ce spui bun venit unei seminte care se va inmulti, o data cu trecerea anilor, ca si nisipul de pe tarmul marii si stelele din Calea Lactee.
F.B. Meyer
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu