MARGARITA...
BELSUG DE DISCERNAMANT...
"Aceasta ma rog ca dragostea voastra sa abunde din ce in ce mai mult.... in orice dicernamant...."
Filipeni 1:9 (ASV)
CUM SA DISCERNI
Domnul nostru are o calitate deosebita, si anume aceea de a cunoaste oamenii. L-a cunoscut chiar si pe Iuda Iscarioteanul - stia ca acela era un hot. El cunoaste totul atat de bine, incat cu totii dorim sa ne atingem macar de marginea hainelor Lui. Se pare ca apostolul Pavel a inteles acest fenomen deosebit, deoarece a declarat: "cel ce este duhovnicesc judeca (sau examineaza) toate lucrurile, si El insusi nu este judecat (sau examninat) de nimeni" (1Corinteni 2:15ASV). Standardul pe care l-a pus Domnul inaintea noastra este foarte inalt. El vrea ca noi, pcatosii salvati prin har, sa avem acelasi fel de discernamant pe care l-a avut Pavel. Pe parcursul anilor, biserica ne-a ajutat in ceea ce priveste adevarul. Adevarul lui Dumnezeu ni s-a revelat in mod progresiv. Dar, cu tristete putem spune ca am progresat putin. Poate suntem capabili sa imèpartasim adevarul obiectiv si la altii, dar nu putem sa le impartasim experientele noastre. De aceea, biserica ramane saraca. Trebuie sa invatam o lectie de baza, si anume aceea de a invata sa atingem duhul altuia cu duhul nostru.
1. Invata sa atingi duhul altuia cu duhul tau.
Cum pot sa cunosc oamenii? Daca nu o fac folosind lumina Duhului Sfant adunata in propria mea experienta, atunci ceea ce am invatat este doar in mintea mea. Domnul vrea ca eu sa cunosc oamenii. Daca ce este in mine este luminos si straluceste, duhul tau nu va putea sa-mi insele duhul. Deci, a atinge duhul cu duh este prima lectie cre trebuie invatata. In lume sunt multe instrumente de masurat foarte sensibile; si duhul nostru este un instrument foarte sensibil. Un instrument fin nu va fi afectat de nici o influienta exterioara. Se poate spune ca este imun la actiunea unei forte din afara. Dumne-zeu vrea ca noi sa fim capabili sa discernem toate lucrurile. Duhul are o putere uriasa. Totusi, datori-ta multor influiente exterioare, isi pierde precizia. De aceea omul dinafara - viata eului nostru - trebuie sa fie zdrobit. Cat de usor se poate confunda omul dinafara cu omul dinlauntru! Toate gandu-rile, intentiile si sentimentele trebuie sa fie tratate inainte ca duhul sa fie cu adevarat folositor, sen-sibil si neafectat de forte din afara. Este dificil sa patrunsi pana la duhul cuiva. Oamenii pot cu usu-rinta sa te insele, fara sa iti dai seama. Este extrem de dificil sa cunosti oamenii fara sa asculti de ei.
Domnul ne-a dat un duh. Acesta nu este doar pentru viata , ci si pentru o functiune nou. Caci duhul nu poarta doar natura lui Dumnezeu, ci si capacitatea Lui de perceptie. Duhul este atat pentru slujire, cat si pentru vointa. Voia lui Dumnezeu este ca noi sa ne exersam duhul. Dumnezeu trebuie sa inceapa prin a-ti zdrobi punctul tau cel mai tare. Daca sentimentele reprezinta punctul tau tare, ele tind sa compromita duhul. O persoana dreapta in proprii ochi este inclinata sa considere ca parerile ei sunt intentiile duhului. Ceea ce este daunator pentru un duh este lipsaunui tratament aplicat omului de afara. O astfel de lipsa face ca duhul sa nu fie demn de incredere. Astazi, biserica duce lipsa de oameni ai caror duh este pur. Un duh pur este capabil sa discearna si sa rosteasca judecata corecta si, de asemenea, elibereaza putere. Domnul cauta oameni al caror duh este pur si profund.
Dupa ce gandirea omului meu din afara a fost zdrobita, duhul meu va reactiona la gandul corect, aprobandu-l. Uneori, duhul meu va dezaproba un anumit gand si-l va considera nepotrivit. Acelasi lucru este adevarat si cu privire la zdrobirea sentimentelor omului meu din afara. Nu indraznesc sa urmez orbeste sentimentele. Cand apar sentimentele, duhul dinlauntrul sau va spune "Amin!" sau le va dezaproba. Daca gandurile si sentimentele sunt tinute sub control, duhul va fi luminat. Dar daca omul dinafara este agitat, duhul este incapabil sa judece sentimentele. De aceea trebuie constant, sa invatam sa urmam duhul si sa dam la o parte toate lucrurile care l-ar putea afecta.
Doar duhul este cel care poate discerne. Omul dinafara trebuie redus la tacere. Duhul trebuie sa fie mentinut proaspat, viu, linistit, veghetor, si liber de influiente exterioare. Daca exista idei preconcepute, acestea vor afecta imediat judecata duhului. Este mult mai usor sa ai un duh gresit decat sa te implici intr-o actiune gresita. Daca duhul meu va fi nerabdator si iritat, judecata lui va fi afectata si va deveni imprecisa. De aceea este necesar ca duhul sa fie sensibil, linistit si demn de incredere. Cea mai mica dreptate de sine ii va diminua utilitatea. Daca duhul meu este normal, ar trebui sa imi dea o impresie corecta. Daca duhul cuiva se arata, se poate ca nu e puternic. E posibil sa fie foarte slab, neputand sa lase o impresie prea clara; dimpotriva, ea poate fi chiar inexacta. De aceea, e greu pentru duhul meu sa detecteze ceea ce este gresit. Cu toate acestea, daca duhul meu este foarte proaspat si pur, va putea, totusi, sa-si formeze impresia corecta. Dumnezeu vrea sa zdrobeasca vechea sensibilitate, pentru a o putea aduce pe cea noua, ca biserica sa fie luminata.
2. Un slujitor este un om tare si neclintit.
"De aceea fratii mei preaiubiti, fiti tari, nerclintiti, prisosind intotdeauna in lucrarea Domnului, stiind ca osteneala voastra nu este zadarnica in Domnul" (1Corinteni 15:58, Bucuresti 201).
Slujitorul este un om tare si neclintit. Doar cel care are un caracter ferm este bun pentru slujire. Cel nestatornic este nefolositor. "Tare" inseamna "stabil" - solid precum betonul. O persoana care se schimba frecvent are un caracter slab. Prin natura lui, avea o personalitate slaba si nesigura, in timp ce Pavel era o persoana ferma. Petru putea rosti cuvinte puternice pornind din sentimentele lui, cand de fapt el, era slab si usor de clatinat. Tatal i L-a descoperit lui Petru pe Fiul (vezi Matei 16:17); in aceeasi descoperire ni se spune ca Biserica va fi zidita pe Cristos revelat. Sunt mentionate trei puncte: a) temelia; b) biserica; c) slujirea. Domnul Isus a vorbit mai intai despre slujirea in care urma sa fie implica Petru. In greaca "pietros" (de unde vine Petru), inseamna o stanca mica sau o piatra, in timp ce "petra" se refera la o stanca masiva. Fiecare slujire trebuie realizata de o persoana asemenatoare unei pietre. Cinci minute mai devreme, Petru primise descoperire de la Dumnezeu, ajungand sa cunoasca faptul ca Isus este Fiul lui Dumnezeu. Totusi, imediat dupa aceea fost ispitit de satan sa-L mustre pe Domnul pentru intentia lui de a merge la cruce. Acest lucru a demonstrat nestatornicia lui Petru. Slujitorii trebuie sa fie, cu totii ca niste stalpi. Pasivitatea este un pacat mare. Trebuie sa realizam cat de mare este responsabilitatea noastra. A fi pasiv, indica un caracter nestatornic.
Pavel a luat o hotarate ferma, pe cand era inca in Efes, de a merfe la Ierusalim, si, apoi a scris: "trebuie sa vad si Roma" (Faptele Apostolilor 19:21). Din capitolul 19 pana in capitolul 28 al cartii Faptele Apostolilor, vedem drumul parcurs de Pacel pentru a realiza aceasta intentie. El a dat dovada de un duh statornic.
In principiu sunt trei motive pentru care un caracter este slab: a) afectiunea naturala; b)frica de durere; c) aprecierea omeneasca. Afectiunea naturala este inselatoare, deoarece are capacitatea de a exagera. Multi cred ca Petru a cazut in momentul in care s-a lepadat de Domnul. De fapt el cazuse deaj in momentul in care a declarat: "Doamne... cu Tine sunt gata sa merg si in temnita si la moarte".(Luca 22:33). Increderea in sine manifestata de el inaintea Domnului a fost la fel de mult o caracgteristoica a caderii, cum a fost si lepadarea lui de mai tarziu, inainte unei slujnice. Nu te poti bizui pe sentimente nici atunci cand acestea sunt pline de inflacarare, nici cand sunt pline de descurajare. Noi consideram de obicei ca o manifestare slaba a sentimentelor este un semn de cadere. In realitate si trairile emotionale puternice sunt in aceeasi masura un semn de cadere. Caci afectiunea omeneasca duce intotdeauna la prefacatorie. Noi spunem ca-i iubim pe frati. Dar cand sentimentele ajung intr-o faza de reflux, nu miscam nici un deget pentru a-i ajuta. Te masori pe tine insuti potrivit sentimentelor tale? Atunci esti o persoana care nu se cunoaste pe sine. Domnul vrea sa iti cunosti inima. Doar cei care nu cauta propria lor placere sunt eliberati de frica si sunt capabili sa poarte crucea. Un astfel de om a fost Iov: "Chiar daca ma va ucide, tot voi nadajdui in El" (Iov 13:15a ASV). Astfel sunt oamenii pe care satan nu-i poate clatina.
va continua...
Watchamn Nee
BELSUG DE DISCERNAMANT...
"Aceasta ma rog ca dragostea voastra sa abunde din ce in ce mai mult.... in orice dicernamant...."
Filipeni 1:9 (ASV)
CUM SA DISCERNI
Domnul nostru are o calitate deosebita, si anume aceea de a cunoaste oamenii. L-a cunoscut chiar si pe Iuda Iscarioteanul - stia ca acela era un hot. El cunoaste totul atat de bine, incat cu totii dorim sa ne atingem macar de marginea hainelor Lui. Se pare ca apostolul Pavel a inteles acest fenomen deosebit, deoarece a declarat: "cel ce este duhovnicesc judeca (sau examineaza) toate lucrurile, si El insusi nu este judecat (sau examninat) de nimeni" (1Corinteni 2:15ASV). Standardul pe care l-a pus Domnul inaintea noastra este foarte inalt. El vrea ca noi, pcatosii salvati prin har, sa avem acelasi fel de discernamant pe care l-a avut Pavel. Pe parcursul anilor, biserica ne-a ajutat in ceea ce priveste adevarul. Adevarul lui Dumnezeu ni s-a revelat in mod progresiv. Dar, cu tristete putem spune ca am progresat putin. Poate suntem capabili sa imèpartasim adevarul obiectiv si la altii, dar nu putem sa le impartasim experientele noastre. De aceea, biserica ramane saraca. Trebuie sa invatam o lectie de baza, si anume aceea de a invata sa atingem duhul altuia cu duhul nostru.
1. Invata sa atingi duhul altuia cu duhul tau.
Cum pot sa cunosc oamenii? Daca nu o fac folosind lumina Duhului Sfant adunata in propria mea experienta, atunci ceea ce am invatat este doar in mintea mea. Domnul vrea ca eu sa cunosc oamenii. Daca ce este in mine este luminos si straluceste, duhul tau nu va putea sa-mi insele duhul. Deci, a atinge duhul cu duh este prima lectie cre trebuie invatata. In lume sunt multe instrumente de masurat foarte sensibile; si duhul nostru este un instrument foarte sensibil. Un instrument fin nu va fi afectat de nici o influienta exterioara. Se poate spune ca este imun la actiunea unei forte din afara. Dumne-zeu vrea ca noi sa fim capabili sa discernem toate lucrurile. Duhul are o putere uriasa. Totusi, datori-ta multor influiente exterioare, isi pierde precizia. De aceea omul dinafara - viata eului nostru - trebuie sa fie zdrobit. Cat de usor se poate confunda omul dinafara cu omul dinlauntru! Toate gandu-rile, intentiile si sentimentele trebuie sa fie tratate inainte ca duhul sa fie cu adevarat folositor, sen-sibil si neafectat de forte din afara. Este dificil sa patrunsi pana la duhul cuiva. Oamenii pot cu usu-rinta sa te insele, fara sa iti dai seama. Este extrem de dificil sa cunosti oamenii fara sa asculti de ei.
Domnul ne-a dat un duh. Acesta nu este doar pentru viata , ci si pentru o functiune nou. Caci duhul nu poarta doar natura lui Dumnezeu, ci si capacitatea Lui de perceptie. Duhul este atat pentru slujire, cat si pentru vointa. Voia lui Dumnezeu este ca noi sa ne exersam duhul. Dumnezeu trebuie sa inceapa prin a-ti zdrobi punctul tau cel mai tare. Daca sentimentele reprezinta punctul tau tare, ele tind sa compromita duhul. O persoana dreapta in proprii ochi este inclinata sa considere ca parerile ei sunt intentiile duhului. Ceea ce este daunator pentru un duh este lipsaunui tratament aplicat omului de afara. O astfel de lipsa face ca duhul sa nu fie demn de incredere. Astazi, biserica duce lipsa de oameni ai caror duh este pur. Un duh pur este capabil sa discearna si sa rosteasca judecata corecta si, de asemenea, elibereaza putere. Domnul cauta oameni al caror duh este pur si profund.
Dupa ce gandirea omului meu din afara a fost zdrobita, duhul meu va reactiona la gandul corect, aprobandu-l. Uneori, duhul meu va dezaproba un anumit gand si-l va considera nepotrivit. Acelasi lucru este adevarat si cu privire la zdrobirea sentimentelor omului meu din afara. Nu indraznesc sa urmez orbeste sentimentele. Cand apar sentimentele, duhul dinlauntrul sau va spune "Amin!" sau le va dezaproba. Daca gandurile si sentimentele sunt tinute sub control, duhul va fi luminat. Dar daca omul dinafara este agitat, duhul este incapabil sa judece sentimentele. De aceea trebuie constant, sa invatam sa urmam duhul si sa dam la o parte toate lucrurile care l-ar putea afecta.
Doar duhul este cel care poate discerne. Omul dinafara trebuie redus la tacere. Duhul trebuie sa fie mentinut proaspat, viu, linistit, veghetor, si liber de influiente exterioare. Daca exista idei preconcepute, acestea vor afecta imediat judecata duhului. Este mult mai usor sa ai un duh gresit decat sa te implici intr-o actiune gresita. Daca duhul meu va fi nerabdator si iritat, judecata lui va fi afectata si va deveni imprecisa. De aceea este necesar ca duhul sa fie sensibil, linistit si demn de incredere. Cea mai mica dreptate de sine ii va diminua utilitatea. Daca duhul meu este normal, ar trebui sa imi dea o impresie corecta. Daca duhul cuiva se arata, se poate ca nu e puternic. E posibil sa fie foarte slab, neputand sa lase o impresie prea clara; dimpotriva, ea poate fi chiar inexacta. De aceea, e greu pentru duhul meu sa detecteze ceea ce este gresit. Cu toate acestea, daca duhul meu este foarte proaspat si pur, va putea, totusi, sa-si formeze impresia corecta. Dumnezeu vrea sa zdrobeasca vechea sensibilitate, pentru a o putea aduce pe cea noua, ca biserica sa fie luminata.
2. Un slujitor este un om tare si neclintit.
"De aceea fratii mei preaiubiti, fiti tari, nerclintiti, prisosind intotdeauna in lucrarea Domnului, stiind ca osteneala voastra nu este zadarnica in Domnul" (1Corinteni 15:58, Bucuresti 201).
Slujitorul este un om tare si neclintit. Doar cel care are un caracter ferm este bun pentru slujire. Cel nestatornic este nefolositor. "Tare" inseamna "stabil" - solid precum betonul. O persoana care se schimba frecvent are un caracter slab. Prin natura lui, avea o personalitate slaba si nesigura, in timp ce Pavel era o persoana ferma. Petru putea rosti cuvinte puternice pornind din sentimentele lui, cand de fapt el, era slab si usor de clatinat. Tatal i L-a descoperit lui Petru pe Fiul (vezi Matei 16:17); in aceeasi descoperire ni se spune ca Biserica va fi zidita pe Cristos revelat. Sunt mentionate trei puncte: a) temelia; b) biserica; c) slujirea. Domnul Isus a vorbit mai intai despre slujirea in care urma sa fie implica Petru. In greaca "pietros" (de unde vine Petru), inseamna o stanca mica sau o piatra, in timp ce "petra" se refera la o stanca masiva. Fiecare slujire trebuie realizata de o persoana asemenatoare unei pietre. Cinci minute mai devreme, Petru primise descoperire de la Dumnezeu, ajungand sa cunoasca faptul ca Isus este Fiul lui Dumnezeu. Totusi, imediat dupa aceea fost ispitit de satan sa-L mustre pe Domnul pentru intentia lui de a merge la cruce. Acest lucru a demonstrat nestatornicia lui Petru. Slujitorii trebuie sa fie, cu totii ca niste stalpi. Pasivitatea este un pacat mare. Trebuie sa realizam cat de mare este responsabilitatea noastra. A fi pasiv, indica un caracter nestatornic.
Pavel a luat o hotarate ferma, pe cand era inca in Efes, de a merfe la Ierusalim, si, apoi a scris: "trebuie sa vad si Roma" (Faptele Apostolilor 19:21). Din capitolul 19 pana in capitolul 28 al cartii Faptele Apostolilor, vedem drumul parcurs de Pacel pentru a realiza aceasta intentie. El a dat dovada de un duh statornic.
In principiu sunt trei motive pentru care un caracter este slab: a) afectiunea naturala; b)frica de durere; c) aprecierea omeneasca. Afectiunea naturala este inselatoare, deoarece are capacitatea de a exagera. Multi cred ca Petru a cazut in momentul in care s-a lepadat de Domnul. De fapt el cazuse deaj in momentul in care a declarat: "Doamne... cu Tine sunt gata sa merg si in temnita si la moarte".(Luca 22:33). Increderea in sine manifestata de el inaintea Domnului a fost la fel de mult o caracgteristoica a caderii, cum a fost si lepadarea lui de mai tarziu, inainte unei slujnice. Nu te poti bizui pe sentimente nici atunci cand acestea sunt pline de inflacarare, nici cand sunt pline de descurajare. Noi consideram de obicei ca o manifestare slaba a sentimentelor este un semn de cadere. In realitate si trairile emotionale puternice sunt in aceeasi masura un semn de cadere. Caci afectiunea omeneasca duce intotdeauna la prefacatorie. Noi spunem ca-i iubim pe frati. Dar cand sentimentele ajung intr-o faza de reflux, nu miscam nici un deget pentru a-i ajuta. Te masori pe tine insuti potrivit sentimentelor tale? Atunci esti o persoana care nu se cunoaste pe sine. Domnul vrea sa iti cunosti inima. Doar cei care nu cauta propria lor placere sunt eliberati de frica si sunt capabili sa poarte crucea. Un astfel de om a fost Iov: "Chiar daca ma va ucide, tot voi nadajdui in El" (Iov 13:15a ASV). Astfel sunt oamenii pe care satan nu-i poate clatina.
va continua...
Watchamn Nee
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu