MARGARITAR DE MARE PRET....
CALEA REGLA A CRUCII de Fènelon
Despre pericolele atractiei intelectuale
Nu te increde prea mult in intelectul tau cand e vorba de ascultare. Nu asculta de un om pentru ca stie sa-si sustina ideile cu mai multa forta decat altii sau sa vorbeasca cu mai multa inflacarare decat altii ci pentru ca el este randuir in mod providential pentru tine, si in mod natural, iti este superior sau pentru ca, in afara de orice altceva, simti ca el, mai mult decat altii, este capabil sa te ajute sa-ti invingi slabiciunile si sa ajungi la lepadarea de sine. Un duhovnic este de putin folos in a invata pe cineva depasarea de sine (moartea de sine) cand vointa proprie auta cine sa fie acel duhovnic, dupa preferintele ei.
O de as putea sa te invat adevarata saracie in duh! Aduti aminte ce spune apostolul Pavel: "Noi suntem nebuni pentru Cristos, voi intelepti..."(1Corinteni 4:10). As dori sa nu vad in tine alta intelepciune decat cea a harului care conduce sufletele credincioase pe calea ce sigura atunci cand ele nu dau frau liber supararii, izbucnirilor temperamentale, incapatanarii sau oricarui impuls natural. Pentru asemenea suflete credincioase, tot ceea ce lumea numeste talent, gust, judecata buna nu inseamna nimic.
Repet: fii atent cu darurile intelectuale, atat ale tale cat si ale altora. Nu judeca dupa ele. Dumnezeu, singurul judecator intelept, merge pe o linie complet diferita. El prefera copii si pe cei cu gandire ca a copiilor. Nu citi nimic din pura curiozitate sau pentru a-ti intari propriile opinii. Citeste pentru a-ti dezvolta o atitudine de blandete si supunere din toata inima.
Fii direct ca un copil fata de cei care te sfatuiesc. Nu-ti etala cunostintele sau calitatile. Ramai intr-o credinta simpla, multumindu-te sa treci neobservat, si staruieste in ascultarea de poruncile lui Dumnezeu. Fa tot ceea ce Dumnezeu iti face cunoscut prin intermediul altora si accepta cu smerenie tot ce ti se pare ciudat. Uitarea de sine trebuie sa ia forma zdrobirii indaratniciei, si nu a neglijarii acelei vigilente care este esentiala pentru adevarata dragoste de Dumnezeu.
Cu cat e mai mare dragostea ta, cu atat vei veghea cu mai multa gelozie asupra ta, ca sa nu se furiseze nimic nevrednic de acea dragoste. Fie ca Domnul sa-ti dea intelegere mai profunda a acestor lucruri decat pot eu sa-ti spun; si El sa fie pentru tine totul in toate.
Fènelon
MARGARITAR DE MARE PRET...
LUMI DIFERITE de William MacDonald
Diferitele fete ale lumii
Lumea controleaza orice aspect al comportamentului uman, cu exceptia bisericii crestine adevarate. Exista lumea politicii, a afacerilor, a culturii, a mediilor de comunicatie, a educatiei, a distractiei si chiar a religiei. Toate acestea pot parea foarte atractive pe dinafara, dar in spatele scenelor sunt co-rupte. Politica este corupta prin insasi natura sa; este un sistem de escrocherii, mita si compromisuri. Afacerile sunt corupte, pline de practici lipsite de etica. Cultura este corupta; glorifica sexul, nudi-tatea si nihilismul. Mediile de comunicatii sunt corupte; ele prezinta in mod agresiv crima, violenta, scandalul si perversiunea, in timp ce trateaza decenta si nobletea cu un dispret studiat. Educatia este corupta; glorifica intelepciunea umana, care dupa secole, s-a dovedit a fi ea insasi falimentara. Distractia lumii este corupta; intr-o lume a fanteziei, idolatrizeaza porstitutia, perversii, ciudatii. In anumite sensuri, lumea religioasa este cea mai rea dintre toate; duc lumea pe calea presarata cu flori ale infernului, cu iluzia ca se pot mantui prin faptele lor bune si prin caracterul lor bun.
In ea, dar nu din ea
Am spus ca lumea controleaza orice aspect al comportamentului uman, cu exceptia adevaratei biserici crestine. Din nefericire adesea afecteaza chiar si biserica. Un observator ager al scenei curenta a spus: "Am cautat biserica si am gasit-o in lume. Am cautat lumea si am gasit-o in biserica".
Cu putin timp inainte de moartea sa Francis Scheffer a avertizat: "Acomodarea la spiritul lumii in era noastra este cea mai grosolana forma de lumesc, potrivit sfinteniei corecte a cuvantului". Si din nefericire, astazi trebuie sa spunem ca, in general, institutia evanghelica s-a acomodat formei spiritului lumesc asa cum isi gaseste ea expresia in ziua de azi... in sensul cel mai de baza, institutia evanghelica a devenit profund lumeasca".
Si Wordsworth a scris:
Lumea este prea mult cu noi; tarziu sau devreme,
Primind si cheltuind, ne irosim puterile.
Politica. Sa ne gandim la lumea politicii. Adesea auzim argumentul mult uzat: "Tot ceea ce este necesar ca sa triumfe raul este ca oamenii buni sa nu faca nimic". Dar, aceasta este parerea lumeasca, nu revelatia divina. Ni se aminteste ca si Iosif, Moise si Daniel s-au ocupat de politica. De fapt Iosif si Daniel au fost functionari de stat, nu oameni care au candidat pentru functii importante. Si Moise a fost un ghimpe epntru instutitia politica a Egiptului.
Care este marturia biblica asupra acestui subiect?
Isus a spus: "Imparatia Mea nu este din lumea aceasta. Daca ar fi Imparatia Mea din lumea aceasta, Slujitorii Mei s-ar lupta" (Ioan 18:36).
Pavel a spus: "Nici un ostas nu se incurca cu treburile vietii" (2Timotei 2:4).
Ioan a spus: "Toata lumea zace in cel rau" (1Ioan 5:19).
Exemplul Domnului Isus este importiva practicarii politice. El a avut o relatie de opozitie cu aceasta institutie. Apostolii nu au recurs la politica. Ordinul pimit de ei a fost de a merge prin lume si de a predica Evanghelia.
Cetatenia fundamentala a crestinului este cereasca. (Filipeni 3:20). Obligatia sa fata de guvernarea pamanteasca este de a se ruga, de a plati si de a fi supus.
Scopul lui Dumnezeu in acest veac nu este reforma politica, ci sa scoata dintre natiuni un popor pentru Numele Sau (Fapte 15:14). Intrebarea este: "Vom urma noi ordinea Sa de zi?"
Peoblema de baza din lume este pacatul. Numai Evanghelia se poate ocupa cu succes de aceasta. Metoda lui Dumnezeu este spirituala - nasterea din nou.
Politica este corupta prin propria sa natura. Daca particip, ii acord votul meu de incredere. O astfel de incredere este complet nejustificata. Ar trebui sute de ani pentru a i se dovedi eficacitatea, si care ar fi rezultatul?
Inscrierea crestrinilor in politica nu a fost buna. William Kelly a spus: "Crestinii nu s-au amestecat niciodata in guvernarea lumii decat spre dezonoarea lui Cristos si spre propria lor rusine. Ei au fost chemati acum sa sufere cu Cristos; ei vor domni cu El. Chiar daca El inca nu Si-a asumat puterea Sa mare pentru a domni".
Inca nu a venit timpul sa domneasca crestinii. Va veni, cand Cristos se intoarce ca Rege al regilor si Domn al domnilor. Cand cei din Corint au actionat ca si cand deja sr fi domnit, Pavel i-a indreptat. El dorea ca ei sa domneasca in asa fel, incat si ceilalti apostoli sa poata domni cu ei. Dar in timp ce co-rintenii, figurativ isi purtau coroanele in balcoanele din amfiteatru, apostolii aratau ca oamenii din arena, condamnati la moarte, un spectacol pentru lume, si erau tratati ca drojdia pamantului (1Corinteni 4:8-13).
Este o falsa asteptare sa crezi ca se vor imbunatati conditiile din lume (1Timotei 4:1-3; 2 Timotei 3:1-5). Atat biblia, cat si stirile zilnice resping o astfel de notiune.
Crestinul gaseste puterea sa se separe de lume (2Corinteni 6:17). Nu putem niciodata sa ne miscam atata timp cat facem parte din ea. Marea noastra resursa este rugaciunea. Noi putem face mai mult prin rugaciune decat pot face altii prin politica. Noi putem vedea transformari miraculoase de vieti umane. Putem duce barbati si femei in imparatia lui Dumnezeu. Avem balanta puterii in lume. De ce sa schimbam aceasta cu un sistem falimentar cum este cel al politicii?
va continua
William MacDonald
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu