MARGARITAR DE MARE PRET....
CALEA REGALA A CRUCII de Fènelon
Reguli pentru o viata ocupata
Ai foarte mare nevoie de cateva ore libere ca sa te dedici reculegerii. Incearca sa furi cateva ore si fii incredintat ca asemenea franturi de timp vor fi comorile tale cele mai de pret. Mai presus de toate, cauta sa-ti pui de o parte diminetile; apara-le ca pe o cetate asediata! Ataca cu putere orice intrusi, curata transeele si apoi inchide-te in camaruta inimii tale. Chiar si dupamesele sunt o perioada de timp prea lunga ca sa-ti permiti sa treci prin ele fara sa iei o pauza.
Reculegerea este singurul leac pentru infumurarea ta, pentru asprimea criticilor tale incarcate de dispret, pentru asalturile imaginatiei tale, pentru nrabdarea fata de inferiorii tai, pentru iubirea de placeri si pentru toate celelalte defecte ale tale. E un leac excelent, dar e nevoie sa fie intors regulat. Reia cititul cartilor care te-au influientat; ele te vor atinge din nou si cu mai mare folos decat prima data. Ai rabdare cu tine insuti, evitand atat autoamagirea, cat si descurajarea. Acesta este un echilibru rar obtinut; oameni, sau se uita multumiti la ei insisi si la bunele lor intentii, sau cad complet in disperare. Nu astepta nimic de la tine insuti, ci asteapta totul de la Dumnezeu.
Cunoasterea neputintei noastre incurabile, incorigibile, de pe o parte, iar pe de alta parte o incredere fara rezerve in puterea lui Dumnezeu sunt adevaratele temelii ale vietii spirituale. Daca nu ai mult timp la dispozitie, cauta sa profiti de fiecare moment liber. Nu e nevoie de ore indelungate pentru a-L iubi pe Dumnezeu, pentru a-ti reanoi constiinta prezentei Lui, pentru a-ti inalta inima spre El sau pentru a te inchina Lui, pentru a-I oferi Lui tot ceea ce faci sau ai. Aceasta este adevarata Imparatie a lui Dumnezeu dinlauntrul nostru, pe care nimic nu o poate tulbura.
Fènelon
MARGARITAR DE MARE PRET...
LUMI DIFERITE de William MacDonald
Cetatenii Imparatiei sfinte
Crestinii sunt straini
Crestinii pe de alta parte, sunt straini si pelerini pèe pamant (1Petru 2:11). Pentru ei lumea este o casa saraca, dar o buna scoala. Ei calatoresc prin lume spre propria lor tara, amgajandu-se sa nu preia nici o caracteristica a acestei lumi asupra lor. Asa cum Isus le-a amintit ucenicilor Lui, ei sunt in lume, nu din ea. (Ioan 17:11, 14, 16). Asa cum este El in lume, asa sunt si Eu in lume (1 Ioan 4:17). Pavel ii asemuieste cu ambasadorii, trimisi din cer pentru a-L reprezenta pe Domnul in aceasta lume.(2Corinteni 5:20).
In legatura cu aceasta, Vance Havner a comentat: "Cand Iacov si-a dus toata familia in Egipt la invitatia lui Iosif, ei s-au stabilit in Egipt "in tinutul Gosen". Azi poporul lui Dumnezeu, Biserica, care apartine imparatiei cerurilor, traieste in Egipt, ca si cum ar fi in aceasta lume, dar nu din ea. Ei sunt o colonie spirituala a cerului. Nu cetateni ai pamantului care se duc spre ceruri, ci cetateni ai cerului care isi croiesc drumul lor prin aceasta lume, pelerini si necunoscuti, exilati si straini, o natiune sfanta in interiorul natiunii, familia lui Dumnezeu."
J.D. Deck a atras atentia asupra adevaratei situatii a crestinilor cand a scris:
Chemati de sus, si oameni ceresti prin nastere,
(Cei care odata nu erau decat cetateni ai pamantului),
Ca pelerini aici, noi cautam o casa cereasca,
Partea noastra in veacurile ce vor veni.
Nu suntem decat straini aici, nu tanjim dupa
O casa pe pamant, care ti-a dat Tie numai un mormant:
Crucea Ta a desfacut funiile ce ne legau aici,
Tu insuti, comoara noastra intr-o sfera mai stralucitoare.
Filip Hacking a spus: "Noi ca si Avraam, suntem chemati sa iesim afara din lume, deoarece suntem deosebiti, si totusi, trebuie sa ne intoarcem in lume, deoarece suntem sare si lumina."
Crestinii nu iubesc lumea sau lucrurile care fac parte din lume, ci cauta sa faca voia lui Dumnezeu, stiind ca facand astfel, vor ramane pe veci cu El (1Ioan 2:15-17). Intr-un sens foarte adevarat ei sunt nonconformisti, refuzand sa fie turnati dupa chipul lumii (Romani 12:2). "Societatea cere conformitate. Daca ajungi sub standardele ei, te va pedepsi; daca te inalti deasupra standardelor ei, te va persecuta. Ea cere un conformist greoi, cenusiu, obisnuit. Dar crestinul are directia in sus. Iese din ritmul lumii, deoarece, "el aude un Tobosar din alta sfera". El nu mai este un ecou, el este o voce. El nu este un lucru, el este o persoana. Dominatia turmei este indepartata".
Viata crestinului este o viata de conflict intens. Ronald Dunn a spus: "Nu este un suport cu spectatori, vazut de la o distanta neprimejdioassa. Suntem in mijlocul lui, implicati personal in conflict, indiferent daca stim sau nu stim". Nu este o problema de coexistenta sau de retinere, ci este o relatie de adversitate pozitiva pe care crestinul o are fata de imparatia lui Satan. El dovedeste ca lucrarile ei sunt rele (Ioan 7:7) si proclama mesajul de impacare, adica omul pacatos poate sa se impace cu Dumnezeu prin lucrarea Mantuitorului pe crucea Calvarului. Acolo, Dumnezeu Tatal, "L-a facut pacat pentru noi, ca noi sa fim neprihanirea lui Dumnezeu in El. (2Corinteni 5:21). Asa ca daca crestinii sunt dat la o parte de lume, ei nu trebuie sa fie izolati. Separarea biblica nu cere o viata de manastiere Separarea biblica nu cere o viata de manastiere. Dupa cum a spus cineva, "Crestinul trebuie sa traiasca in lume, dar nu trebuie sa lase ca lumea sa traiasca in el".
Imnul lui Isaac Wats ne aminteste ca "aceasta lume stricata nu este un prieten milor care sa ne ajute sa mergem catre Dumnezeu". Dimpotriva, este naimblanzita, in ostilitatea sa fata de noi, si hotarata in a sterge orice principiu divin pe care-l sustinem. Cauta sa inlocuiasca creatia cu evolutia. Neaga sfintenia vietii umane prin avort. Destrama unitatea familie acceptand divortul din orice motiv. Puritatea relatiei de casatorie este negata prin sexul inainte de casatorie. Homosexualitatea si lesbianismul sunt privite ca stiluri de viata alternative, acceptabile. Lantul lui Dumnezeu de autoritate in camine si biserica este ridiculizat prin feminism militant. Biserica si statul sunt atat de separate, incat se interzice mentionarea lui Dumnezeu si a lui Cristos in viata publica. Imoralitatea, pornografia, nuditatea, murdaria, violenta sunt tratate ca toleranta prieteneasca. Astfel, drogata si nesabuita, lumea isi sfideaza orice lege a lui Dumnezeu si se arunca catre sfarsitul ei cumplit.
Ritul tacerii
Exista un rit al tacerii din lume spre imparatia lui Cristos. Este cunoscut ca si nasterea din nou. Cand o persoana se pocaieste de pacatele sale si-L primeste pe Isus Cristos ca Domn si Mantuitor, ea nu mai apartine acestei lumi. Ea si-a schimbat obarsia, cetatenia si stapanul. Ea ilustreaza aceasta trecere prin botezul in apa. Intrand in apa, ea spune de fapt, "Cand Cristos a murit, am murit si eu. Deoarece Cristos a murit fata de pacat si de lume, si eu am murit fata de amandoua". Cand iese din apa, ea isi exprima hotararea de a umbla in inoirea vietii - ca cineva a carui credinciosie este, de acum inainte, fata de adevaratul Rege.
Persecutati pentru dreptate
Crestinii nu trebuie sa fie socati cand fac cunostinta cu ura lumii (Ioan 3:13). Noul testament este plin de avertismente ca ei trebuie sa se astepte la asa ceva (ex. Ioan 15:18-19). Mantuitorul niciodata nu a promis ca viata crestinului va fi lipsita de dispret, ridiculizare si chiar persecutie. Dimpotriva. El i-a asigurat pe ai Lui ca vor avea necazuri (Ioan 16:33). Este o evanghelie falsa cea care ofera zambetul aprobator al lumii si o experienta fara probleme.
Lumea Il uraste pe Cristos, asa ca in mod natural o sa-i urasca si pe cei ce-L urmeaza (Ioan 15:18). Ucenicul nu se poate astepta la un tratament mai bun decat a avut Invatatorul sau pe pamant (Ioan 15:20). Spurgeon a spus:"Lumea a gasit o cruce pentru Invatator, si nu te poti astepta sa acorde coroane ucenicilor Sai".
Si desi aici pe pamant suntem respinsi,ù
Noi avem partasie cu Tine; Ce altceva ne-am putea dori
Decat a fi ca si Tine, Domnul nostru?
Tu esti vrednic!
Tu de pe pamant ne-ai eliberat.
S.P. Pregelles
William MecDonald
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu