luni, 9 iulie 2018

MARGARITAR...

MARTURIA LUI DUMNEZEU

Cateva exemple in care anumite persoane au pacatuit impotriva marturiei lui Dumnezeu si au fost pedepsiti. Ieri am vazut exemplul lui Core si prietenii lui

Nimicirea lui Core si a tovarasilor lui

Moise este impiedicat sa intre in Canaan
Citind in Numeri 20 vedem ca Moise a lovit stanca cu toiagul sau de doua ori. Drept consecinta, nu a fost lasat sa intre in Canaan. Chiar daca mai tarziu s-a rugat lui Dumnezeu spunand: "Lasa-ma, Te rog, sa trec... dincolo..." 8Vezi Deutronom 3:23-27), totusi nu i-a fost ingaduit. Hotararea a fost definitiva. Desigur noi intelegem ca Moise a gresit  atunci cand a lovit cu manie stanca, in loc sa-i vorbeasca, asa cum ii spusese Dumnezeu, insa nu ne dam seama cat de mare  a fost pacatul pe care il comisese. Moise a fost un om blan, totusi cu acea ocazie el si-a pierdut cumpatul. Cu totii am vazut persoane blande care si-au iesit din fire si nu au fost judecate de Domnul cu asprime. Atunci de ce a fost Domnul atat de aspru cu Moise care nu si-a iesit din fire decat o odata? Sa citim din biblie ce zice Dumnezeu: "Atunci Domnul a zis lui Moise si Aron: "Pentru ce n-ati crezut in Mine ca sa Ma sfintiti inaintea copiilor lui Israel, nu voi veti duce adunarea aceasta in tara pe care i-o dau" (Num 20:12). Ce inseamna " a nu Ma sfinti?" Inseamna aceasta: "voi m-ati facut sa par a fi dificil" - caci a->L sfinti pe Dumnezeu inseamna a-L pune deoparte, adica a face sa fie vazute trasaturile lui Dumnezeu. Chiar daca Moise si-ar fi iesit din fire de zece ori, poporul nu ar fi spus decat ca el e iute la manie, dar faptul ca nu si-a controlat mania cu aceasta unica ocazie, acest lucru L-a afectat pe Dumnezeu. Este ca si cum Domnul ar fi spus: "M-ai amestecat si pe Mine cu actiunea ta; nu m-ai sfinti, nu M-ai onorat, dandu-Mi locul care Mi se cuvenea."

Problema in acest incident a fost ca, in momentul in care Moise si-a pierdut cumpatul, Dumnezeu, exact in acelasi timp se afla la lucru - caci belsug de apa a tasnit de indata ce stanca a fost lovita, si astfel, nu-i de mirare ca popotul s-a aflat intr-o mare confuzie cu privire la situatia creata. Evident, Moise Il tarase pe Dumnezeu in aceasta mare incurcatura, urmarea fiind ca Israelitii ar fi putut sa creada ca Domnul era un Dumnezeu care, asemenea lui Moise, Si-ar fi pierdut cumpatul. Prin urmare Moise ar fi dat impresia ca el era un om de felul lui, acesta nu ar fi fost un lucru extrem de grav, incat sa primeasca un tratament atat de sever din partea Domnului. Insa faptul ca el infaptuia o minune care implica aratarea puterii lui Dumnezeu tocmai in momentul in care a lovit stanca cu manie,  acest lucru i-ar fi putut face pe oameni sa trega foarte usor concluzia ca Dumnezeul care le-a dat apa de baut era si un Dumnezeu care, in acelasi timp, ii mustra cu manie. Moise l-a amestecat pe Dumnezeu in mania lui, in loc sa-L sfinteasca inaintea poporului. Aceasta inseamna pacat impotriva caracterului Sau, impotriva marturiei Sale. Iar consecinta a fost mult prea grava pentru a fi trecuta cu vederea; prin urmare, lui Moise nu i-a fost ingaduit sa intre in Canaan.

Uza este lovit cu moarte
De asemenea  nu putem uita nici mana lui Uza atunci cand vorbim despre pacatul savarsit impotriva marturiei. Aduceti-va aminte cum Uza si-a intins mana ca sa sustina chivotul, iar in acel moment a fost lovit de moarte si a murit langa car (vezi 2Samuel 6:1-7). Dumnezeu cu adevarat Si-a aparat cauza in aceasta situatie. Noi adesea gasim ca explicatie pentru moartea lui Uza faptul ca el si-a intins mana de carne ca sa sustina chivotul. Desi acest lucru este adevarat, totusi o asemenea  explicatie si o asemenea lectie dedusa de aici nu sunt destul de puternice si nici destul de profunde. Trebuie sa ne amintim faptul ca chivotul era chivotul marturiei. Inainte ca David sa fie facut imparat, chivotul fusese luat de filisteni. La acea vreme nu exista nici un Uza care sa-l pazeasca; totusi  s-a aparat singur. Caci amintiti-va ca in Filistia, ori de cate ori a fost mutat dintr-un loc in altul, nu s-a clatinat niciodata ca sa cada, desi nu a fost acolo nici Uza, nic vre-un alt israelit ca sa-i poarte de grija; filisteni n-au putut sa-i faca nimic. Cu toate acestea acum chivotul se afla in mijlocul poporului lui Dumnezeu. Prin urmare, a fost nevoie sa fie sustinut de verun om? Aici vedem pacatul lui Uza. Chivotul s-a aparat singru printre vrajmasi; oare avea nevoie acum de grija unui om din randul poporului lui Domnului? Va amintiti ca Dumnezeu dorise dintotdeauna ca chivotul sa fie purtat de Leviti, dar acum poporul Israel pusese intr-un car tras de boi. Daca avea sa cada, asta era treaba lui. Orice mana a omului intinsa avea numai sa distruga marturia lui Dumnezeu. Din acest motiv, Dumnezeu nu a putut ingadui ca Uza sa ramana nepedepsit.

O, fie sa invatam o lectie inaintea Domnului. Sunt multe lucruri pe care Dumnezeu trebuie sa le lucreze si noi trebuie sa Il lasam s-o faca. Aceia care nu Il cunosc destul de profund, incearca adesea sa Il ajute. Daca am petrece putin timp cugetand la sfarsitul vietii acelor oameni din trecut, am observa un principiu maret, si anume faptul ca nu ne putem permite sa pacatuim impotriva marturiei Domnului. Ori de cate ori cineva va face un lucru prin care pacatuieste impotriva  caracterului lui Dumnezeu, impotriva autoritatii Lui, a caii Lui, , a planului sau marturiei Lui, el va fi pedepsit de Dumnezeu. Caci Lui nu-i este niciodata indiferenta marturia Lui. El intotdeauna si de fiecare data Isi va revendica identitatea de Dumnezeu sfant, puternic si viu. De aceea, fie ca sa stam inaintea Lui plini de teama si tremur, si sa nu incercam nicidata sa facem un lucru cu nebagare de seama.

(va continua)

Wachman Nee

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu