MARGARITAR....
MARTURIA LUI DUMNEZEU
Chivotul, punctul central al cortului intalnirii
trei
Sa privim acum putin la istoria chivotului, prin intermediul careia vom putea sa intelegem nu numai legatura dintre chivot si poporul Israel, ci, de asemenea, si pe aceea dintre Cristos si noi.ù
Chivotul traverseaza raul Iordan
Cum a trecut poporul Israel raul Iordan atunci cand a intrat in Canaan?
"Iosua a zis: "Prin aceasta veti cunoaste ca Dumnezeul cel viu este in mijlocul vostru... Iata, chivotul legamantului Domnului intregului pamant va trece inaintea voastra in Iordan... Si de indata ce preotii care duc chivotul Domnului, Dumnezeului intregului pamant, vor pune talpa piciorului in apoele Iordanului, apele Iordanului se vor despica in doua si anume apele care se coboara din sus, se vor opri gramada. Poporul a iesit din corturi ca sa treaca Iordanul si preotii care duceau chivotul legamantului au pornit inaintea poporului. Cand preotii care duceau chivotul au ajuns la Iordan si cand li s-au muiat picioarele in marginea apei, (caci Iordanul se varsa peste toate malurile lui in tot timpul secerisului), apele care se coboara de sus s-au oprit si s-au inaltat gramada, la o foarte mare departare de cetatea Adam, care este langa Tartan; iar cele ce se coborau spre marea campiei, care este Marea Sarata, s-au scurs de tot. Poporul a trecut in fata Ierihonului. Preotii care duceau chivotul legamantului Domnului s-au oprit ferm pe uscat, in mijlocul Iordanului, in timp ce tot Israelul trecea pe uscat, pana a ispravit tot poporul de trecut Iordanul. (Iosua 3:10-17).
Acest pasaj biblic ne spune cum a condus chivotul pe poporul Israel in Canaan. Cjivotul a fost cel din urma care a iesit din apa, dupa cum a fost cel dintai care a intrat in apa. Din aceasta intelegem ca o putere mai mare decat moartea i-a condus pe Israeliti, in siguranta, de cealalta parte a Iordanului. In acelasi fel, si noi, cei care am murit, am fost inviati impreuna cu Cristos, asa cum Israel a trecut prin "moartea" Iordanului, calauzit de chivot.
Chivotul in cortul din Silo
Dupa ce copii lui Israel au intrat in Canaan si razboaiele au luat sfarsit, intreaga adunare s-a strans la Silo pentru a aseza acolo cortul intalnirii (vezi Iosua 18:1). Cand preotul Eli a imbatranit, cei doi fii ai sai au ramas oameni de baza . Ei nu-L cunosteau pe Iehova si, cu toate acestea, slujeau ca preoti. Eli n-a facut nimic in aceasta privinta, caci ii cinstea pe fiisai mult mai mult decat pe Dumnezeu. De aceea, un om al lui Dumnezeu i-a prorocit urmatoarele: "Si vei vedea necazul din locasul Meu" (1Samuel 2:32, ASV). Prin aceasta voia sa spuna ca Dumnezeu vrea sa se departeze de cort.
"Tanarul Samuel slujea Domnului inaintea lui Eli. Cuvantul Domnului era rar in vremea aceea si vedeniile nu erau dese. Tot pe vremea aceea, Eli incepea sa aibe ochii tulburi si nu mai putea sa vada. El statea culcat la locul lui, iar candela lui Dumnezeu nu se stinsese inca; si Samuel era culcat in templul Domnului, unde era chivotul lui Dumnezeu. Atunci Domnul l-a chemat pe Samuel". (1Samuel 3:1-4)
Desi lumina candelei nu se stinsese inca inaintea chivotului din sanctuarul lui Dumnezeu, iar forma exterioara a cortului exista ca si mai inainte, prezenta lui Dumnezeu avea sa se departeze in curand. Atunci, in acel moment, Dumnezeu nu l-a chemat pe Eli, ci l-a chemat pe Samuel; El nu i-a vorbit Cuvantului Sau lui Eli, ci lui Samuel. Dupa aceasta, l-a dat la o parte pe Eli si l-a ales pe copilul Samuel, pe care l-a pus proroc in Israel (1 Samuel 3:20).
Nu l-a mult timp dupa aceasta, chivotul avea sa paraseasca cortul din Silo. Este consemnat in 1Samuel 4 faptul ca "atunci cand poporul s-a intors in tabara, batranii lui Israel au zis: "pentru ce ne-a lasat Domnul sa fim batuti de filisteni? Haidem sa luam de la Silo chivotul Domnului, ca sa vina in mijlocul nostru si sa ne izbaveasca din mana vrajmasilor nostri" (v3). In timp ce se aflau in lupta cu Filistenii, Israelitii s-au gandit ca, daca ar putea aduce chivotul, ar fi biruitori. Si astfel au luat chivotul din cortul lui Dumnezeu de la Silo si l-au dus in tabara lor. Cand a intrat chivotul in tabara, tot Israelul a scos strigate mari (1Samuel 4:5). Vedem asadar ca, la vreme de necaz, poporul s-a gandit sa profite de pe urma chivotului; dar drept consecinta, chiar si chivotul a fost capturat. Ei s-au gandit, ca avand chivotul in mijlocul lor, Dumnezeu era fortat sa-i ajute, caci cum ar putea El sa paraseasca chivotul? Cu toate acestea, Dumnezeu nu a procedat, dupa cum se asteptasera ei. I-a lasat sa fie infranti si chiar a ingaduit sa fie luat chivotul de catre vrajmas. (vezi 1Samuel 4:10-11).
O cat de serioasa este aceasta problema. Daca cineva isi inchipuie ca va avea bituinta repetand cuvinte de genul "Eu Il am pe Dumnezeu", "In Numele Domnului ", Dumnezeu este sigur cu noi", comite aceeasi eroare ca si Israelitii din trecut. Poporul Israel a fost infrant de filisteni pentru ca nu a tratat problema pacatelor. Ei au trecut cu vederea faptul ca, atata vreme cat pacatele lor erau nerezolvate, nu puteau sa aibe biruinta. Au ignorat faptul ca se razvratisera impotriva lui Dumnezeu si au visat la biruinta, agatandu-se de chivot. Cat de grav s-au inselat! Nimeni nu se poate folosi de chivot in acest fel.
Sa nu uitam niciodata ca lucrurile spirituale nu pot fi folosite de carne, dupa cum nici numele lui Cristos nu trebuie folosit de carne. Daca cineva se gandeste sa profite de lucrurile spirituale sau sa se foloseasca de Numele Domnului, va suferi on infrangere totala. Nestiind ca slava lui Dumnezeu se departase deja, poporul Israel s-a gandit sa foloseasca chivotul lui Dumnezeu. Insa Dumnezeu a permis ca chivotul Sau sa fie capturat. Sa intelegem bine ca Domnul nu a parasit cortul din Silo pentru ca chivotul fusese capturat, ci, mai degraba, chivotul a fost capturat pentru ca, mai intai Domnul parasise cortul din Silo. (compara Ps. 78:60-61). O data ce chivotul lui Dumnezeu a parasit cotul din Silo, nu s-a mai intors niciodata inpoi.
(va continua)
Watchman Nee
MARTURIA LUI DUMNEZEU
Chivotul, punctul central al cortului intalnirii
trei
Sa privim acum putin la istoria chivotului, prin intermediul careia vom putea sa intelegem nu numai legatura dintre chivot si poporul Israel, ci, de asemenea, si pe aceea dintre Cristos si noi.ù
Chivotul traverseaza raul Iordan
Cum a trecut poporul Israel raul Iordan atunci cand a intrat in Canaan?
"Iosua a zis: "Prin aceasta veti cunoaste ca Dumnezeul cel viu este in mijlocul vostru... Iata, chivotul legamantului Domnului intregului pamant va trece inaintea voastra in Iordan... Si de indata ce preotii care duc chivotul Domnului, Dumnezeului intregului pamant, vor pune talpa piciorului in apoele Iordanului, apele Iordanului se vor despica in doua si anume apele care se coboara din sus, se vor opri gramada. Poporul a iesit din corturi ca sa treaca Iordanul si preotii care duceau chivotul legamantului au pornit inaintea poporului. Cand preotii care duceau chivotul au ajuns la Iordan si cand li s-au muiat picioarele in marginea apei, (caci Iordanul se varsa peste toate malurile lui in tot timpul secerisului), apele care se coboara de sus s-au oprit si s-au inaltat gramada, la o foarte mare departare de cetatea Adam, care este langa Tartan; iar cele ce se coborau spre marea campiei, care este Marea Sarata, s-au scurs de tot. Poporul a trecut in fata Ierihonului. Preotii care duceau chivotul legamantului Domnului s-au oprit ferm pe uscat, in mijlocul Iordanului, in timp ce tot Israelul trecea pe uscat, pana a ispravit tot poporul de trecut Iordanul. (Iosua 3:10-17).
Acest pasaj biblic ne spune cum a condus chivotul pe poporul Israel in Canaan. Cjivotul a fost cel din urma care a iesit din apa, dupa cum a fost cel dintai care a intrat in apa. Din aceasta intelegem ca o putere mai mare decat moartea i-a condus pe Israeliti, in siguranta, de cealalta parte a Iordanului. In acelasi fel, si noi, cei care am murit, am fost inviati impreuna cu Cristos, asa cum Israel a trecut prin "moartea" Iordanului, calauzit de chivot.
Chivotul in cortul din Silo
Dupa ce copii lui Israel au intrat in Canaan si razboaiele au luat sfarsit, intreaga adunare s-a strans la Silo pentru a aseza acolo cortul intalnirii (vezi Iosua 18:1). Cand preotul Eli a imbatranit, cei doi fii ai sai au ramas oameni de baza . Ei nu-L cunosteau pe Iehova si, cu toate acestea, slujeau ca preoti. Eli n-a facut nimic in aceasta privinta, caci ii cinstea pe fiisai mult mai mult decat pe Dumnezeu. De aceea, un om al lui Dumnezeu i-a prorocit urmatoarele: "Si vei vedea necazul din locasul Meu" (1Samuel 2:32, ASV). Prin aceasta voia sa spuna ca Dumnezeu vrea sa se departeze de cort.
"Tanarul Samuel slujea Domnului inaintea lui Eli. Cuvantul Domnului era rar in vremea aceea si vedeniile nu erau dese. Tot pe vremea aceea, Eli incepea sa aibe ochii tulburi si nu mai putea sa vada. El statea culcat la locul lui, iar candela lui Dumnezeu nu se stinsese inca; si Samuel era culcat in templul Domnului, unde era chivotul lui Dumnezeu. Atunci Domnul l-a chemat pe Samuel". (1Samuel 3:1-4)
Desi lumina candelei nu se stinsese inca inaintea chivotului din sanctuarul lui Dumnezeu, iar forma exterioara a cortului exista ca si mai inainte, prezenta lui Dumnezeu avea sa se departeze in curand. Atunci, in acel moment, Dumnezeu nu l-a chemat pe Eli, ci l-a chemat pe Samuel; El nu i-a vorbit Cuvantului Sau lui Eli, ci lui Samuel. Dupa aceasta, l-a dat la o parte pe Eli si l-a ales pe copilul Samuel, pe care l-a pus proroc in Israel (1 Samuel 3:20).
Nu l-a mult timp dupa aceasta, chivotul avea sa paraseasca cortul din Silo. Este consemnat in 1Samuel 4 faptul ca "atunci cand poporul s-a intors in tabara, batranii lui Israel au zis: "pentru ce ne-a lasat Domnul sa fim batuti de filisteni? Haidem sa luam de la Silo chivotul Domnului, ca sa vina in mijlocul nostru si sa ne izbaveasca din mana vrajmasilor nostri" (v3). In timp ce se aflau in lupta cu Filistenii, Israelitii s-au gandit ca, daca ar putea aduce chivotul, ar fi biruitori. Si astfel au luat chivotul din cortul lui Dumnezeu de la Silo si l-au dus in tabara lor. Cand a intrat chivotul in tabara, tot Israelul a scos strigate mari (1Samuel 4:5). Vedem asadar ca, la vreme de necaz, poporul s-a gandit sa profite de pe urma chivotului; dar drept consecinta, chiar si chivotul a fost capturat. Ei s-au gandit, ca avand chivotul in mijlocul lor, Dumnezeu era fortat sa-i ajute, caci cum ar putea El sa paraseasca chivotul? Cu toate acestea, Dumnezeu nu a procedat, dupa cum se asteptasera ei. I-a lasat sa fie infranti si chiar a ingaduit sa fie luat chivotul de catre vrajmas. (vezi 1Samuel 4:10-11).
O cat de serioasa este aceasta problema. Daca cineva isi inchipuie ca va avea bituinta repetand cuvinte de genul "Eu Il am pe Dumnezeu", "In Numele Domnului ", Dumnezeu este sigur cu noi", comite aceeasi eroare ca si Israelitii din trecut. Poporul Israel a fost infrant de filisteni pentru ca nu a tratat problema pacatelor. Ei au trecut cu vederea faptul ca, atata vreme cat pacatele lor erau nerezolvate, nu puteau sa aibe biruinta. Au ignorat faptul ca se razvratisera impotriva lui Dumnezeu si au visat la biruinta, agatandu-se de chivot. Cat de grav s-au inselat! Nimeni nu se poate folosi de chivot in acest fel.
Sa nu uitam niciodata ca lucrurile spirituale nu pot fi folosite de carne, dupa cum nici numele lui Cristos nu trebuie folosit de carne. Daca cineva se gandeste sa profite de lucrurile spirituale sau sa se foloseasca de Numele Domnului, va suferi on infrangere totala. Nestiind ca slava lui Dumnezeu se departase deja, poporul Israel s-a gandit sa foloseasca chivotul lui Dumnezeu. Insa Dumnezeu a permis ca chivotul Sau sa fie capturat. Sa intelegem bine ca Domnul nu a parasit cortul din Silo pentru ca chivotul fusese capturat, ci, mai degraba, chivotul a fost capturat pentru ca, mai intai Domnul parasise cortul din Silo. (compara Ps. 78:60-61). O data ce chivotul lui Dumnezeu a parasit cotul din Silo, nu s-a mai intors niciodata inpoi.
(va continua)
Watchman Nee
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu