MARGARITAR... OMUL NATURAL SI RELIGIA LUI
Religia omului natural este alcatuita din mandrie, ignoranta si o constiinta vinovata; acestea il tin cu putere pe pacatos departe de Dumnezeu. Harul, din contra, ne determina sa ne apropiem de Dumnezeu prin singele lui Isus. Ascultarea credintei a fost cea care, a facut din Abel un inchinator bine primit inaintea lui Dumnezeu.
Lucrurile cele mai atragatoare in ochii lumii sunt cele mai respingatoare in ochii lui Dumnezeu; de exemplu intelepciunea lumii si religia lumii.
Intreaga religie a omului natural intoarce Biblia cu susul in jos: incepe cu fapte si apoiai face pe oameni sa spere in indurare. Biblia insa incepe cu iertarea pacatelor si apoi porunceste ascultarea.
Nadab si Abihu au fost sus cu Moise pe munte, dar mai apoi, au pierit in timp ce aduceau foc strain. Daca oamenii naturali care il marturisesc pe Cristos ar fi dusi la cer si apoi ar fi trimisi din nou pe pamant, ei tot nu ar fi altceva decat Nadab-i si Abihu-i, in vrajmasie cu Dumnezeu. Gandirea carnala trebuie sa fie rastignita. Ea nu poate fi indreptata sau imbunatatita.
Omul care se inchina lui Dumnezeu fara a avea nasterea din nou este un batjocoritor la adresa lui Dumnezeu si nu un inchinator.
Pentru inima stricata a omului, e ceva normal sa-si tagaduiasca slabiciunea si pacatosenia si sa se laude cu taria si dreptatea ei.
Daca Adam in starea lui de dreptate, nu s-a putut tine singur, cum sa putem noi, samanta Lui stricata, sa ne ridicam prin puterea naturala din caderea noastra.
Sunt multe mustrari de constiinta in omul natural, dar ele nu sunt lucrarea harului, desi adesea sunt interpretate astfel. Balaam, Saul si multi altii au avut asemenea mustrari, constiinta ai tragea intr-o directie iar inima in alta. Fara har nu este scarbire de sine, si de aceea, nici apelare la singale lui Cristos. Acolo unde este prezent harul, sufletul doreste eliberarea de sub puterea pacatului si de sub pedeapsa lui.
Daca nu esti intors la Dumnezeu, nu trebuie sa fii preocupat de a face fapte bune, ci sa inveti cum poti face niciuna si ca trebuie sa vii cu mainile goale pentru a primi darul lui Dumnezeu si anume viata vesnica prin credinta in Isus Cristos. Cea mai buna rugaciune a ta pentru indurare este marturisirea sincera a pacatelor tale. O data ce esti inviat in Cristos, trebuie sa aduci roade pentru Dumnezeu. Acele roade nu vor fi mere din Sodoma sau struguri din Gomora, (asa sunt toate faptele tale bune in starea naturala) ci vor fi roade din Isus, Viata cea vie si adevarata.
Robert C. Chapman
Religia omului natural este alcatuita din mandrie, ignoranta si o constiinta vinovata; acestea il tin cu putere pe pacatos departe de Dumnezeu. Harul, din contra, ne determina sa ne apropiem de Dumnezeu prin singele lui Isus. Ascultarea credintei a fost cea care, a facut din Abel un inchinator bine primit inaintea lui Dumnezeu.
Lucrurile cele mai atragatoare in ochii lumii sunt cele mai respingatoare in ochii lui Dumnezeu; de exemplu intelepciunea lumii si religia lumii.
Intreaga religie a omului natural intoarce Biblia cu susul in jos: incepe cu fapte si apoiai face pe oameni sa spere in indurare. Biblia insa incepe cu iertarea pacatelor si apoi porunceste ascultarea.
Nadab si Abihu au fost sus cu Moise pe munte, dar mai apoi, au pierit in timp ce aduceau foc strain. Daca oamenii naturali care il marturisesc pe Cristos ar fi dusi la cer si apoi ar fi trimisi din nou pe pamant, ei tot nu ar fi altceva decat Nadab-i si Abihu-i, in vrajmasie cu Dumnezeu. Gandirea carnala trebuie sa fie rastignita. Ea nu poate fi indreptata sau imbunatatita.
Omul care se inchina lui Dumnezeu fara a avea nasterea din nou este un batjocoritor la adresa lui Dumnezeu si nu un inchinator.
Pentru inima stricata a omului, e ceva normal sa-si tagaduiasca slabiciunea si pacatosenia si sa se laude cu taria si dreptatea ei.
Daca Adam in starea lui de dreptate, nu s-a putut tine singur, cum sa putem noi, samanta Lui stricata, sa ne ridicam prin puterea naturala din caderea noastra.
Sunt multe mustrari de constiinta in omul natural, dar ele nu sunt lucrarea harului, desi adesea sunt interpretate astfel. Balaam, Saul si multi altii au avut asemenea mustrari, constiinta ai tragea intr-o directie iar inima in alta. Fara har nu este scarbire de sine, si de aceea, nici apelare la singale lui Cristos. Acolo unde este prezent harul, sufletul doreste eliberarea de sub puterea pacatului si de sub pedeapsa lui.
Daca nu esti intors la Dumnezeu, nu trebuie sa fii preocupat de a face fapte bune, ci sa inveti cum poti face niciuna si ca trebuie sa vii cu mainile goale pentru a primi darul lui Dumnezeu si anume viata vesnica prin credinta in Isus Cristos. Cea mai buna rugaciune a ta pentru indurare este marturisirea sincera a pacatelor tale. O data ce esti inviat in Cristos, trebuie sa aduci roade pentru Dumnezeu. Acele roade nu vor fi mere din Sodoma sau struguri din Gomora, (asa sunt toate faptele tale bune in starea naturala) ci vor fi roade din Isus, Viata cea vie si adevarata.
Robert C. Chapman
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu